recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG b7/marantz sr6004
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LG b7/marantz sr6004

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tbp3 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 232
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tbp3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: LG b7/marantz sr6004
    Sendt: 07-Juli-2018 kl. 13:10
Har lige været investeret i et LG b7 og har tilsluttet min gamle marantz reciever, men der kommer ikke noget signal op til tv'et via det HDMI kabel😢
Det eneste der er skiftet ud er tv'et. Kablet er det samme og det der er tilsluttet recieveren, dune afspiller og Chrome cast, er der heller ikke ændret på. 

Håber der er nogen der kan hjælpe ☺️


Redigeret af tbp3 - 09-Juli-2018 kl. 09:47
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2018 kl. 14:26
Bedste bud er, at din receiver grundet alder, ikke er HDMI 2.0 / HDCP 2.2 kompatibel. Din receivers HDMI version er 1.3, denne understøtter ikke 4K.

Redigeret af JeTex - 07-Juli-2018 kl. 19:31
Til top
tbp3 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 232
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tbp3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2018 kl. 15:18
Hmmm ja det lyder jo ikke helt forkert men har også en zaptorboks som også er temmelig gammel og den virker godt nok 🤔
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2018 kl. 16:18
Oprindeligt skrevet af tbp3 tbp3 skrev:

Har lige været investeret i et LG b7 og har tilsluttet min gamle marantz reciever, men der kommer ikke noget signal op til tv'et via det HDMI kabel😢
Det eneste der er skiftet ud er tv'et. Kablet er det samme og det der er tilsluttet recieveren, dune afspiller og Chrome cast, er der heller ikke ændret på. 

Håber der er nogen der kan hjælpe ☺️
Kommer der heller ikke noget billed hvis du går i Setup?
Til top
tbp3 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 232
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tbp3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2018 kl. 16:29
Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

Oprindeligt skrevet af tbp3 tbp3 skrev:

Har lige været investeret i et LG b7 og har tilsluttet min gamle marantz reciever, men der kommer ikke noget signal op til tv'et via det HDMI kabel😢
Det eneste der er skiftet ud er tv'et. Kablet er det samme og det der er tilsluttet recieveren, dune afspiller og Chrome cast, er der heller ikke ændret på. 

Håber der er nogen der kan hjælpe ☺️
Kommer der heller ikke noget billed hvis du går i Setup?
Nej hvis jeg trykker på menu går den ind i en menu på displayet på recieveren men der sker ikke noget på tv'et, som godt kan se at der sidder er kabel i den givne hdmi Port men når man vælger den siger den intet signal


Til top
tbp3 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 232
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tbp3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2018 kl. 16:46
Har lige haft tændt for dune smart B1 afspilleren og den virker godt nok når den er tilsluttet tv'et direkte
Til top
tbp3 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 232
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tbp3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2018 kl. 20:55
Nu har jeg haft recieveren sat til en PC skærm og det er der heller ikke noget signal 🤔
Skal måske lige nævne at grunden til at jeg købte nyt tv er at mit gamle tv  stod af pga et lynnedslag. Kunne det tænkes at HDMI udgangen på recieveren stod af ved samme lejlighed?
Btw: nogen der kan bruge et Panasonic V10 til noget? Det blinker 14 gange hvilket tyder på at det er lydkort det er gået ud over. Har selv opgivet at finde reservedele

Til top
ERI2707 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2018
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ERI2707 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2018 kl. 22:36
HDMI indgange og udgange er meget sårbare og det er slet ikke utænkeligt at den er stået af nu når der kommer hverken billede på tv eller pc.  Har arbejdet med audio og video på komponent niveau i næsten 20 år og har stor erfaring med at HDMI switch (IC komponent) og HDMI receiver (IC komponent) er/kan være MEGET følsomme. Men til at være helt sikker så prøv evt et tv mere (PC monitor kan drille pga opløsning og hastigheds indstillinger) men tv skulle gerne virke med det samme. Og prøv evt andre HDMI indgange på dit tv...hvis ikke du har gjort det
Til top
tbp3 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 232
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tbp3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2018 kl. 22:53
Oprindeligt skrevet af ERI2707 ERI2707 skrev:

HDMI indgange og udgange er meget sårbare og det er slet ikke utænkeligt at den er stået af nu når der kommer hverken billede på tv eller pc.  Har arbejdet med audio og video på komponent niveau i næsten 20 år og har stor erfaring med at HDMI switch (IC komponent) og HDMI receiver (IC komponent) er/kan være MEGET følsomme. Men til at være helt sikker så prøv evt et tv mere (PC monitor kan drille pga opløsning og hastigheds indstillinger) men tv skulle gerne virke med det samme. Og prøv evt andre HDMI indgange på dit tv...hvis ikke du har gjort det
👍 Det vil jeg lige prøve i morgen. Andre indgange har jeg prøvet
Til top
tbp3 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 232
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tbp3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2018 kl. 18:32
Så har jeg haft et andet tv tilsluttet med samme resultat: ingen signal ☹️
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2018 kl. 21:05
Oprindeligt skrevet af tbp3 tbp3 skrev:

Nu har jeg haft recieveren sat til en PC skærm og det er der heller ikke noget signal 🤔
Skal måske lige nævne at grunden til at jeg købte nyt tv er at mit gamle tv  stod af pga et lynnedslag. Kunne det tænkes at HDMI udgangen på recieveren stod af ved samme lejlighed?
Du har ikke elektronikforsikring der dækker den slags skader?
Mvh. JørgenT
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu