recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Custom firmware til YouSee bokse.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Custom firmware til YouSee bokse.

 Besvar Besvar Side  123 8>
Forfatter
Besked
JJakaJonas Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 05-Juli-2018
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JJakaJonas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Custom firmware til YouSee bokse.
    Sendt: 05-Juli-2018 kl. 20:42
Hej alle sammen. 
Jeg sidder med 2 YouSee tv bokse en Samsung SMT-3126 (som ledte mig til dette forum i google søgning) og en Cisco ISB2231.

Jeg har været i dialog med YouSee, technicolor (har overtaget for Cisco) og Samsung. Ingen af dem vil udlevere noget information ligeledes har alle instanser sagt god for mit projekt. 

Problemet er bare jeg ikke hoved hvor jeg skal starte og derfor håbede at kunne finde hjælp her. 

Kort om projektet. 
Som sagt har jeg disse TV bokse. 
Der er intet behov for at YouSee funktionerne virker da jeg ikke har et sådan abonnement. 
Dog var tanken om mulighed for at kunne få dem til at fingere med streaming apps som netflix, viaplay, plex etc. 

Ville dette kunne blive muligt? Og ikke mindst hvor starter jeg? 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2018 kl. 22:57
Jeg må simpelthen spørge: Hvorfor?

Du kan med en Raspberry Pi, få en lige så kraftfuld netværksafspiller, der bruger 1/5 i strøm og ikke brænder sig selv af i strømforsyningen på grund af den ulidelige varme den har i både tændt og slukket tilstand.

Aflever pænt boksene til elektronikgenbrug og få noget tidssvarende. Altså med mindre at du har 1000 timer i overskud og er god til softwareudvikling.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
st1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér st1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2018 kl. 23:55
Oprindeligt skrevet af JJakaJonas JJakaJonas skrev:

Hej alle sammen. 
Jeg sidder med 2 YouSee tv bokse en Samsung SMT-3126 (som ledte mig til dette forum i google søgning) og en Cisco ISB2231.

Jeg har været i dialog med YouSee, technicolor (har overtaget for Cisco) og Samsung. Ingen af dem vil udlevere noget information ligeledes har alle instanser sagt god for mit projekt. 

Problemet er bare jeg ikke hoved hvor jeg skal starte og derfor håbede at kunne finde hjælp her. 

Kort om projektet. 
Som sagt har jeg disse TV bokse. 
Der er intet behov for at YouSee funktionerne virker da jeg ikke har et sådan abonnement. 
Dog var tanken om mulighed for at kunne få dem til at fingere med streaming apps som netflix, viaplay, plex etc. 

Ville dette kunne blive muligt? Og ikke mindst hvor starter jeg? 

Ikke umuligt, men ekstremt svært.

Hvis vi ser bort fra at begge bokse bruger 10+ år gammel teknologi, og er begrænsede mht lager osv., så vil den største udfordring være at lægge et andet boot image på boksen.

De to bokse (som i øvrigt er vidt forskellige) er låst med en "secure boot loader", som ikke vil boote med et image, der ikke er "signed" af STB-fabrikanten. Du kan derfor ikke lægge ny software ned medmindre Technicolor eller Samsung vil hjælpe dig. (Og det vil de ikke.)
For at komme udenom skal du hacke deres sikkerheds-mekanisme, og omkryptere et image med den rette nøgle, og så skrive et nyt image til boksen.

Ikke umuligt, men noget kun en meget, meget lille skare mennesker i verden kan.
Og det kræver ressourcer.

Hvis du bare skal have netflix m.m., så er en Android boks, en Chromecast eller noget i den stil meget meget letter, hurtigere og billigere.

Dertil kommer, at SMT-H3126 sandsynligvis har et ~400 DMPIS ST-7109 chip-set, mens Cisco æsken har et tilsvarende Broadcom 7405/6 chip-set. Netflix understøtter ikke så gamle chip-sets, så også der er der en mur.

Som andre siger - køb en Pi, og gør tingene der i stedet.
Der er mere realistisk.

Til top
JJakaJonas Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 05-Juli-2018
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JJakaJonas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2018 kl. 08:23
Jeg har både en raspberry pi og 2 Chromecast. 

Grunden til lige dette projekt er at jeg bare hat disse enheder liggende. 

Dog ville det være super bonus vis Samsung boksen kunne virke da mit tv ikke har nogen dvb tuner. 

Og med hensyn til varme har jeg gang i at finde på en løsning. Igen med ting jeg bare har liggende. 

Jeg fandt bare en post her på forummet som virkede lidt som om nogle prøvede sig med noget li det her projekt på Samsung boksen for nogle år tilbage. 
Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 895
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2018 kl. 11:27
Citér  
Ikke umuligt, men ekstremt svært.

Hvis vi ser bort fra at begge bokse bruger 10+ år gammel teknologi, og er begrænsede mht lager osv., så vil den største udfordring være at lægge et andet boot image på boksen.

De to bokse (som i øvrigt er vidt forskellige) er låst med en "secure boot loader", som ikke vil boote med et image, der ikke er "signed" af STB-fabrikanten. Du kan derfor ikke lægge ny software ned medmindre Technicolor eller Samsung vil hjælpe dig. (Og det vil de ikke.)
For at komme udenom skal du hacke deres sikkerheds-mekanisme, og omkryptere et image med den rette nøgle, og så skrive et nyt image til boksen.

Ikke umuligt, men noget kun en meget, meget lille skare mennesker i verden kan.
Og det kræver ressourcer.

Hvis du bare skal have netflix m.m., så er en Android boks, en Chromecast eller noget i den stil meget meget letter, hurtigere og billigere.

Dertil kommer, at SMT-H3126 sandsynligvis har et ~400 DMPIS ST-7109 chip-set, mens Cisco æsken har et tilsvarende Broadcom 7405/6 chip-set. Netflix understøtter ikke så gamle chip-sets, så også der er der en mur.

Som andre siger - køb en Pi, og gør tingene der i stedet.
Der er mere realistisk.


Det er ligeså umuligt eller svært som det er at hacke en Boxee Box, for at lægge et custom styresystem ind på den endnu, ingen har gjort det endnu WinkTongue


Redigeret af guldhammer - 06-Juli-2018 kl. 11:28
//Guldhammer
Til top
JJakaJonas Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 05-Juli-2018
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JJakaJonas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2018 kl. 11:31
Der er bare ingen måde hvorpå en som jeg der gerne vil blive system udvikler kan lære det på egen hånd uden at skulle af med moneter nu når ingen lære pladser vil ansætte mig.. 

Men det var et forsøg værd... 
Til top
ingolfstar Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 21-Januar-2015
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ingolfstar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2018 kl. 11:57
Til top
ingolfstar Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 21-Januar-2015
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ingolfstar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2018 kl. 11:58
sorry for dobbelt post 

Redigeret af ingolfstar - 06-Juli-2018 kl. 11:58
Til top
ingolfstar Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 21-Januar-2015
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ingolfstar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2018 kl. 11:58
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2018 kl. 12:02
Oprindeligt skrevet af JJakaJonas JJakaJonas skrev:

Der er bare ingen måde hvorpå en som jeg der gerne vil blive system udvikler kan lære det på egen hånd uden at skulle af med moneter nu når ingen lære pladser vil ansætte mig.. 

Men det var et forsøg værd... 
Jo der er sikkert masser af muligheder, men start lige med nogle mindre projekter på f.eks. din Rasp-PiWink

Hvis man ønsker en jord/beton uddannelse, så nytter det jo heller ikke at begynde at bygge sin egen storebæltsbro der hjemme.LOL
Mvh Jesper
Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 895
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2018 kl. 12:51
Oprindeligt skrevet af ingolfstar ingolfstar skrev:

http://boxeeplus.com/


:-) 

Boxee Hack+ eller Boxeeplus er kun en MOD.
Den kan ikke ændre ved systemfilerne.
//Guldhammer
Til top
JJakaJonas Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 05-Juli-2018
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JJakaJonas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2018 kl. 13:46
Regner ikke med at programmere noget helt vildt og voldsomt. 

Jeg så det bare som en mulighed for at lære lidt om C#, JavaScript og json. 

Ved godt meget kan laves med en raspberry pi. Er bare ikke så motiveret til at lege med den som jeg fx er med Samsung boksen da jeg ville kunne få noget funktionelt ud af den (specielt dvb tuneren), det er et komplet sæt (boksen, fjernbetjening og en WiFi dongel) og det ville spare mig for at skulle købe et nyt tv da den faldskærm jeg har er så gammel at det kun køre analog på kanaler. Dog er det fuld HD på HDMI og ja. Der ville boksen være perfekt, vis jeg så bare kunne komme af med YouSee delen ved hjælp af Samsungs kilde koder til boksen og så få nogle streamin tjenester på (btw.. YouSee har netflix og viaplay på Cisco boksen) så kunne det være perfekt. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu