recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedre Wifi i 2 plan hus
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bedre Wifi i 2 plan hus

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
aouer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Januar-2010
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aouer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2018 kl. 15:30
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af aouer aouer skrev:

Har fået tjekket mit wifi igennem af den lokale elektriker.
De “svage” områder blev konstateret,  i køkkenet var der dårligst wifi, derefter værelse 2.
Så der er bliver skiftet lidt ud i teknikrummet.
D-link 880 L bliver udskiftet med: 
Ubiquiti UniFi controller Hybrid Cloud
Ubiquiti UniFi UAP-AC-Lite 2 stk
Ubiiquiti UniFi Switch 8(60w)
Den gamle router fra antenneforening beholder vi.

Nogen bestemt årsag til, at i beholder den gamle router? 
Når i alligevel skifter til Ubiquiti controller, APére og switch, hvorfor så ikke det sidste trin med en Ubiquiti USG. Og så få sat jeres gamle router i bridge mode?

Hej Kandersen

Det var også meningen at købe Ubiquiti USG, men fik anbefalet at beholde den i (proshop) da jeg købte det andet, kunne altid købe den sagde han.
Vil det køre bedre hvis jeg køber den?
Hvordan sætter jeg den bridge mode?
Mvh Aouer


Redigeret af aouer - 11-Juli-2018 kl. 15:34
[URL=http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=104074&PN=1&title=mrnielsen-hjemmebio-nu-med-jvc-x-30
Mit link
Til top
Krun Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Krun Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2018 kl. 15:49
Hov, jeg burde læse tråden lidt bedre, du har allerede haft fat i Ubiquiti. Sorry.
Glem min post så.


Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2018 kl. 15:55
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

interessant at du beder om hjælp herinde for så at gå ud til en elektriker der laver et arbejde du selv ville kunne lave med en app der hedder netspot. Og jeg går ud fra dit køb er gjort på baggrund af elektrikerens anbefalinger. Jeg går ud fra det så også er ham der sætter tingene op for dig.

Med andre ord - hvorfor spurgte du her i første omgang?
Hvorfor er Netspot bedre end f.eks. Wifi-Analyzer eller Inssider?

Kender ikke Netspot men kan se den er spansk.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2018 kl. 16:11
Oprindeligt skrevet af aouer aouer skrev:

Hej Kandersen

Det var også meningen at købe Ubiquiti USG, men fik anbefalet at beholde den i (proshop) da jeg købte det andet, kunne altid købe den sagde han.
Vil det køre bedre hvis jeg køber den?
Hvordan sætter jeg den bridge mode?
Mvh Aouer

Min personlige mening er, at med Ubiquiti Unifi, så tager man hele pakken eller minimalt (dvs APerne, fordi de kan konfigureres og bruges uden gateway og controller).
Men det er primært ud fra, at det giver en komplet samlede pakke og dermed også et totalt overblik af dit net i controlleren. Du kan fx ikke få en ordentlig status over WAN uden USG. DPI mener jeg heller ikke du kan lave, på andet end switch og APérne. 
Skulle jeg fravælge noget, så var det nok mere cloud key, og så køre controlleren på en computer. Eneste forskel er, at hvis du skal have DPI kørende, så skal computeren køre 24/7. 

Dit valg (og råd) fra Proshop er ikke forkert. Det skal nok virke. Det er måske bare mere en underlig prioritering, efter min mening. 

Mht hvordan du sætter din nuværende router i bridge mode, der ved jeg det ikke. Det er sandsynligvis noget du skal have din udbyder til. Ellers google det, der er sandsynligvis en masse andre som allerede har gjort sig erfaringer med det. Den router jeg har fra min Fiber udbyder, den kunne kun udbyderen sætte i bridge mode. Men det krævede blot en kort opringning til dem, så var den i bridge mode. 

PS. Et sidste argument som altid er gældende - Økonomi. 
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2018 kl. 16:14
Oprindeligt skrevet af aouer aouer skrev:

Ubiquiti UniFi UAP-AC-Lite 2 stk
Ubiiquiti UniFi Switch 8(60w)

Lige en detalje..

VIGTIGT!!!

HUSK at få nyeste version af APérne. Ellers virker de IKKE med POE fra lige netop den Switch. 


Til top
aouer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Januar-2010
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aouer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2018 kl. 12:01
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af aouer aouer skrev:

Hej Kandersen

Det var også meningen at købe Ubiquiti USG, men fik anbefalet at beholde den i (proshop) da jeg købte det andet, kunne altid købe den sagde han.
Vil det køre bedre hvis jeg køber den?
Hvordan sætter jeg den bridge mode?
Mvh Aouer

Min personlige mening er, at med Ubiquiti Unifi, så tager man hele pakken eller minimalt (dvs APerne, fordi de kan konfigureres og bruges uden gateway og controller).
Men det er primært ud fra, at det giver en komplet samlede pakke og dermed også et totalt overblik af dit net i controlleren. Du kan fx ikke få en ordentlig status over WAN uden USG. DPI mener jeg heller ikke du kan lave, på andet end switch og APérne. 
Skulle jeg fravælge noget, så var det nok mere cloud key, og så køre controlleren på en computer. Eneste forskel er, at hvis du skal have DPI kørende, så skal computeren køre 24/7. 

Dit valg (og råd) fra Proshop er ikke forkert. Det skal nok virke. Det er måske bare mere en underlig prioritering, efter min mening. 

Mht hvordan du sætter din nuværende router i bridge mode, der ved jeg det ikke. Det er sandsynligvis noget du skal have din udbyder til. Ellers google det, der er sandsynligvis en masse andre som allerede har gjort sig erfaringer med det. Den router jeg har fra min Fiber udbyder, den kunne kun udbyderen sætte i bridge mode. Men det krævede blot en kort opringning til dem, så var den i bridge mode. 

PS. Et sidste argument som altid er gældende - Økonomi. 

Har snakket med antenneforening, de siger at de kan godt sætte den i bridge mode, men han forslog DMZ mode!! Hvad betyder det?
Han forklarede at hvis bridge mode blev valgt, så hvis der var udfald på ubiquiti så skulle det hele genstartes i den rigtige rækkefølge, og hvordan er den?
Hvis jeg vælger at købe en USG,hvad med mine faste kabel forbindelser som er i antenneforening router(3 stk) hvor skal jeg montere dem?

[URL=http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=104074&PN=1&title=mrnielsen-hjemmebio-nu-med-jvc-x-30
Mit link
Til top
aouer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Januar-2010
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aouer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2018 kl. 12:08
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af aouer aouer skrev:

Ubiquiti UniFi UAP-AC-Lite 2 stk
Ubiiquiti UniFi Switch 8(60w)

Lige en detalje..

VIGTIGT!!!

HUSK at få nyeste version af APérne. Ellers virker de IKKE med POE fra lige netop den Switch. 


Hvor kan se om det er den nyeste version?
[URL=http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=104074&PN=1&title=mrnielsen-hjemmebio-nu-med-jvc-x-30
Mit link
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2018 kl. 13:34
Oprindeligt skrevet af aouer aouer skrev:


Har snakket med antenneforening, de siger at de kan godt sætte den i bridge mode, men han forslog DMZ mode!! Hvad betyder det?


At antenneforeningen ikke helt selv ved hvad de snakker om. 
DMZ bruger man som et sideløbende net med det allerede eksisterende. Dermed ikke sagt at det ikke kan fungere, men det giver meget lidt mening, at beholde det primære (som du så ikke skal bruge) og så bruge DMZ.

Oprindeligt skrevet af aouer aouer skrev:

Han forklarede at hvis bridge mode blev valgt, så hvis der var udfald på ubiquiti så skulle det hele genstartes i den rigtige rækkefølge, og hvordan er den?


Den tror jeg du skal prøve at lade ham forklare dig. (Jeg vil gerne være med på en lytter, når han gør det, bare for morskabens skyld Wink).

Jeg har umådeligt svært ved at se, hvorfor udstyret skulle genstartes i bestemt rækkefølge. Det hele burde køre DHCP. 

Oprindeligt skrevet af aouer aouer skrev:

Hvis jeg vælger at købe en USG,hvad med mine faste kabel forbindelser som er i antenneforening router(3 stk) hvor skal jeg montere dem?


3 kabler? Hvad bruger du 3 kabler til?
Normalt er det kun 2 kabler. Der KAN være et tredje kabel, som oftest vil være til analog telefon. Dette skal forblive i routeren, da den del bør fungere selvom routeren er i bridge mode. Manualen til din nærværende router burde afspejle kabler. USGén skal bruge WAN og LAN kabel (til internettet).

Det er måske nemmere hvis du tager et par billeder og lægger op her. 
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2018 kl. 13:34
Oprindeligt skrevet af aouer aouer skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af aouer aouer skrev:

Ubiquiti UniFi UAP-AC-Lite 2 stk
Ubiiquiti UniFi Switch 8(60w)

Lige en detalje..

VIGTIGT!!!

HUSK at få nyeste version af APérne. Ellers virker de IKKE med POE fra lige netop den Switch. 


Hvor kan se om det er den nyeste version?

Står på æsken.
Til top
aouer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Januar-2010
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aouer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2018 kl. 14:19
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af aouer aouer skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af aouer aouer skrev:

Ubiquiti UniFi UAP-AC-Lite 2 stk
Ubiiquiti UniFi Switch 8(60w)

Lige en detalje..

VIGTIGT!!!

HUSK at få nyeste version af APérne. Ellers virker de IKKE med POE fra lige netop den Switch. 


Hvor kan se om det er den nyeste version?

Står på æsken.


[URL=http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=104074&PN=1&title=mrnielsen-hjemmebio-nu-med-jvc-x-30
Mit link
Til top
skandshus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2010
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skandshus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2018 kl. 11:42
Du kigger bare om der er en blå trekantet label foran på æsken.. der nævner noget med POE.= den nye
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2018 kl. 12:45
Oprindeligt skrevet af skandshus skandshus skrev:

Du kigger bare om der er en blå trekantet label foran på æsken.. der nævner noget med POE.= den nye

POE+ Wink
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu