recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Custom firmware til YouSee bokse.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Custom firmware til YouSee bokse.

 Besvar Besvar Side  <1234 8>
Forfatter
Besked
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2018 kl. 13:54
Oprindeligt skrevet af JJakaJonas JJakaJonas skrev:

Regner ikke med at programmere noget helt vildt og voldsomt. 

Jeg så det bare som en mulighed for at lære lidt om C#, JavaScript og json. 

Ved godt meget kan laves med en raspberry pi. Er bare ikke så motiveret til at lege med den som jeg fx er med Samsung boksen da jeg ville kunne få noget funktionelt ud af den (specielt dvb tuneren), det er et komplet sæt (boksen, fjernbetjening og en WiFi dongel) og det ville spare mig for at skulle købe et nyt tv da den faldskærm jeg har er så gammel at det kun køre analog på kanaler. Dog er det fuld HD på HDMI og ja. Der ville boksen være perfekt, vis jeg så bare kunne komme af med YouSee delen ved hjælp af Samsungs kilde koder til boksen og så få nogle streamin tjenester på (btw.. YouSee har netflix og viaplay på Cisco boksen) så kunne det være perfekt. 
At lave din egen software til en gammel YouSee box, går så absolut ind under kategrorien at programmere noget helt vildt og voldsomt (og total urealistik). 

Hvad med at købe et "Sense Hat" pcb til at sætte på din Raspberry Pi, hvor der er nogle forskellige sensorer og RGB-lysdioder m.m.?
Så kan du evt. lave dig en lille vejrstation med webinterface osv, som du løbende kan udvide.
Det er et lidt mere realistisk projekt end at lave din egen software til en YouSee boxWink


Redigeret af Axlon - 06-Juli-2018 kl. 13:58
Mvh Jesper
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2018 kl. 14:49
Oprindeligt skrevet af JJakaJonas JJakaJonas skrev:

Der er bare ingen måde hvorpå en som jeg der gerne vil blive system udvikler kan lære det på egen hånd uden at skulle af med moneter nu når ingen lære pladser vil ansætte mig.. 

Men det var et forsøg værd... 
Du bliver da ikke udvikler af at få en læreplads...

Det er gratis at starte på en teknisk uddannelse på DTU eller andre universiteter.

Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2018 kl. 15:14
Oprindeligt skrevet af JJakaJonas JJakaJonas skrev:

Der er bare ingen måde hvorpå en som jeg der gerne vil blive system udvikler kan lære det på egen hånd uden at skulle af med moneter nu når ingen lære pladser vil ansætte mig.. 

Hvad har du af udviklingserfaing ind til videre?

Hvilket tv har du?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JJakaJonas Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 05-Juli-2018
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JJakaJonas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2018 kl. 02:50
Min erfaring er 2 år som digital serviceassistent (IT uddannelse) som kræver grundforløbet strøm, styring og IT hvor i der indgår introduktion til C#. I mit tilfælde basisk CMD like programmer.. .Og MEGET basisk af funktioner. 
Min uddannelse indeholdte også noget SQL (2008 R2 var den version jeg arbejde i) 
jeg har dog leget lidt videre med det siden og har lavet nogle meget basic software der hjælper mig lidt i nogle side projekter jeg har gang i. 

Mit speciale var windows client og windows server setup (jeg var dog den eneste på mit hold der lavede en linux web server baseret på centos 6 og apache) som jeg også har leget lidt videre med hjemme i mit lab setup som lige nu består af en håndfuld maskiner..

Jeg har ikke mulighed for at starte på uni da jeg kun har min 9. + en erhvervsuddannelse. 

Jeg har siden da prøvet at læse videre (min uddannelse mangler omkring 3 måneder sammenlagt til at kunne blive IT supporter) og her kommer lærepladsen så ind i billedet. Uden en lære plads kommer jeg ikke videre. 

Og med hensyn til indkøb af komponenter så er det ikke fordi en ung under 30 med barn og en 2 værelses lejlighed har synderligt mange penge at gøre godt med... 

Der af den her sindssyge idé (helt normal er den i hvert fald ikke 😂) om selv at lave noget med kilde koderne fra Samsung og eventuelt finde nogle linux kilde koder til Cisco boksen... 

Eller finde på noget helt andet.. 
Basically bare finde på noget at smide på den. 
Har endda kigget på linux med android TV ind over... 

Og ja... Jeg ved godt det ville være nemmere bare at købe noget nyt.. 
Men købe nyt er ikke gratis. Og det er hvad jeg har råd til. 
Mine tv bokse er gratis og som hjemmegående har jeg masser af tid og det ikke noget jeg behøver at stresse med da det bare er noget jeg vil sidde med for at lære lidt om hvordan sådan noget fungere.. 

Jeg vil virkelig gerne kunne mere men hverken læreplads eller økonomi er mig behjælpelig på det punkt så jeg prøver alternativt.. 
Ja selv producenterne af produkterne vil ikke hjælpe mig selv om de tillader mig mit projekt.. 

Mit TV er et 9-10 år gammelt LG fladskærm. 


Redigeret af JJakaJonas - 07-Juli-2018 kl. 02:53
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2018 kl. 10:55
Dejligt med noget initiativ. Bare gi' den gas og lyt ikke til nej-sigerne Thumbs Up
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern.loenborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2018 kl. 11:02
Hvem er din kabel-tv levetandør?
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
JJakaJonas Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 05-Juli-2018
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JJakaJonas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2018 kl. 11:22
Var også lidt min plan at forsøge mig med projektet 😉 
Jeg giver ikke bare sådan op 😊

Og hvad angår tv udbyder har jeg ikke nogen lige pt da min bolig udlejer (Helsingør kommune) har noget bøvl i registreringen af boliger. Så den eneste forbindelse jeg har lige nu er en ADSL forbindelse på 15/1.

Der kan ikke komme noget andet ind da adressen på min leje kontrakt ikke stemmer overens med matrikel optegnelser. 
Men det emne er lidt et sidespring 😂

Dog er min ISP YouSee. 
Til top
st1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér st1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2018 kl. 22:40
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Dejligt med noget initiativ. Bare gi' den gas og lyt ikke til nej-sigerne Thumbs Up

Initiativ er godt.. Hybris (eller hovmod) er kke den rette vej til at starte en karriere i IT.
På mange planer.


Redigeret af st1 - 08-Juli-2018 kl. 22:41
Til top
st1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér st1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2018 kl. 22:55
Oprindeligt skrevet af JJakaJonas JJakaJonas skrev:

Der af den her sindssyge idé (helt normal er den i hvert fald ikke 😂) om selv at lave noget med kilde koderne fra Samsung og eventuelt finde nogle linux kilde koder til Cisco boksen... 

Eller finde på noget helt andet.. 
Basically bare finde på noget at smide på den. 
Har endda kigget på linux med android TV ind over... 

Og ja... Jeg ved godt det ville være nemmere bare at købe noget nyt.. 
Men købe nyt er ikke gratis. Og det er hvad jeg har råd til. 
Mine tv bokse er gratis og som hjemmegående har jeg masser af tid og det ikke noget jeg behøver at stresse med da det bare er noget jeg vil sidde med for at lære lidt om hvordan sådan noget fungere..

Jeg prøver at sige det på en anden måde:

Det er prisværdigt at søge at få noget ud af gammelt udstyr, snarere end at altid købe nyt.
Men en gammel Yousee Plus eler TDC TV box er det helt forkerte sted at starte.
Disse bokse er lavet til at levere betalt-for tv-indhold til specifikke kunder på en sikker og garanteret måde. De er derfor fundamentalt låste fra operatørens side, så de absolut ikke kan opdateres med en ny firmware, eller "låses op" så indholdet kan videredistribueres på internettet.

*Derfor* vil det være ekstremt svært at få "lagt noget nyt ned på boksen", uanset hvor gode inentioner / ambitioner du har. It ain't gonna work. Period. Hvis det havde været noget man kune flikke sammen på en weekend, så havde flere hundrede  pirater gjort det allerede.

Det er meget, MEGET nemmere at arbejde med en Pi (eller andet board), hvor der findes images og software på internettet, der kan umiddelbart installeres og levere noget resultat.

Så lad være med at spilde tiden på Yousee's gamle bokse. Der er ikke noget at komme efter.
Brug din Pi istedet, og køn en DVB-T stick eller lignende i kina. Det får du meget mere ud af.



Redigeret af st1 - 08-Juli-2018 kl. 23:00
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2018 kl. 09:22
Oprindeligt skrevet af st1 st1 skrev:

Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Dejligt med noget initiativ. Bare gi' den gas og lyt ikke til nej-sigerne Thumbs Up

Initiativ er godt.. Hybris (eller hovmod) er kke den rette vej til at starte en karriere i IT.
På mange planer.

Sig det til Bill Gates, Mark Zuckerberg, Steve Jobs, m.fl... Wink
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1935
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2018 kl. 17:09
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Oprindeligt skrevet af st1 st1 skrev:

Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Dejligt med noget initiativ. Bare gi' den gas og lyt ikke til nej-sigerne Thumbs Up

Initiativ er godt.. Hybris (eller hovmod) er kke den rette vej til at starte en karriere i IT.
På mange planer.

Sig det til Bill Gates, Mark Zuckerberg, Steve Jobs, m.fl... Wink

Mystikken breder sig....... Hvordan vil du sige noget til Steve Jobs?LOL
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2018 kl. 17:13
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Oprindeligt skrevet af st1 st1 skrev:

Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Dejligt med noget initiativ. Bare gi' den gas og lyt ikke til nej-sigerne Thumbs Up

Initiativ er godt.. Hybris (eller hovmod) er kke den rette vej til at starte en karriere i IT.
På mange planer.

Sig det til Bill Gates, Mark Zuckerberg, Steve Jobs, m.fl... Wink

Mystikken breder sig....... Hvordan vil du sige noget til Steve Jobs?LOL


Har du aldrig set frekvency ?


Smile
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu