recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - AF8 til C8? og tilbage igen...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

AF8 til C8? og tilbage igen...

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
A.M. Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Maj-2017
Sted: Aarhus C
Status: Offline
Point: 182
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér A.M. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2018 kl. 06:53
Oprindeligt skrevet af gposch gposch skrev:

[QUOTE=aalb1970]DSE afhænger jo meget af panel. Og da AF8 anvender de paneler fra LG som C8, vil det være et rent tilfælde, hvis AF8 er bedre på dette punkt. Med mindre selvfølgelig at Sony har en aftale om kun at få de bedste paneler...

Det tror jeg godt du kan regne med Sony gør. Panellotteriet er i hvert fald ikke slut med LG OLED modellerne. DSE og vertical banding var helt galt på de to tilfædlig eksemplarer jeg havde hjemme.


Det er noget vås. Sony har ingen eksklusive aftaler med LG om at få de bedste paneler. Det er tilfældigt, hvad du har oplevet.

Angående motion-teknologi er det også noget vrøvl. Har du slået det fra på begge skærme, er der ingen forskel. 

Men tillykke med din AF8. Godt du er glad for den. 
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2018 kl. 09:22
Oprindeligt skrevet af A.M. A.M. skrev:

Oprindeligt skrevet af gposch gposch skrev:

[QUOTE=aalb1970]DSE afhænger jo meget af panel. Og da AF8 anvender de paneler fra LG som C8, vil det være et rent tilfælde, hvis AF8 er bedre på dette punkt. Med mindre selvfølgelig at Sony har en aftale om kun at få de bedste paneler...

Det tror jeg godt du kan regne med Sony gør. Panellotteriet er i hvert fald ikke slut med LG OLED modellerne. DSE og vertical banding var helt galt på de to tilfædlig eksemplarer jeg havde hjemme.


Det er noget vås. Sony har ingen eksklusive aftaler med LG om at få de bedste paneler. Det er tilfældigt, hvad du har oplevet.

Angående motion-teknologi er det også noget vrøvl. Har du slået det fra på begge skærme, er der ingen forskel. 

Men tillykke med din AF8. Godt du er glad for den. 

Det er noget der undrer mig?

Ser ofte folk påstå at den og den producent har specielle aftaler, eller at de ikke har specielle aftaler.

Hvad er jeres grundlag for at påstå det ene eller det andet? Har i indblik i hvad der specifikt er indgået af aftaler mellem f.eks. LG og SONY?
Hvis ikke, er i jo temmelig utroværdige...


Redigeret af Deschain - 28-Juli-2018 kl. 09:23
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2018 kl. 09:45
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Oprindeligt skrevet af A.M. A.M. skrev:

Oprindeligt skrevet af gposch gposch skrev:

[QUOTE=aalb1970]DSE afhænger jo meget af panel. Og da AF8 anvender de paneler fra LG som C8, vil det være et rent tilfælde, hvis AF8 er bedre på dette punkt. Med mindre selvfølgelig at Sony har en aftale om kun at få de bedste paneler...

Det tror jeg godt du kan regne med Sony gør. Panellotteriet er i hvert fald ikke slut med LG OLED modellerne. DSE og vertical banding var helt galt på de to tilfædlig eksemplarer jeg havde hjemme.


Det er noget vås. Sony har ingen eksklusive aftaler med LG om at få de bedste paneler. Det er tilfældigt, hvad du har oplevet.

Angående motion-teknologi er det også noget vrøvl. Har du slået det fra på begge skærme, er der ingen forskel. 

Men tillykke med din AF8. Godt du er glad for den. 

Det er noget der undrer mig?

Ser ofte folk påstå at den og den producent har specielle aftaler, eller at de ikke har specielle aftaler.

Hvad er jeres grundlag for at påstå det ene eller det andet? Har i indblik i hvad der specifikt er indgået af aftaler mellem f.eks. LG og SONY?
Hvis ikke, er i jo temmelig utroværdige...
Thumbs Up
Til top
A.M. Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Maj-2017
Sted: Aarhus C
Status: Offline
Point: 182
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér A.M. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2018 kl. 10:20
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Oprindeligt skrevet af A.M. A.M. skrev:

Oprindeligt skrevet af gposch gposch skrev:

[QUOTE=aalb1970]DSE afhænger jo meget af panel. Og da AF8 anvender de paneler fra LG som C8, vil det være et rent tilfælde, hvis AF8 er bedre på dette punkt. Med mindre selvfølgelig at Sony har en aftale om kun at få de bedste paneler...

Det tror jeg godt du kan regne med Sony gør. Panellotteriet er i hvert fald ikke slut med LG OLED modellerne. DSE og vertical banding var helt galt på de to tilfædlig eksemplarer jeg havde hjemme.


Det er noget vås. Sony har ingen eksklusive aftaler med LG om at få de bedste paneler. Det er tilfældigt, hvad du har oplevet.

Angående motion-teknologi er det også noget vrøvl. Har du slået det fra på begge skærme, er der ingen forskel. 

Men tillykke med din AF8. Godt du er glad for den. 

Det er noget der undrer mig?

Ser ofte folk påstå at den og den producent har specielle aftaler, eller at de ikke har specielle aftaler.

Hvad er jeres grundlag for at påstå det ene eller det andet? Har i indblik i hvad der specifikt er indgået af aftaler mellem f.eks. LG og SONY?
Hvis ikke, er i jo temmelig utroværdige...

Loewe er de eneste som har givet et lille hint om, at de får "special-lavede" paneler hos LG på deres Bild 7 og 9. Hvad "special-lavede" dækker over, er der ikke nogen der ved. Det pointerer de også hos FlatPanels i deres anmeldelse af Loewe Bild OLED. 

Loewes Bild-serie betegnes derudover som premium. Det er AF8 ikke. Den er en konkurrent til LGs C8 i "mid-end"-segmentet. Så kan du jo spørge dig selv om, hvorfor LG skulle afgive bedre paneler til SONYs AF8 og derved direkte tabe salg af deres egne modeller? Det giver jo ingen mening. Og mon ikke SONY netop ville prøve at sælge AF8 på, at den har et customised panel fra LG - ligesom Loewe gør? 


Redigeret af A.M. - 28-Juli-2018 kl. 10:29
Til top
gposch Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 224
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gposch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2018 kl. 14:52
Jo tak, du kan dælerme tro jeg er glad for mit AF8, det er dejligt at være overbevist efter en hård kamp i heden med ombytninger efter en månedstid i tvivl med AF8, til  ombytninger af to stk C8 og tilbage til AF8 igen. :-) Kan jeg sige; håber du er glad for dit C8, og tillykke til dig med den også?

Med motionhandling slået fra er bevægelser bedre på AF8 end C8, period! Det du påstår er vrøvl.. Har jo selv set/ser det med egne øjne. Come on mand. Og så snart man slår det til på C8, så oplever man den VÆRSTE SOE effekt jeg nogensinde har set!! Jeg forstår slet ikke hvorfor LG vælger at have slået det til som standard i deres billedprofiler, for satan hvor er det grimt at kigge på! 

Jeg har aldrig PÅSTÅET at SONY får udvalgte paneler fra LG, men det skulle man tro ( jeg skriver, "det tror jeg godt du kan regne med") med det jeg har oplevet med hele to eksemplarer af C8. Ja det kan godt være jeg har været heldig/uheldig. Men mit AF8 er helt ren for vertical bandning og DSE, der er intet overhovedet!!!  Og lægger man SONYs billedbehandling af de mørkeste nuancer og håndtering af farverne oveni, som C8 ikke kommer i nærheden af, så er der altså virkelig stor forskel. Højere Peak Brightness betyder ikke en skid, og AF8 er mere end bright nok! BUM.

Jeg har taget billeder af de to eksemplarer af C8 som viser hvor slemt det var. Smid da en PB, så sender jeg gerne.

AF8 vinder klart over C8 når det kommer til homogenitet og naturlighed. 

Hvis I sidder med jeres C8(jeg formoder I selv har C8), så tag et kig på

Netflix Marco Polo s1e2 14:20 og meld tilbage hvad I ser. Håber ikke i bliver for slemt skuffede. :)

I kunne også lige prøve at køre denne som er en OLED TV Banding Test. I kender den sikkert allerede.




God fornøjelse :)
LG OLED 65" C1
i1 Display Pro, CalMAN Home
Marantz CINEMA 40 11.4 receiverDALI 5.1.4 Mentor/Ikon/Fazon Sat Speakers
SVS SB-4000 Subwoofer
nVIDIA Shield
Mavens KODI(Dolby Vision)
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2018 kl. 15:28
Oprindeligt skrevet af A.M. A.M. skrev:

Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Oprindeligt skrevet af A.M. A.M. skrev:

Oprindeligt skrevet af gposch gposch skrev:

[QUOTE=aalb1970]DSE afhænger jo meget af panel. Og da AF8 anvender de paneler fra LG som C8, vil det være et rent tilfælde, hvis AF8 er bedre på dette punkt. Med mindre selvfølgelig at Sony har en aftale om kun at få de bedste paneler...

Det tror jeg godt du kan regne med Sony gør. Panellotteriet er i hvert fald ikke slut med LG OLED modellerne. DSE og vertical banding var helt galt på de to tilfædlig eksemplarer jeg havde hjemme.


Det er noget vås. Sony har ingen eksklusive aftaler med LG om at få de bedste paneler. Det er tilfældigt, hvad du har oplevet.

Angående motion-teknologi er det også noget vrøvl. Har du slået det fra på begge skærme, er der ingen forskel. 

Men tillykke med din AF8. Godt du er glad for den. 

Det er noget der undrer mig?

Ser ofte folk påstå at den og den producent har specielle aftaler, eller at de ikke har specielle aftaler.

Hvad er jeres grundlag for at påstå det ene eller det andet? Har i indblik i hvad der specifikt er indgået af aftaler mellem f.eks. LG og SONY?
Hvis ikke, er i jo temmelig utroværdige...

Loewe er de eneste som har givet et lille hint om, at de får "special-lavede" paneler hos LG på deres Bild 7 og 9. Hvad "special-lavede" dækker over, er der ikke nogen der ved. Det pointerer de også hos FlatPanels i deres anmeldelse af Loewe Bild OLED. 

Loewes Bild-serie betegnes derudover som premium. Det er AF8 ikke. Den er en konkurrent til LGs C8 i "mid-end"-segmentet. Så kan du jo spørge dig selv om, hvorfor LG skulle afgive bedre paneler til SONYs AF8 og derved direkte tabe salg af deres egne modeller? Det giver jo ingen mening. Og mon ikke SONY netop ville prøve at sælge AF8 på, at den har et customised panel fra LG - ligesom Loewe gør? 

Ok, tak for opklaringen. Så det er udelukkende spekulationer og derfor ikke pålideligt.
Til top
A.M. Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Maj-2017
Sted: Aarhus C
Status: Offline
Point: 182
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér A.M. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2018 kl. 15:47
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Oprindeligt skrevet af A.M. A.M. skrev:

Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Oprindeligt skrevet af A.M. A.M. skrev:

Oprindeligt skrevet af gposch gposch skrev:

[QUOTE=aalb1970]DSE afhænger jo meget af panel. Og da AF8 anvender de paneler fra LG som C8, vil det være et rent tilfælde, hvis AF8 er bedre på dette punkt. Med mindre selvfølgelig at Sony har en aftale om kun at få de bedste paneler...

Det tror jeg godt du kan regne med Sony gør. Panellotteriet er i hvert fald ikke slut med LG OLED modellerne. DSE og vertical banding var helt galt på de to tilfædlig eksemplarer jeg havde hjemme.


Det er noget vås. Sony har ingen eksklusive aftaler med LG om at få de bedste paneler. Det er tilfældigt, hvad du har oplevet.

Angående motion-teknologi er det også noget vrøvl. Har du slået det fra på begge skærme, er der ingen forskel. 

Men tillykke med din AF8. Godt du er glad for den. 

Det er noget der undrer mig?

Ser ofte folk påstå at den og den producent har specielle aftaler, eller at de ikke har specielle aftaler.

Hvad er jeres grundlag for at påstå det ene eller det andet? Har i indblik i hvad der specifikt er indgået af aftaler mellem f.eks. LG og SONY?
Hvis ikke, er i jo temmelig utroværdige...

Loewe er de eneste som har givet et lille hint om, at de får "special-lavede" paneler hos LG på deres Bild 7 og 9. Hvad "special-lavede" dækker over, er der ikke nogen der ved. Det pointerer de også hos FlatPanels i deres anmeldelse af Loewe Bild OLED. 

Loewes Bild-serie betegnes derudover som premium. Det er AF8 ikke. Den er en konkurrent til LGs C8 i "mid-end"-segmentet. Så kan du jo spørge dig selv om, hvorfor LG skulle afgive bedre paneler til SONYs AF8 og derved direkte tabe salg af deres egne modeller? Det giver jo ingen mening. Og mon ikke SONY netop ville prøve at sælge AF8 på, at den har et customised panel fra LG - ligesom Loewe gør? 

Ok, tak for opklaringen. Så det er udelukkende spekulationer og derfor ikke pålideligt.

Så længe producenterne holder kortene tæt ind til kroppen, er det jo svært at komme med den endegyldige sandhed. Faktum er bare at Loewe har været mest eksplicit med udmeldingen. Men du er vel i stand til at tænke logisk, ikke? Hvad tror du selv sandsynligheden er for at SONY får special-lavede paneler hos LG i dén prisklasse? 


Redigeret af A.M. - 29-Juli-2018 kl. 15:57
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2018 kl. 16:44
Ikke et spørgsmål om special lavede paneler, men snarere om der foretages selektion. 
Til top
gposch Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 224
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gposch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2018 kl. 16:58
Jeg tror, og PÅSTÅR hermed ikke:

SONY får selvfølgelig ikke special lavede paneler fra LGD, men jeg kunne godt forestille mig at SONY måske har en aftale om at få de bedste paneler. Altså panelerne bliver simpelthen screenede. Det ser man mange andre steder i industrien. RAM chips for eksempel. AF8 er en Premium skærm, basta bum, C8 er LGE's mellem klasseskærm. Ingen har snakket om special lavede paneler.
LGE og LGD er to uafhængige virkesomheder. Når LGE skal indkøbe paneler hos LGD, sker det under sammer regler for ALLE, også for SONY. Ingen ved om SONY betaler lidt ekstra for de screenede paneler med mindre vertical bandnng og DSE, men noget tyder på det, efter hvad jeg har oplevet på EGEN krop!

Kom så. A.M. Hvad har du af nedlandende kommentar til dette.Hug

LG OLED 65" C1
i1 Display Pro, CalMAN Home
Marantz CINEMA 40 11.4 receiverDALI 5.1.4 Mentor/Ikon/Fazon Sat Speakers
SVS SB-4000 Subwoofer
nVIDIA Shield
Mavens KODI(Dolby Vision)
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2018 kl. 21:12
Nu har jeg både en B7 og en A1 - begge kalibreret af en prof..

Min A1 måtte dog to ture igennem ombytnings-karrusellen, før jeg fik et panel uden synlig banding og yellow tint. Faktisk er min B7 det tætteste jeg er kommet på et panel som er helt fri for synlig yellow tint og banding.

Jeg giver heller ikke noget for at Sony får selekterede paneler af LG. Det samme fik jeg at vide af serviceværkstedet, og de må da om nogen vide, hvad de taler om. Herinde gætter folk jo bare. Sony AF8 vil jeg heller ikke betegne som premium. På billedkvaliteten - ja, men der er samtlige Oled-skærme jo næsten identiske, og alle scorer højt på billedkvalitet i tests. Nej, premium vil jeg betegne som Loewe Bild 5 og især 7 og 9, B&O og LGs "Signature". Det ved du så snart du har holdt deres remote i hånden. 


Redigeret af Ukke - 29-Juli-2018 kl. 22:10
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2018 kl. 23:32
Jeg har også en AF8 og en ganske godt tilfreds. Og rigeligt med lys i den. Men gposch jeg vil godt have dine indstillinger hvis du er ok med det? :-) Jeg har selv nappet dem fra Rtings og de fungerer fint til mig men vil jo godt have inputs fra andre :-) 
kan iøvrigt sige at jeg har solgt dem og Sony´s folk siger ikke noget om speciel udvalgte paneler. De fremhæver at deres billedprocessorer er bedre og jeg tror på dem. Det er set før, også helt tilbage i billedrørs dagene. 
Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2018 kl. 16:01
Power har AF8 i 55 tommer til 18259kr. er det den laveste pris der har været på den model indtil videre?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu