recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af projektor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valg af projektor

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
affer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér affer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Valg af projektor
    Sendt: 10-Juli-2018 kl. 13:17
Jeg har gennem længere tid kigget på projektor til garagen (opvarmet) den skal ikke bruges til det vilde ud over en fodbold kamp, formel 1 eller et spil computer engang i mellem. Jeg har kigget rigtig low budget brugt og min smertegrænse ligger på 1500-2000 for en fuld HD (1080p) og der kommer et par enkelte af og til.

Der er ikke vildt stort krav til hvor lysstærk den er, for det er ret mørkt i min garage, men jo stærkere jo bedre er det da.

Kan i anbefale noget i min prisklasse, eller skal jeg ud og kigge på den Bilka har bud på i denne uge, så får jeg jo en ny med ny driftstid og garanti også.


den koster 3500 på bud lge pt.

jeg har anlæg med hdmi udgang, så det er kun billedet der skal sendes til projektoren. 

Kom endelig med input, eller links til gode brugte der måske kunne være en bedre ide. 
pft.

Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2018 kl. 13:27
Du skal helt sikkert købe brugt i det prisleje. Ellers bliver det lige til at lukke op og skide i.
Til top
affer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér affer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2018 kl. 13:40
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Du skal helt sikkert købe brugt i det prisleje. Ellers bliver det lige til at lukke op og skide i.
Kan du underbygge det ? ny projektor hvor jeg er sikker på jeg ikke skal ud og købe en ny lampe lige med det samme ? umiddelbart ser specs da fine ud ?


Redigeret af affer - 10-Juli-2018 kl. 13:41
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2018 kl. 14:17
Jeg har set den Epson du linker til, og den er helt fin til fodbold, TV og lidt film i ny og næ. Den er faktisk ikke så ringe, prisen taget i betragtning.

Selvfølgelig giver den ikke samme billede som langt dyrere projektorer, men med det som det lyder til du skal bruge den til, vil den være helt fin.



Redigeret af Deschain - 10-Juli-2018 kl. 14:21
Til top
Tifosi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 72
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tifosi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2018 kl. 22:52
Jeg er ude efter lidt det samme som du er, så håber det er OK, jeg låner samme tråd.

Vores datter vil gerne have en projektor til at se netflix på sit værelse. Hun har ikke et tv. 
Vi havde lånt en projektor fra arbejdet, som var i stykker og som viste et forfærdeligt og dårligt billede - og det var hun fint tilfreds med.
Så vi er ikke ude i at skulle ofre flere tusinde kroner, men ligger på max 2500,-

Fra væg til væg er der 315 cm at gøre med og der er 192 cm i højden. Hun vil ikke have det op på et lærred.

Hvad med denne?
https://www.elgiganten.dk/product/tv-billede/projektor-og-projektorlarred/EBS41/epson-lcd-svga-projektor-ebs41
Til top
affer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér affer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2018 kl. 11:21
Det er helt ok Tifosi.. low buget kører vi jo begge to.< ="text/" ="safari-extension://com.ebay.safari.myebaymanager-QYHMMGCMJR/ffeb3aa0//helpers/preHelper.js">

Jeg er nu mest til brugt, men som jeg skrev i første indlæg så er jeg på jagt efter en projektor med 1080p opløsning, den du linker til er kun på 800x600 i 4:3, jeg er sikker på din datter vil kunne leve med det... men jeg tror også at det nu ikke gør noget at kigge efter en i det mindste 720p opløst native, så den passer til dagens formater.

(jeg har intet belæg for en dybere teknisk baggrund på dette, men anbefaler udelukkende fra hvad jeg selv ville kigge på)
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2018 kl. 12:03
Der er en af Panasonic's tidligere topmodeller til salg på DBA.

Prisen ser god ud, hvis den ikke fejler noget.

Til top
affer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér affer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2018 kl. 16:45
Har skrevet med sælger, den sendes desværre ikke :-( med tak for opmærksomheden Deschain. < ="text/" ="safari-extension://com.ebay.safari.myebaymanager-QYHMMGCMJR/ffeb3aa0//helpers/preHelper.js">
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Til top
Tifosi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 72
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tifosi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2018 kl. 09:13
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2018 kl. 09:15
Oprindeligt skrevet af Tifosi Tifosi skrev:

Er denne her bedre ift. opløsning/størrelse?


Det er en computer/data-projektor, ikke til film.

Til film skal den være i format 16:9 og have en opløsning på minimum 1280x720, men helst 1920x1080 (fuld HD).


Redigeret af Deschain - 23-Juli-2018 kl. 09:16
Til top
Tifosi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 72
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tifosi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2018 kl. 11:38
Har du bud på hvilken en vi skal gå efter i stedet?
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2018 kl. 12:12
Oprindeligt skrevet af Tifosi Tifosi skrev:

Har du bud på hvilken en vi skal gå efter i stedet?

Svært med dit budget.

Det mest realistiske er nok noget brugt. Eksempel: https://www.dba.dk/projektor-infocus-in3128hd/id-1046263807/

Vil du købe nyt, så er der f.eks. ACER H5380BD. Den kan fåes mellem 2500 - 3000,-
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu