recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt grafikkort - Budget ca. kr. 1.000
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt grafikkort - Budget ca. kr. 1.000

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
JMA37 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JMA37 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2018 kl. 15:00
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Knægten har lige købt ny computer, fordi han vil lidt mere i gang med spil. Men indtil da spillede han fortnite på lav grafik på en AMD baseret computer med grafikkort i selve processoren.

Du skriver en 3,2 GHz processor, men ikke noget om årgang. Det kunne jo være en Athlon 64.....

Spørgsmålet er om ikke 1000 kr for et grafikkort vil være overkill til både brug og resten af maskinen.


Klaus



Jeg har lige kigget efter - det er et Gigabyte bundkort med 8GB corsair og en AMD phenom II X4 840 3,2 Ghz
Til top
JMA37 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JMA37 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2018 kl. 15:01
Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:

Oprindeligt skrevet af JakobSkaarup JakobSkaarup skrev:

du tager fejl, dit kort er fra 2012 og mit blev released i 2016

Jeg ved godt, at mit kort er fra 2012.

Når du nu siger, at dit "460" er fra 2016, så kan jeg ikke andet end formode, at det drejer sig om et AMD RX460. De to bogstaver kunne du godt have skrevet for at undgå forvirring. Typisk forbinder man "460" med et nVidia GTX 460, og det er i al fald en del ældre og svagere end mit GTX 670.

Jeg kan så til trådstarter fortælle, at der stort set ingen forskel er på et RX460 og et RX560. Det samme gælder for et RX470 og et RX570. Det er altsammen udmærkede kort.

Modtaget og takker
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2018 kl. 19:56
Oprindeligt skrevet af JMA37 JMA37 skrev:


Jeg har lige kigget efter - det er et Gigabyte bundkort med 8GB corsair og en AMD phenom II X4 840 3,2 Ghz

Puha, en 8 år gammel processor.....


Klaus 
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2018 kl. 22:31
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af JMA37 JMA37 skrev:


Jeg har lige kigget efter - det er et Gigabyte bundkort med 8GB corsair og en AMD phenom II X4 840 3,2 Ghz


Puha, en 8 år gammel processor.....


Klaus 
den kan da klare det nye quake med 90-110 fps
Til top
JMA37 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JMA37 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2018 kl. 08:15
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af JMA37 JMA37 skrev:


Jeg har lige kigget efter - det er et Gigabyte bundkort med 8GB corsair og en AMD phenom II X4 840 3,2 Ghz


Puha, en 8 år gammel processor.....


Klaus 
den kan da klare det nye quake med 90-110 fps

Ja jeg ved det lige er skiftet ud fra andet sted, pga første spil det ikke kunne klare er FarCry 5
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu