recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - AF8 til C8? og tilbage igen...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

AF8 til C8? og tilbage igen...

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
gposch Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 224
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gposch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: AF8 til C8? og tilbage igen...
    Sendt: 10-Juli-2018 kl. 14:24
Hvad siger I? Skal jeg ombytte mit Sony AF8 til et LG C8?

For og imod.

Hit me OuchTongue


Redigeret af gposch - 27-August-2018 kl. 11:26
LG OLED 65" C1
i1 Display Pro, CalMAN Home
Marantz CINEMA 40 11.4 receiverDALI 5.1.4 Mentor/Ikon/Fazon Sat Speakers
SVS SB-4000 Subwoofer
nVIDIA Shield
Mavens KODI(Dolby Vision)
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2018 kl. 14:34
hvorfor vil du ombytte det ?
Til top
gposch Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 224
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gposch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2018 kl. 17:58
El Giganten har OLEDC8 55" til 13.999,- p.t.

Jeg slog til, og ombyttede mit AF8 til C8.

Spild af tid, og dog, blev en hel del klogere, nu hvor jeg har haft begge "inde på kroppen".

Jeg prøvede faktisk 2 stk C8. Det første havde tydelig omvendt vignettering i venstre side og DSE var værre end mit gamle panasonic AX800. Lodrette striber kunne tydelig ses hele vejen op til ca. 25% grå.

Førstehåndsindtrykket var dog OK til at starte med, hvor man bliver tvunget til at navigere i webos som er hurtigt og dejlig flydende ifht. Android TV. Da alt var sat op, billedet fra TV2 dukkede op, kunne jeg med det samme se at jeg havde mistet X1 processoren fra SONY. Alt liv og naturlighed var bare væk, og bevægelse er det værste jeg har set. FJa selv konen som sad ved siden kunne se det, og det ikke så lidt! En SOE der virkelig var af værste skuffe, og med fejl omkring bevægende objekter. OK, tænkte det vidste jeg jo egentlig godt, men da ikke så slemt!!!?? Jeg tænkte jeg ville fyre op for noget dolby vision, så jeg virkelig kunne se de ekstra NITS i aktion, som C8 skulle have så mange flere af. Men først lavede jeg en ISF kalibrering så det var på plads. Og jo det har da lidt mere lys at arbejde med, men håndteringen af skygge, og nær sort detaljer var horrible. Så er jeg faktisk fløjtende ligeglad med de ekstra 100nits. De mørke detaljer er langt vigtigere! Jeg startede Netflix MARCO POLO s1e2 14:20, og her viste mareridtet sig for alvor. Lodrette streger og vignettering i venstre side. SONY er en anelse mørkere, men tilgengæld viser den ALLE detaljer, og er helt ren for DSE, lodrette linjer og vignettering.

OK, jeg pakkede det første C8 ned, ombyttede det til et andet, altså nummer to C8 som kom hjem og stå i stuen. Denne gang var vignetteringen i venstre side væk og var lige med første øjekast faktisk fint. Men som jeg kom op i procenterne på gråtonerne viste der sig to tydelige lodrette lyse streger i billedet, som først forsvandt ved 40% grå.
OK, jeg fyrede op for MARCO POLO endnu engang, og al elendigheden var tydelig igen igen.
Jeg pakkede C8'eren ned, og fik mit AF8 tilbage, og heldigvis for det. SONY AF8 er overlegen når det kommer til håndtering af de mørkeste nuancer, sdr til hdr, billede fra tuner, og bevægelser er bare en hel anden liga. Jeg må også sige at følelsen generelt med LG, virker mere "billigt", hvor AF8 virkelig har denne her premium fornemmelse over sig.

Jeg er hermed overbevist, men måtte også kæmpe en god kamp. AF8 er bedst, og fortjener Flatpanels.dk reference award! Beklager jeg tvivlede. ;-)

Måske var jeg uheldig med C8, men med hele 2 stk.?

Note. Det skal nævnes jeg kalibrere med i1 Display Pro og Calman, og jeg ved en hel del omkring det at kalibrere tv. 

Tak til El Giganten for at være så overbærende med mig.


LG OLED 65" C1
i1 Display Pro, CalMAN Home
Marantz CINEMA 40 11.4 receiverDALI 5.1.4 Mentor/Ikon/Fazon Sat Speakers
SVS SB-4000 Subwoofer
nVIDIA Shield
Mavens KODI(Dolby Vision)
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2018 kl. 20:07
Vi ved bedst
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4429
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2018 kl. 07:10
Tillykke med den nye skærm Beer
Til top
aalb1970 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2014
Sted: None
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aalb1970 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2018 kl. 17:51
DSE afhænger jo meget af panel. Og da AF8 anvender de paneler fra LG som C8, vil det være et rent tilfælde, hvis AF8 er bedre på dette punkt. Med mindre selvfølgelig at Sony har en aftale om kun at få de bedste paneler...

I det hele taget er forskellen mellem C8 og AF8 minimal. Det gælder også motion handling, hvor Sony kun er marginalt bedre end LG, når vi taler Trumotion/Motionflow systemerne. Når disse systemer er slået fra, er der INGEN forskel i motion handling.

LG har så nogle andre fordele i form af højere peak brightness, lavere input lag og 4 full bandwidth HDMI porte (mod kun 2 på Sony'en).
Til top
gposch Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 224
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gposch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2018 kl. 20:42
Oprindeligt skrevet af aalb1970 aalb1970 skrev:

DSE afhænger jo meget af panel. Og da AF8 anvender de paneler fra LG som C8, vil det være et rent tilfælde, hvis AF8 er bedre på dette punkt. Med mindre selvfølgelig at Sony har en aftale om kun at få de bedste paneler...

Det tror jeg godt du kan regne med Sony gør. Panellotteriet er i hvert fald ikke slut med LG OLED modellerne. DSE og vertical banding var helt galt på de to tilfædlig eksemplarer jeg havde hjemme. Prøv at afspille Marco Polo S1E2 14:20, og meld tilbage hvad du ser her. Skal ses i mørke omgivelser.

I det hele taget er forskellen mellem C8 og AF8 minimal. Det gælder også motion handling, hvor Sony kun er marginalt bedre end LG, når vi taler Trumotion/Motionflow systemerne. Når disse systemer er slået fra, er der INGEN forskel i motion handling.

JO det er der. Tro mig, jeg kan tydelig se forskel. SONYs motion handling er bare bedst både slået til og fra!!!!  Smile

LG har så nogle andre fordele i form af højere peak brightness, 
Ja, den har lidt højere peak brightness, det er virkelig ikke noget der mærkbart bedre. Med Dynamic Tone Mapping slået til, snydes der til et "brighter" billede på C8, Jeg synes det var bedst at slå det fra.
Jeg ville helt klart vælgt detajle rigdom i de mørkeste møkeste nuancer frem højere peak brightness. AF8 har en peak brightness som rigelig fint. Jeg ville nok få ondt i øjenene alligevel med mere lys.

lavere input lag 
 Ja 10ms hurtigere, uham men jeg spiller ikke - kun på PCen hvor det hører til :)

og 4 full bandwidth HDMI porte (mod kun 2 på Sony'en).

Har kun brug for et, da jeg kører det hele igennem min reciever. Absolut ikke en dealbreaker. 2 er rigeligt.


Nu ved jeg ikke om du har prøvet både AF8 og C8 hjemme i egen stue. Jeg har haft Af8 i en månedstid, hvor jeg har været i tvivl pga. af diverse tests der hylder den for bedre peak brigthness. Da jeg fik C8 hjem, var jeg til at starte med ret lettet, da jeg nu havde fået et Best in Class TV ifølge HDTVtest hjem i stuen. Men en STOR STOR skuffelse meldte sig ret hurtigt. 
Nu har jeg som sagt ro i sindet, og ved bare, bevist for egne øjne, at AF8 helt klar er C8 overlegen, når det kommer til billedkvaliteten, og det er det handler om for mig.


LG OLED 65" C1
i1 Display Pro, CalMAN Home
Marantz CINEMA 40 11.4 receiverDALI 5.1.4 Mentor/Ikon/Fazon Sat Speakers
SVS SB-4000 Subwoofer
nVIDIA Shield
Mavens KODI(Dolby Vision)
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2018 kl. 21:16
Hvad årgang er AF8 egentlig?
Mvh
Flemming Larsen
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2018 kl. 21:30
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Hvad årgang er AF8 egentlig?
2018 som i helt ny model. 
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2018 kl. 21:52
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Hvad årgang er AF8 egentlig?
2018 som i helt ny model. 
Takker. Den må ind i overvejelserne, når jeg skal have senere på året. 
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Gromit Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 463
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gromit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2018 kl. 14:58
Det er de SMÅ ting, der går, den STORE forskel.

AF8 må stå HØJT på manges ønskesedler... Smile


Til top
gposch Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 224
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gposch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2018 kl. 23:33
Oprindeligt skrevet af Gromit Gromit skrev:

Det er de SMÅ ting, der går, den STORE forskel.

Ja for dælen da, det fik jeg bevist efter en omgang sved på panden. Det bytten frem og tilbage var sgu lidt hårdt i denne hede. Men det hele værd.

AF8 må stå HØJT på manges ønskesedler... Smile

 Ja om ikke andet, så burde det gøre det. Det kan jeg skrive under på! 😃


LG OLED 65" C1
i1 Display Pro, CalMAN Home
Marantz CINEMA 40 11.4 receiverDALI 5.1.4 Mentor/Ikon/Fazon Sat Speakers
SVS SB-4000 Subwoofer
nVIDIA Shield
Mavens KODI(Dolby Vision)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu