recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Custom firmware til YouSee bokse.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Custom firmware til YouSee bokse.

 Besvar Besvar Side  <1 23456 8>
Forfatter
Besked
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2018 kl. 09:34
Som tidligere skrevet, f*** nej-sigerne og gå igang.

Der er ikke nogen bedre måde at lære noget/få erfaring end ved at kaste sig ud på dybt vand.

Jeg har lært mig selv at renovere biler/motorcykler, spille guitar, sætte netværk op, programmere hjemmesider, etc..

Alt det lærte jeg sgu' ikke ved at sige "det er nok for svært" eller ved at samle flasker...


Redigeret af Deschain - 13-Juli-2018 kl. 09:35
Til top
JJakaJonas Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 05-Juli-2018
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JJakaJonas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2018 kl. 09:55
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Som tidligere skrevet, f*** nej-sigerne og gå igang.

Der er ikke nogen bedre måde at lære noget/få erfaring end ved at kaste sig ud på dybt vand.

Jeg har lært mig selv at renovere biler/motorcykler, spille guitar, sætte netværk op, programmere hjemmesider, etc..

Alt det lærte jeg sgu' ikke ved at sige "det er nok for svært" eller ved at samle flasker...
Det lige det jeg mener. 
Jeg kan virkelig ikke forstå al den "modstand" der er lige i det her... 

Men jeg er ret lige glad med dem der siger det er spild af tid, ikke er muligt og så videre.. 
Jeg har planer om at kaste mig ud i det og se hvor jeg ender...
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pilehave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2018 kl. 10:46
Arduino behøver ikke at betyde dyre Arduino-boards.

Hvis du gerne vil lære mere om programmering og rode med hardware der ikke må koste ret meget, så har jeg lavet en del projekter med ESP8266-baserede boards, de kan købes for nogle få dollars og det er sjovt at lege med IoT. Og det gode er, at der både er elektronik-delen og programmerings-delen, man skal altså både lodde og kode. Og eftersom der er indbygget WiFi i ESP8266 skal det hele også snakke sammen på noget netværk.

Og det du lærer vil formentlig være mere brugbart end det du lærer ved at prøve at bryde ind i et system der er låst af en udbyder.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2018 kl. 11:30
JJakaJonas:
Opfat det ikke som modstand   men gode råd.

Du spørger om råd og får at vide sat det er spild af tid pga forældet hardware.

Du virker som en dygtig ung mand der vil frem.  Det skal du nok komme hvis du tager imod






Til top
JJakaJonas Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 05-Juli-2018
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JJakaJonas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2018 kl. 11:47
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

JJakaJonas:
Opfat det ikke som modstand   men gode råd.

Du spørger om råd og får at vide sat det er spild af tid pga forældet hardware.

Du virker som en dygtig ung mand der vil frem.  Det skal du nok komme hvis du tager imod







Det er jeg helt med på. 
Men som jeg også har skrevet nogle gange regner jeg ikke med noget brugbart. Og slet ikke at boksen vil virke med det jeg evt. får lavet. 
Jeg har endda skrevet at jeg måske ender ud med et produkt til en helt anden enhed da vi jo jer snakker linux koder. 

Boksene her er bare mit udgangspunkt da det er noget jeg har som komplette sæt og dermed ikke behøver at skulle tilkøbe noget. 

Og med et rådighedsbeløb på mellem 1.000 og 1.500 kr. om måneden til min datter på 4 og jeg selv så er vi nede på at der ikke er plads i økonomien til indkøb af dele. 

Jeg har intet imod det så kræver ekstra arbejde. 
Men indkøb af prints og komponenter samt udstyr der skal bruges til "samling" af prints har jeg bare ikke råd til da det hurtigt løber op.. 
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2018 kl. 15:18
gå du bare i gang og fortæl hvad du når frem til. 
Til top
st1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér st1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2018 kl. 21:59
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Som tidligere skrevet, f*** nej-sigerne og gå igang.

Dejligt når nogen tager de gode råde og detilhørende forklaringer til sig før de skriver.

Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:


Der er ikke nogen bedre måde at lære noget/få erfaring end ved at kaste sig ud på dybt vand.

Jeg har lært mig selv at renovere biler/motorcykler, spille guitar, sætte netværk op, programmere hjemmesider, etc..

Alt det lærte jeg sgu' ikke ved at sige "det er nok for svært" eller ved at samle flasker...

For nu at tale dit sprog:

I dette tilfælde taler vi om en specialfremstillet bil, som ikke kun indeholder standard-komponenter, men også en lang række komponenter der kræver proprietære reservedele og ikke mindst specielt værktøj for at kunne vedligeholde.

Dernæst står denne special-fremstillede bil/motorcykel i en aflåst, underjordisk garage med 2 meter tykke betonmure, og et meget indviklet elektronisk låsesystem. Der er et meget lille vindue i døren, men selvom han kan se ind i tusmørket, kan han selv med de bedste hensigter ikke røre motorcyklen/bilen.

så der er ikke noget "at gå i gang med", før han er kommet ind i garagen!

Så er spørgsmålet: Hvor længe synes du han skal stå med alt muligt hobbyværktøj uden for døren og spilde tiden, før han tager rådgivningen til sig, og finder en almindelig motorcykel, der står frit fremme, godt belyst, og ikke mindst er lavet til at blive vedligeholdt af private, der gerne vil selv??

...

Jeg stiller ikke spørgsmål ved OPs gode hensigter, eller kompetencer.
Han siger bare at han vil ystemudvikle - og så er det bare det forkerte sted at starte.
Hvis han nu havde sagt at han vil øver sig i at bryde ind i højt sikrede / krypterede devices, så ville det være en anden sag. Men det er ikke det han siger, han vil!

Til top
JJakaJonas Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 05-Juli-2018
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JJakaJonas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2018 kl. 23:44
Jeg kan så henvise til tidligere delte link hvor det faktisk er lykkedes andre at komme ind til dette "motorkøretøj".. 

Den er ikke urørlig.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2018 kl. 00:08
Hvor langt er du kommet ind til videre?


Har du fået gang i serielporten?

Har du fået telnet adgang til den?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2018 kl. 08:21
ja smid nogle del resultater 

Bare for at se om alle tager fejl.  
Til top
JJakaJonas Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 05-Juli-2018
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JJakaJonas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2018 kl. 17:58
Lige pt er jeg ikke nået så langt da jeg har et par side projekter ved siden af. 

Men jeg skal til at kigge på det der seriel kabel og evt. noget lode udstyr. 

Jeg har stadig et hyr med YouSee om at få kilde koderne. 
Jeg må evt selv på nettet og samle lidt ting og lave dumps fra boksen til at arbejde med. 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2018 kl. 18:40
Oprindeligt skrevet af JJakaJonas JJakaJonas skrev:

Jeg har stadig et hyr med YouSee om at få kilde koderne. 

Dem får du ikke udleveret........


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu