recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tiny Audio C11 og DAB Service Following?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tiny Audio C11 og DAB Service Following?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
larsras Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-August-2005
Status: Offline
Point: 67
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsras Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Tiny Audio C11 og DAB Service Following?
    Sendt: 03-Juli-2018 kl. 15:52
Hej

Overvejer at anskaffe en Tiny Audio C11 eller C11+ (til MC brug).
Indtil videre har jeg fundet ud af at forskellen på de 2 er mere info i BIlradio display (ved C11+) og så understøtter den Service Following.
Det første har jeg ikke noget at bruge til, men har googled Service Following, og bliver lidt mistænkelig.
Vil det sige at hvis jeg stiller ind på P3 i Nordjylland og så kører sydpå så skifter den ikke automatisk frekvens (og whatever) når min dækning forsvinder (eller er det et andet service concept)?

mvh Lars
Til top
Usuq Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-Oktober-2017
Status: Offline
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Usuq Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2018 kl. 23:17
Hej Lars,

Det er korrekt, hvis du ikke har service following på din DAB-radio, så kan den ikke automatisk skifte til den station du lytter til, når du kører ind i et område, som dækkes af en anden frekvens. Det vil sige, at du skal lave en manuel scanning, når du kører fra et område til et andet som vist her:https://ens.dk/ansvarsomraader/frekvenser/radio-og-tv/dab-sendenet-2

Service following er en helt essentiel funktionalitet til en bilradio og kan sammenlignes med RDS i FM radio, der automatisk for radioen til at skifte mellem de mange frekvenser, der anvendes til fx at dække landet med P3. Så at købe en DAB-bilradio uden service following kan sammelignes med at købe en FM-bilradio uden RDS, hvilket jeg ikke tror findes på markedet.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu