recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lenovo PC Y520T - Netværkskort forsvinder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lenovo PC Y520T - Netværkskort forsvinder

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bladerunner Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2012
Sted: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 306
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bladerunner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lenovo PC Y520T - Netværkskort forsvinder
    Sendt: 04-Juli-2018 kl. 20:52
Hejsa,
 
Engang imellem forsvinder netværkskortet og computeren kan kun bruge Ethernet.
Jeg fik googlet mig frem til at man kunne lave et netværksnulstilling og det har altid 'fundet' netværkskortet igen og der var atter WiFi.
 
Men nu er det slut - den nægter at finde netværkskortet.
Den er heller ikke at finde under netværkskort i enhedshåndtering.
Når jeg vælger 'vis dine netværksegenskaber' kan jeg se denne under WiFi:
Realtek 8821CE Wireless LAN 802.11ac med en status: 'ikke til stede' 
 
Det er ikke lykkedes mig at finde en anden løsning på problemet.
Så jeg henvender mig til det ærede panel og håber på at der er en, der har en god ide.
Please help me Obi-Wan Kenobi Big smile
 
Til top
Bladerunner Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2012
Sted: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 306
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bladerunner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2018 kl. 22:06
Efter mere massiv googling har jeg slået vis skjulte enheder til.
 
Nu kan jeg så se den men den står med "Code 45: Currently, this hardware device is not connected to the computer"
 
Det er naturligvis bollocks og der er sygt mange hits på nettet omkring den fejlkode.
Der er bare ikke nogen af dem jeg har pløjet igennem, der bringer løsningen..... Dead
Til top
JBoysen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 168
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JBoysen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2018 kl. 22:29
Prøv i Device Manager at vælge "Disable Device" til WiFi kortet. Hvis man så derefter scannede med "Scan for hardware changes" kunne det være at den fandt det og gjorde det tilgængeligt igen

Tror Device Manager hedder Enhedshåndtering hvis du er på dansk Windows



Redigeret af JBoysen - 04-Juli-2018 kl. 22:30
Til top
Bladerunner Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2012
Sted: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 306
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bladerunner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2018 kl. 00:21
I obskur tråd #163 finder jeg så den ultra tekniske løsning på mit problem... hiv stikket ud !!!
Jamen altså for fanden da - der er åbenbart utilsigtede side effects af den 'fast start' funktion, der gør at netværkskortet ikke altid initialiserer korrekt.
Bare SÅ fedt efter man har opdaterede drivere og forsøgt læssevis af tekniske forslag.
JEIZUZ !
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2018 kl. 08:59
Hej.

Der er noget jeg ikke helt forstår.

Du skriver at 'Engang imellem forsvinder netværkskortet og computeren kan kun bruge Ethernet.'

Og du fortsætter med 'Realtek 8821CE Wireless LAN 802.11ac med en status: 'ikke til stede.'

Så jeg går ud fra at problemet er med WiFi netværket.

Men det jeg så ikke helt forstår er, hvilket stik det er der så skal hives ud for at løse problemet?

Hilsen Carsten.
Til top
Karlshoj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-December-2006
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Karlshoj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2018 kl. 09:06
Windows 10 og nyeste opdateringer?
Nyere versioner af Windows 10 har ændret i network stack, set rigtig mange netkort problemer.

Dette har dog være med broadcom og andre.. Prøv om du kan finde en opdateret driver, nedgrader Windows 10 for test. Eller skift til et Intel netkort. Desværre ingen nem løsning. (Dog har andre success med diverse power settings i device manager, men ikke holdbart i længden)

Disable 'fast start' er altid i en ide, ellers slukker den aldrig og starter derved fra hibernate. Ændre reboot ved opførelsen af kortet. I så fald kan hibernate have et problem med netkortet.
Til top
Bladerunner Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2012
Sted: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 306
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bladerunner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2018 kl. 09:45
Det er simpelthen power stikker til PC'en jeg trak ud Carsten - kunne selvfølgelig også have slukket på kontakten men den kunne jeg ikke lige nå Smile
Problemet med Netværkskortet ses oftest efter PC'en har været i sleep (altså ikke lukket 'rigtigt' ned).
Når den vågner op igen er WiFi symbolet forsvundet og den vil kun køre med Ethernet.
Det hører lige med til historien at det kun skete en sjælden gang imellem og kunne tidligere klares med en nulstilling.
 
Som Karlshoj er inde på så slukker PC'en aldrig helt selv med en shutdown når man har 'fast start' enablet - det svarer mere til Hibernate og det kan være praktisk med det brugsmønster junior har.
Jeg var så ikke klar over at det kunne have den indflydelse på netkortet.
 
Men det er vel lige som mine Smart TV's - engang imellem får de malet sig selv op i et hjørne og opfører sig besynderligt og så er det også bare at tage strømmen... Big smile 
 


Redigeret af Bladerunner - 05-Juli-2018 kl. 09:48
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu