recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt Mediecenter IKKE til NAS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt Mediecenter IKKE til NAS

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
T-1000 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-April-2012
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 296
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-1000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt Mediecenter IKKE til NAS
    Sendt: 05-Juli-2018 kl. 12:43
Jeg har pt. en WD TV LIVE som er ved at kører noget langsomt, både hvad angår opstart og navigation igennem menuerne, jeg har ellers været glad for den i de mange år jeg har haft den, men nu er tiden kommet til at prøve noget nyt.
 
Jeg har ikke NAS, kun almindelige harddiske med MKV filer på.
 
Det vigtigste for mig er at der er et godt interface når man skal bladre igennem filmkartoteket med posters a la Netflix.
Jeg har til alle mine film posters som JPG fil med samme navn som MKV filen til min WD TV LIVE.
 
Jeg ved godt at det er smart med NAS men af en eller anden grund er jeg ikke hoppet med på bølgen, jeg er nok lidt old school.
 
Jeg har bare brug for et simpelt mediecenter til at kunne klare MKV filer (Blu ray rips op til 40GB) lokalt med direkte opkoblede harddiske, minimum 2 USB udgange gerne flere og med et godt og overskueligt interface som selv børn skal kunne betjene.  
 
Prismæssigt ved jeg ikke, jeg gav vist 800 for min WD TV LIVE i sin tid, så deromkring. Jeg vil dog gerne give mere hvis det er det helt rigtige produkt.
 
Nogle forslag ? Smile
Pain can be controlled - you just disconnect it.
Til top
Gump Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gump Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2018 kl. 13:05
Jeg ville kigge på noget Kodi på en Raspberry Pi...

Kører selv med Kodi på en lille Windows maskine, og har gjort i mange år. Men planen er at det skal testes af på en Pi, så den ikke fylder så meget i tv møblet.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2018 kl. 13:06
Denne side kan måske give lidt inspiration: http://www.iboum.com/net-media-players.php
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Decolour Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Decolour Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2018 kl. 15:02
Nvidia shield med kodi er jeg rigtig glad for.

jeg benytter tv'ets fjernbetjening til at styre den via cec.

den kan ungerne også finde ud af.
Til top
tobywan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-Juni-2006
Status: Offline
Point: 406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tobywan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2018 kl. 20:13
Helt klart en Shield med Plex eller Kodi. Nok det produkt du får mest performance, brugervenlighed og formatunderstøttelse. Derudover er der jo som bonus også indbyggede apps + chromecast ultra, som kan benyttes til andre tjenester.

Og du er ikke oldschool fordi du vælger NAS fra, det er en ret stor misforståelse. Det er 2 løsninger som slet ikke kan sammenlignes.
Panasonic VT50 - B&W CMs2
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu