recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony kd65a1
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sony kd65a1

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
speedy911 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Januar-2012
Sted: Viborg
Status: Offline
Point: 91
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér speedy911 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sony kd65a1
    Sendt: 03-Juli-2018 kl. 20:17
hej

Er et sony kd65a1, et godt køb? Eller er eer noget der er bedre i den prisklasse?
VH
Speedy911
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2018 kl. 23:52
Har den selv  , og er stadig ret overbevist om, at der ikke findes bedre billedkvalitet ( og måske heller ikke intern lyd) til prisen. Men, man skal være obs på, at den er skabt til, at stå på et tv-møbel - og vil bygge en del ud fra væggen, hvis man vægmonterer .Både smart-tv del og remote virker noget mere gennnemført på LG ( - og måske Panasonic ? ) , som må være de direkte konkurrenter . . Jeg har suppleret med bokse fra YouSee og Apple, og erstattet remoten med en Harmony . Og så er nævnte kritikpunkter ligegyldige . . .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
bace Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 85
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bace Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2018 kl. 16:58
Overvejer selv at købe en A1 65” da det pt virker til at være det bedste TV i forhold til mine behov. AF8 kunne være et alternativ, men det koster jo en del mere og er så vidt jeg kan forstå præcis det TV blot pakket anderledes ind... 

Det jeg overvejer, er om der kommer noget reelt nyskabende i 2019 modellerne der gør at det vil give mening at vente på disse?
Til top
Gromit Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 463
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gromit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2018 kl. 17:16
SONY AF8 65” er på tilbud i denne weekend til 22.999.- Wink
Til top
bace Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 85
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bace Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2018 kl. 17:29
Oprindeligt skrevet af Gromit Gromit skrev:

SONY AF8 65” er på tilbud i denne weekend til 22.999.- Wink

Ja men A1 65” kan købes for 17.999,- og så vidt jeg kan forstå er Features samt billedkvaliteten den samme, dvs. merprisen på 5.000 for AF8 er alene pga. designet?
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2018 kl. 19:29
bace_ det er altså ikke præcis det samme TV . A8 har det nye 2018 panel, og der er også ændret lidt i billedbehandlingsdelen . Men om forskellen er merprisen værd er op til den enkelte,at bedømme . . .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
bace Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 85
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bace Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2018 kl. 20:13
OK, jeg havde egentligt fået indtryk af at de nyere A1 modeller også havde 2018 panelet, hvis det ikke er tilfældet, så er det klart at der er en berettiget prisforskel... og som du skriver må det være op til den enkelte at vurdere om det er 5.000kr værd.
Til top
A.M. Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Maj-2017
Sted: Aarhus C
Status: Offline
Point: 182
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér A.M. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2018 kl. 06:44
Jeg ville nok lige holde mig fra A1 og AF8, indtil SONY får løst deres problem med den aggressive dimming.

Læs mere her:
Til top
Hede Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 267
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hede Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2018 kl. 07:34
Oprindeligt skrevet af bace bace skrev:

OK, jeg havde egentligt fået indtryk af at de nyere A1 modeller også havde 2018 panelet, hvis det ikke er tilfældet, så er det klart at der er en berettiget prisforskel... og som du skriver må det være op til den enkelte at vurdere om det er 5.000kr værd.
Og ser ud til at strøm forbruget er steget med 2018 panelerne, A1 bruger 214kwh mod 258kwh for et AF8. 
Mvh Hede

Stuen: Sony KD-65A1, Pioneer BDP-320,
Apple TV 4K 32GB, Arcam FMJ A32, Audiovector M3 Signature Mk.II
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2018 kl. 08:52
Oprindeligt skrevet af A.M. A.M. skrev:

Jeg ville nok lige holde mig fra A1 og AF8, indtil SONY får løst deres problem med den aggressive dimming.

Læs mere her:
Ved helt almindeligt brug, som tv kigning, dvd, bluray, 4K, Netflix osv. er der ingen problemer. Jeg har den nyeste firmware, inden den blev fjernet fra Sony’s website, og ser Dolby Vision fra Oppo 203, Netflix Dolby Vision og alm. tv kigning, jeg har endnu ikke set skyggen af utilsigtet dimming, og nyder mit 65A1 oleds helt igennem fantastiske billede.
Problemet kan opstå ved stillestående grafiske elementer, med kraftigt højlys, hvor Sony’s ingeniører har fået pillet for meget ved en feature, som altid har været der ( også andre producenter), der har til hensigt, at skåne oled panelet for retention / burn in. Så gør nu ikke problemet til mere end det er, Dolby og LG har også været igennem et lysproblem ( lidt anden karakter ), og jorden er ikke gået under endnu.

Til top
A.M. Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Maj-2017
Sted: Aarhus C
Status: Offline
Point: 182
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér A.M. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2018 kl. 11:53
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af A.M. A.M. skrev:

Jeg ville nok lige holde mig fra A1 og AF8, indtil SONY får løst deres problem med den aggressive dimming.

Læs mere her:
Ved helt almindeligt brug, som tv kigning, dvd, bluray, 4K, Netflix osv. er der ingen problemer. Jeg har den nyeste firmware, inden den blev fjernet fra Sony’s website, og ser Dolby Vision fra Oppo 203, Netflix Dolby Vision og alm. tv kigning, jeg har endnu ikke set skyggen af utilsigtet dimming, og nyder mit 65A1 oleds helt igennem fantastiske billede.
Problemet kan opstå ved stillestående grafiske elementer, med kraftigt højlys, hvor Sony’s ingeniører har fået pillet for meget ved en feature, som altid har været der ( også andre producenter), der har til hensigt, at skåne oled panelet for retention / burn in. Så gør nu ikke problemet til mere end det er, Dolby og LG har også været igennem et lysproblem ( lidt anden karakter ), og jorden er ikke gået under endnu.


At bringe argumentet, "jorden ikke er gået under endnu", ind i debatten er simpelthen for dumt. 
Der er tydeligvis en del kunder som ikke er helt tilfredse med denne feature, som gør deres TV ret så handikappet. 

Problemet opstår også under gaming. Synes du, at det er et lille problem?

Det er fint, at du er glad for din A1, men det gør ikke problemet mindre. 
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2018 kl. 12:10
Oprindeligt skrevet af A.M. A.M. skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af A.M. A.M. skrev:

Jeg ville nok lige holde mig fra A1 og AF8, indtil SONY får løst deres problem med den aggressive dimming.

Læs mere her:
Ved helt almindeligt brug, som tv kigning, dvd, bluray, 4K, Netflix osv. er der ingen problemer. Jeg har den nyeste firmware, inden den blev fjernet fra Sony’s website, og ser Dolby Vision fra Oppo 203, Netflix Dolby Vision og alm. tv kigning, jeg har endnu ikke set skyggen af utilsigtet dimming, og nyder mit 65A1 oleds helt igennem fantastiske billede.
Problemet kan opstå ved stillestående grafiske elementer, med kraftigt højlys, hvor Sony’s ingeniører har fået pillet for meget ved en feature, som altid har været der ( også andre producenter), der har til hensigt, at skåne oled panelet for retention / burn in. Så gør nu ikke problemet til mere end det er, Dolby og LG har også været igennem et lysproblem ( lidt anden karakter ), og jorden er ikke gået under endnu.


At bringe argumentet, "jorden ikke er gået under endnu", ind i debatten er simpelthen for dumt. 
Der er tydeligvis en del kunder som ikke er helt tilfredse med denne feature, som gør deres TV ret så handikappet. 

Problemet opstår også under gaming. Synes du, at det er et lille problem?

Det er fint, at du er glad for din A1, men det gør ikke problemet mindre. 
Også under gaming, det er vel nærmest kun under gaming, at problemet på nogle opdateret modeller opstår. Et problem Sony retter hurtigst muligt, med ny firmware, helt i tråd med når andre producenter har udført uhensigtsmæssig opdatering. Deraf "jorden er ikke gået under endnu", som i hvis der ikke findes større problemer, så er alt jo godt.
Og de der rent faktisk har modellen, og ikke oplever problemet, er måske det store flertal. 


Redigeret af JeTex - 28-Juli-2018 kl. 12:12
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu