recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Oplyst forsikringssum?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Oplyst forsikringssum?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6066
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Oplyst forsikringssum?
    Sendt: 11-Juli-2018 kl. 11:58
Jeg har en oversigt over udstyr i min hjemmebio med serienummer og købspris
Min projektor og AV-receiver er købt (billigere) i Tyskland
Skal jeg i tilfælde af indbrud så skrive den pris eller den tilsvarende pris i Danmark på købstidspunktet?
Indtil videre har jeg skrevet den reelle købspris
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2018 kl. 12:22
tror du ikke, at du får det bedste svar ved at spørge direkte hos diy selskab? 
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2018 kl. 13:35
det er faktisk et godt spørgsmål. For vil Forsikringen ikke altid forsøge at finde den billigste pris på dine ting, hvis de skal erstatte dem? 
Spørgsmålet her, er om Forsikringen er bundet af danske priser, eller de også må kigge ud over grænserne efter billigere alternativer. 
Jeg tror næppe du finder svaret i Forsikringsbetingelserne. Så det vil være klogt at få på skrift fra dit Forsikringsselkab
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2018 kl. 14:29
nu aner jeg ikke om det kan sammenlignes, men da jeg købte en brugt bil for nogle år siden til en ret god pris, der fik jeg af min forsikring forklaret at jeg skulle angive forventet markedspris og ikke min pris.
“At jeg har handlet til god pris er min fortjeneste og ikke forsikringsselskabets” som de sagde det
Til top
clausols1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-September-2007
Sted: Hedehusene
Status: Offline
Point: 785
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér clausols1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2018 kl. 10:04
Den danske pris. Mine forældre fik sidste år, erstattet en campingvogn købt i Tyskland efter dansk pris.

Redigeret af clausols1 - 12-Juli-2018 kl. 10:04
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2018 kl. 10:57
forsikringsselskaberne kigger kun på danske hjemmesider/forhandlere. De kigger ikke på udenlandske markeder. Det er vist egentlig også sjældent de reelt bruger den oprindelige pris til noget. Hvis de skal erstatte noget, så kontakter de typisk en dansk forhandler for at høre hvad lignende udstyr koster.

Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6066
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2018 kl. 11:32
OK, så jeg skriver den tilsvarende danske pris på købstidspunktet
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Morell Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-Januar-2014
Sted: Struer
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2018 kl. 11:56
Dit forsikringsselvskab har intet, absolut intet, at bruge dine købspriser til. 

De skal dække dig så du ikke lider skade eller tab af nogen art og du skal stilles tilsvarende før "skaden". 

Mister du en reciver, så skal du dækkes så du får noget tilsvarende, uanset hvad det måtte koste eller ikke koste. Det er deres opgave at tilbyde dig noget tilsvarende om du har købt i tyskland, Hong-Kong eller fået det foræret af din bror. 


Redigeret af Morell - 12-Juli-2018 kl. 11:56
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2018 kl. 17:54
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

nu aner jeg ikke om det kan sammenlignes, men da jeg købte en brugt bil for nogle år siden til en ret god pris, der fik jeg af min forsikring forklaret at jeg skulle angive forventet markedspris og ikke min pris.
“At jeg har handlet til god pris er min fortjeneste og ikke forsikringsselskabets” som de sagde det
Det går også den anden vej. Køber man noget for dyrt får man ikke mere af forsikringen.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2018 kl. 18:46
Det vigtigste er sådan set at have en kvittering, så man kan dokumentere at man faktisk har købt udstyret og ikke bare skrevet det på en liste. På en liste kan man jo skrive hvad som helst (dyrt!) udstyr i tilfælde af indbrud.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Morell Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-Januar-2014
Sted: Struer
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2018 kl. 07:44
Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

nu aner jeg ikke om det kan sammenlignes, men da jeg købte en brugt bil for nogle år siden til en ret god pris, der fik jeg af min forsikring forklaret at jeg skulle angive forventet markedspris og ikke min pris.
“At jeg har handlet til god pris er min fortjeneste og ikke forsikringsselskabets” som de sagde det
Det går også den anden vej. Køber man noget for dyrt får man ikke mere af forsikringen.

100% korrekte....
Til top
Morell Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-Januar-2014
Sted: Struer
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2018 kl. 07:45
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Det vigtigste er sådan set at have en kvittering, så man kan dokumentere at man faktisk har købt udstyret og ikke bare skrevet det på en liste. På en liste kan man jo skrive hvad som helst (dyrt!) udstyr i tilfælde af indbrud.

Klaus

Langt de fleste er faktisk også tilfredse med f.eks. billeder af tingene der dokumentere at man har været i besiddelse af tingene.  
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu