recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Custom firmware til YouSee bokse.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Custom firmware til YouSee bokse.

 Besvar Besvar Side  <1 5678>
Forfatter
Besked
madsklit Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-September-2010
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér madsklit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2018 kl. 21:25
Oprindeligt skrevet af JJakaJonas JJakaJonas skrev:

Kald i skoven og du skal få svar. 

Jeg ved godt der er gået noget tid siden sidst da jeg er i gang med noget skole... 

MEN!!!! 
Til overraskelse for mange har min dialog med YouSee givet pote. 
De har hen over sommeren været i dialog med samsung som nu har fundet de efterspurgte kilde koder til en Samsung SMT-3126 og langt dem online igen. 

Jeg har ikke lige fået kigget på filen på den linkede side endnu da YouSee ringede om det for knap en halv time siden nu og jeg selv er på vej hjem fra skole. 
Men jeg har kigget på siden. Og ganske rigtigt står maskinen på. 
Så krydser fingre og reporter tilbage når jeg har kigget på filen og vis det stemmer overens med det der burde være smider jeg linket op til dem der skulle være interesseret i det. 
Hvor der er vilje er der vej 😊
Til top
JJakaJonas Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 05-Juli-2018
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JJakaJonas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2018 kl. 22:15
Og der var mange der sagde det aldrig ville ske. 
Men nok om det 😊

Jeg kan lige opdatere om at YouSee har skrevet at det lader til der er nogle mangler i filen og er ved at udrede tingene med Samsung. 

Så jeg afventer nyt derfra. 
Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2018 kl. 17:01
Oprindeligt skrevet af JJakaJonas JJakaJonas skrev:

Og der var mange der sagde det aldrig ville ske. 
Men nok om det 😊

Jeg kan lige opdatere om at YouSee har skrevet at det lader til der er nogle mangler i filen og er ved at udrede tingene med Samsung. 

Så jeg afventer nyt derfra. 

Kan du finde noget firmware til en Cisco ISB2231

Det er en fra det gamle DLG Tele, men den skriver X 3 når den starter op.
//Guldhammer
Til top
JJakaJonas Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 05-Juli-2018
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JJakaJonas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2018 kl. 10:29
det er som sådan ikke muligt at finde en firmware til den enhed da den (jeg selv har er i hvert fald) Microsoft baseret og kræver licens.

Så for at få seneste firmware skal man være på (som jeg har fået det forklaret) et netværk med et abonnement på en tv boks.
Dog er det lykkedes på min (på Yousee bredbånd) at installere seneste Yousee firmware. Det kan bare ikke bruges til noget uden et abonnement.
Til top
JJakaJonas Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 05-Juli-2018
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JJakaJonas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2019 kl. 19:25
Okay...
Jeg har nu valgt at kassere min Samsung boks og sat min Cisco boks lidt på hylden da projektet er mere indviklet end hvad jeg lige kan finde ud af.

Jeg har i mellemtiden kigget på en raspberry pi 3 b med Android TV (da det var planen fra starten af med det system) men det fungere af hø til...

Så nu sidder jeg med en pi med OSMC på som kan vis Dr nu, og Viaplay..
Så det oprindelige projekt stopper her og så må jeg følge det råd flere har sagt og gå med en pi og så få alt min streaming derpå.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2019 kl. 21:34
Sjovt

Det første svar i tråden fra klausDM var at du skulle kikke på en pi 😄😄😄
Til top
JJakaJonas Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 05-Juli-2018
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JJakaJonas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2019 kl. 23:57
Ja i know...
Men en pi hjælper mig ikke over til hvor jeg ville hen.

Tværtimod skal jeg nu finde en ny enhed at købe som kan levere det jeg har behov for...
Dette er kun en midlertidig løsning da min Chromecast ikke fungere optimalt....
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2019 kl. 00:04
Hvad har du behov for?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2019 kl. 07:55
Trådstarter skriver behov for streamning. 

Det klarer pi chromecast og appleTV i dag uden problemer. Og enda i 4k som nosee boksen aldrig kom til.

Strømforbruget kan betale en ny pi flere gange pr år
Til top
JJakaJonas Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 05-Juli-2018
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JJakaJonas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2019 kl. 12:37
Okay...
Læs venligst i tråden!
Jeg har allerede en Chromecast som ikke virker optimalt!

Jeg har ikke råd til et Apple TV!

Og sidst men ikke mindst er mit behov at kunne streame fra YouSee tv og film app'en, viaplay, Netflix og YouTube.... 
Og evt lidt andre...

Derfor kiggede jeg på Android til de enheder jeg ligger inde med...
Og nu alternativer...

Som åbenbart mere er køb nyt....
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2019 kl. 16:39
Da du vil kunne streame fra YouSee, så har du vel et YouSee abonnement hvor der følger en YouSee boks med, som kan det du har brug for.

Det er i øvrigt sjovt at du har råd til YouSee, Netflix, Viaplay med flere, når du ikke har råd til et Apple TV til 1200kr.LOLLOL


Redigeret af Axlon - 28-Januar-2019 kl. 16:59
Mvh Jesper
Til top
JJakaJonas Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 05-Juli-2018
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JJakaJonas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2019 kl. 09:14
Jeg har ikke YouSee tv abonnement.
Jeg har derimod et YouSee mobil abonnement hvor i der er en fri premiære film hver måned... Dette kræver YouSee tv og film app'en...
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 5678>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu