recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ældre WAOO fiberrouter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ældre WAOO fiberrouter

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
claros Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Januar-2007
Status: Offline
Point: 52
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claros Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ældre WAOO fiberrouter
    Sendt: 11-Juli-2018 kl. 16:29
Halløj i sommervarmen,
Jeg har en router fra WAOO (nu Ewii) som vel både udgør det for at være fiberbox og trådløs router. Den har hidtil klaret opgaven med at distribuere trådløst signal ud på ca 170 kvm, men med familiens stigende streaming behov og flere og flere devices er det begyndt at knibe - og der lyder smertefyldte mishagsytringer fra PS4 rummene i huset ConfusedCry
Jeg hælder lidt til noget AP fra ubnt, men løser det problemet?
Har også kigger på Google mesh, men kan det ikke konflikte med den eksisterende router i boksen?
Hvad ville I gøre? - og er mest til ud af boksen løsninger SmileSmileSmile
Til top
Bconrad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2006
Sted: Ry
Status: Offline
Point: 616
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bconrad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2018 kl. 16:45
jeg havde det samme problem med Waoo og deres trådløse, som var ret elendigt. I stuen ved mit tv kunne jeg give 4-5 MB ned ud af 60. Da jeg satte min egen router op som AP så kunne jeg trække 55. 

Allerhelst ville jeg have dem til at sætte deres router i bridgemode men det kunne de ikke. Løsningen med AP fungerer ganske fint. Min router er en ASUS til ca 1000 kr. Kan ikke huske modellen. 

Jeg ville dog trække kabel til alt stationært, specielt hvis der skal spilles online. 

Det afhænger nok lidt af huset om du kan nøjes med et AP eller bliver nødt til at sætte flere op. 
Til top
claros Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Januar-2007
Status: Offline
Point: 52
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claros Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2018 kl. 16:54
hælder til denne som vist får gode anmeldelser med på vejen: https://www.bedresignal.dk/netvaerk/wifi/access-point/ubiquiti-unifi-uap-ac-liet-tradlos-forbindelse-802-11a-b-g-n-ac.html og den er bare AP så der er vel ikke noget der kan konflikte...
Med på at kabling vil være det bedste, men vil gå langt for at undgå at skulle køre kabler hele vejen rundt i huset.
Giver AP’en nogen effekt hvis den er i samme rum som routeren, eller skal den ned i ‘FortNite’ afdelingen? - så jeg dermed alligevel ender med at skulle trække et netværkskabel?

Og er det rigtig forstået at Google Mesh også router og dermed kan konflikte med min WAOO router?


Redigeret af claros - 11-Juli-2018 kl. 16:56
Til top
affer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér affer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2018 kl. 18:09
Hvis du har mulighed for at trække kabler vil det klart være anbefaling nr1. 
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2018 kl. 07:55
Jeg har google wifi.

Det blev i første omgang sat på den gamle router(yousee), som fik slukket for wifi.

Efter nogle dage med problemfrit internet, blev jeg anbefalet at sætte router i brigde mode. Efter at router er sat i brigde mode mærker jeg ingen forskel.

Men for pokker.... Det trådløse kører bare godt med google wifi.


Redigeret af Mufti - 12-Juli-2018 kl. 07:55
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2018 kl. 11:44
Her har vi også waoo internet, vi prøvede og få routeren i boksen aktiveret, ydelses mæssigt var den dårligere end vores linksys wrt1200ac router som sad på fiber boksen før.

Få waoo (ewii) til og koble router delen ud så kører boksen som bridge så kan du koble din egen router på, sådan kører det her ( den nye lille fiber boks) på denne måde skal din egen router ikke igen en router igen før den rammer waoo
Til top
claros Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Januar-2007
Status: Offline
Point: 52
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claros Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2018 kl. 17:10
Cool, hvis de vil være med til det...
I såfald kan google mesh være min fremtidige løsning :-)
Tror dog lige jeg starter med et AP for at se om det gør nogen forskel.
Hvilken router bruger du til din EWII fiber nu og har du fin dækning i hele huset?

Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2018 kl. 17:44
Hvis det er den lille flade fiber boks du har så kan de koble router delen ud det koster ikke noget.

som router bruges linksys wrt1200ac den har en kraftig dual core cpu og har klaret opgaven ok, den har 1gb lan/wan porte, vedr wifi så dækker den men det bedste er den placeres lidt i højden og centralt midt i huset.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu