recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV2 play dårlig kvalitet i starten på LG tv.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

TV2 play dårlig kvalitet i starten på LG tv.

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
bingoking Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-November-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 175
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bingoking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2018 kl. 19:37
Jeg tror det handler om at dem der programmerede app'en havde nogen valg. Det ene var at teste din nethastighed inden streamen starter, så man kan ramme den rigtige bitrate, hvor du ikke får buffering. Eller at lade din stream starte med det samme i lav opløsning, hvorefter man opskalerer den. Men 1 minut lyder af meget for mig, og kan evt have noget at gøre med hardwaren i dit TV. På mit Sony TV (Android) tager det typisk 10-20 sek. før streamen stabiliseres. Det samme ved kanalskift. Det går en kende hurtigere på min Shield TV og det samme når jeg kigger på min telefon.

Redigeret af bingoking - 05-Juli-2018 kl. 19:39
Til top
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 697
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2018 kl. 15:59
Det er LG som er/har problemet!

Mit LG TV opfører sig på samme irriterende måde; det første minuts tid er kvaliteten rent ud sagt af helvede til. Samtidig kan jeg ikke "spole" i film, når jeg ser dem på 'Play...

Omvendt, når jeg ser TV2 Play på Samsung TV, fungere det fint, ligesom når jeg ser Play på PC

Men det skal også siges at selve kvaliteten på 'Play er ringe, især om det ikke er direkte sending/streaming.


Til top
Basto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-December-2011
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 533
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2018 kl. 17:21
Det værste er når det er ens udstyr der fejler . Det frustrerer en meget . Det er altid nemmere at komme videre når det er udefra problemet kommer . Lad os håbe der kommer styr på det 
Til top
Flick Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Flick Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2018 kl. 09:46
Streaming er delt op i mange små filer som den hele tiden henter, jeg kunne forestille mig at app'en fejlagtigt buffer for langt frem i den dårlige kvalitet den starter ud med, og at det er derfor du oplever der går så lang tid.

Det lyder langt ude, men har du prøvet (hvis du kan) at begrænse din bandwidth på TV'et til det maksimale en TV2 Play stream kan tage?
Hvis teorien holder, så kan det måske sørge for at den ikke når at buffe så langt frem, så der ikke går helt så lang tid.
Det kan også være det slet ikke er nok, da en dårlig kvalitets stream kan kræve virkelig lidt båndbredde, og den stadig kan nå at hente helt frem i bufferen på den begrænsede båndbredde.
Det er selvfølgelig ikke en optimal måde at have det på, men det var mere for at teste det.


Oprindeligt skrevet af Vilstrup Vilstrup skrev:

Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Oprindeligt skrevet af Vilstrup Vilstrup skrev:

tror ikke på at det er TV2 appen, hvis TV2 play virker på andre platforme så er det nok nærmere dit tv der er noget med.
På min arbejdsplads hvor vi også har lg, er der oplyst at det en fejl fra LG og ikke appen.
Det er jo altid nemt at give LG skylden, men når nu alle andre undtagen lige netop TV2play har problemer, så skulle det da være ualmindeligt underligt, hvis TV'et eller LG tv som helhed skulle fejle noget.
Ja det er meget nemt, da TV2 play virker fint på et Apple tv.
Hvordan vil du så forklare det?????

Men er det ikke også lige så nemt at give TV2 skylden??? Hvor er forskellen???
Forskellen er at en app til webOS (LG) er kodet i et helt andet sprog og derved kodet på en helt anden måde, end en app til tvOS (Apple TV)


      Redigeret af Flick - 07-Juli-2018 kl. 09:50
      Til top
      xcalibur Se dropdown menu
      Bruger
      Bruger


      Oprettet: 10-November-2009
      Status: Offline
      Point: 137
      Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xcalibur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2018 kl. 17:42
      Har helt samme problem på et LG SJ800, så jeg bruger kun Apple Tv til TV2.
      Til top
      DiscomanDK Se dropdown menu
      Guld medlem
      Guld medlem


      Oprettet: 10-Februar-2008
      Sted: Skanderborg, DK
      Status: Offline
      Point: 1415
      Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2018 kl. 20:49
      Det ville jo være fedt, hvis folk de henvendte sig til TV2play og klagede over dette. Man kan jo altid købe mere udstyr men, hvorfor skulle man det?

      Alle andre apps virker jo upåklageligt, interfacet er lynhurtigt og jeg syntes virkelig LG har begået en god smart-tv platform.

      Jo flere der beklager sig jo større chance er der vel for at de får taget hånd om problemet. 

      Til top
      Vilstrup Se dropdown menu
      Guld medlem
      Guld medlem
      Avatar

      Oprettet: 12-November-2008
      Status: Offline
      Point: 1005
      Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2018 kl. 22:55
      Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

      Det ville jo være fedt, hvis folk de henvendte sig til TV2play og klagede over dette. Man kan jo altid købe mere udstyr men, hvorfor skulle man det?

      Alle andre apps virker jo upåklageligt, interfacet er lynhurtigt og jeg syntes virkelig LG har begået en god smart-tv platform.

      Jo flere der beklager sig jo større chance er der vel for at de får taget hånd om problemet. 


      Nu er der flere som også skriver at de har samme problem som dig, så det er jo udstyret og ikke appen, så hvorfor give TV2 skylden... 


      Mvh.

      Vilstrup
      ----------------
      Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
      Til top
      DiscomanDK Se dropdown menu
      Guld medlem
      Guld medlem


      Oprettet: 10-Februar-2008
      Sted: Skanderborg, DK
      Status: Offline
      Point: 1415
      Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2018 kl. 23:22
      Oprindeligt skrevet af Vilstrup Vilstrup skrev:


      Nu er der flere som også skriver at de har samme problem som dig, så det er jo udstyret og ikke appen, så hvorfor give TV2 skylden... 



      Nu syntes jeg snart den debat må stoppe. Hvordan i alverden skulle LG være ansvarlig for en App som TV2play laver til LG's tv's system?

      F.eks da Facebook sendte en opdatering af deres Messenger ud til iOS der gjorde at den crashede hele tiden, så ville samme logik jo være "Det må være alle Apple enheder der er i stykker, det virker jo fint nok på Android".

      Der findes et hav af Apps til LG tv, og jeg har været igennem en god del af dem. INGEN opføre sig på samme måde som TV2plays app. 


      Til top
      JesA Se dropdown menu
      Guld medlem
      Guld medlem


      Oprettet: 17-Marts-2008
      Sted: Sjælland
      Status: Offline
      Point: 697
      Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2018 kl. 14:52
      Nu må den debat snart stoppe; hvorfor skal TV2 lave deres app om, når at LG ikke kan finde ud af at tilpasse deres tv til eksisterende apps ???? 
      Til top
      Basto Se dropdown menu
      Guld medlem
      Guld medlem


      Oprettet: 20-December-2011
      Sted: danmark
      Status: Offline
      Point: 533
      Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2018 kl. 19:31
      Fordi det gør ondt når fejlen er på ens eget grej

      Cry
      Til top
      DiscomanDK Se dropdown menu
      Guld medlem
      Guld medlem


      Oprettet: 10-Februar-2008
      Sted: Skanderborg, DK
      Status: Offline
      Point: 1415
      Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2018 kl. 20:15
      Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

      Nu må den debat snart stoppe; hvorfor skal TV2 lave deres app om, når at LG ikke kan finde ud af at tilpasse deres tv til eksisterende apps ???? 

      Jeg ved ikke om du er klar over det, men LG kører et styresystem der hedder WebOS, til det styresystem har TV2play lavet en app ligesom f.eks Youtube, Netflix, Viaplay osv har lavet. Det er en app der er udviklet specifik til det styresystem, det er altså ikke den samme app som er lavet til Android, iOS, Tizen osv. Det er altså ikke noget med at LG skal tilpasse deres tv til allerede eksisterende Apps, det er en specifik App som TV2play har udviklet og lanceret til netop det styresystem.

      Jeg forstår ikke din logik, hvis tv'et skulle fejle noget, hvorfor virker alle andre apps så uden problemer? Hvordan skulle LG kunne tilpasse sig en App der fejler noget fra TV2 play?

      At det virker fint på andre platforme er jo dejligt, men det ændre jo ikke på at lige netop den app de har udviklet til LG's styresystem fejler noget. 
      Til top
      Basto Se dropdown menu
      Guld medlem
      Guld medlem


      Oprettet: 20-December-2011
      Sted: danmark
      Status: Offline
      Point: 533
      Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2018 kl. 20:32
      Måske var det en ide at kontakte LG?
      De må da ha  en ide om hvad der virker og ikke virker på webos 
      Til top
       
       Besvar Besvar Side  <123>
       
      Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu