recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Musik via bluetooth
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Musik via bluetooth

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2018 kl. 18:31
Oprindeligt skrevet af -claus- -claus- skrev:

Hej Frank
Ved godt tråden har stået stille i en uge. Men har du overvejet at prøve en Chromecast Audio, så du slipper for bluetooth protokollen?
Hvordan er CCA en fordel frem for BT?

Med CCA bruger man CCA's DAC hvis ikke jeg tager fejl, og det kan vel ikke være en fordel fremfor Lyngdorf's DAC?
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2018 kl. 18:58
Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

Hvordan er CCA en fordel frem for BT?

Med CCA bruger man CCA's DAC hvis ikke jeg tager fejl, og det kan vel ikke være en fordel fremfor Lyngdorf's DAC?
CCA har også optisk output som kan kobles til Lyngdorf
Mvh. JørgenT
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2018 kl. 21:05
Oprindeligt skrevet af -claus- -claus- skrev:

Hej Frank
Ved godt tråden har stået stille i en uge. Men har du overvejet at prøve en Chromecast Audio, så du slipper for bluetooth protokollen?
... og hvordan er med reencoding via bluetooth - kan man være sikker på, at der ikke sker en reencoding, når signalet sendes videre via bluetooth.....? På grund af min usikkerhed om netop dette har gjort, at jeg har fravalgt bluetooth som kvalitetsformat...

Redigeret af miri - 27-Juli-2018 kl. 21:10
miri
Til top
Jessemand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 483
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jessemand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2018 kl. 16:24
Mener også der kan være stor forskel på en original cd og en remastered udgave. Ofte er det vel den sidste nye udgave der er på streaming tjenesterne. 
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2018 kl. 13:34
Oprindeligt skrevet af -claus- -claus- skrev:

Hej Frank
Ved godt tråden har stået stille i en uge. Men har du overvejet at prøve en Chromecast Audio, så du slipper for bluetooth protokollen?

Hej Claus
Umiddelbart så har jeg ikke planer om at skifte bluetooth'en ud med en chromecast. Efter at jeg har skiftet til digital tilslutning, så er lyden blevet løftet. Lige nu er streaming lytningen "gratis" dvs. at den er en del af mit telefonabonnement. Men helt klart, skifter jeg til en af de tjenester som levere en garanteret god lydkvalitet og hvor jeg kan forvente at det signal som jeg modtager er som det skal lyde, så skal der geares op på hvordan lyden modtages i huset og så må jeg ud og undersøge hvad som er bedst at sætte foran min forforstærker. Streamningen bliver hovedsageligt for tiden brugt til at underholde mindstemanden i huset med børnesange....åhh gud Wink...men indimellem så er der de gyldne halve og hele timer, hvor far her' kan låne stuen og hans anlæg og lytte og der sætter jeg selvfølgelig pris på at det lyder så godt som muligt med de rammer som jeg har til rådighed.

Mvh Frank
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2018 kl. 19:38
Vil lige høre om der er nogen som ved om signalet til en chromecast er mere stabilt end til Bluetooth, måske er det bare min mobil som ikke er stabil? oplever udfald i musikken og det er uanset om telefonen er tilsluttet wifi eller sit eget net...
Mvh Frank 
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2018 kl. 20:52
Rækkevidde på BT er ikke specielt godt. Hvis du går rundt med telefonen i lommen er chancen for drop out stor.

Wifi er betydelig bedre. Jeg tror ikke det er her problemet ligger. 
Til top
Bconrad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2006
Sted: Ry
Status: Offline
Point: 616
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bconrad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2018 kl. 10:43
jeg kører CCA med Telmore musik og det kører helt fint. Fordelen er at du ikke streamer via mobilen men at CCA selv henter stream via WiFi. Derfor kan du også bruge telefonen til andet imens og endda bevæge sig længere end 5-10 m væk. 

Hvis du benytter den optiske udgang så er det dit anlæg de klarer lyden.
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2018 kl. 16:49
Oprindeligt skrevet af Bconrad Bconrad skrev:

jeg kører CCA med Telmore musik og det kører helt fint. Fordelen er at du ikke streamer via mobilen men at CCA selv henter stream via WiFi. Derfor kan du også bruge telefonen til andet imens og endda bevæge sig længere end 5-10 m væk. 

Hvis du benytter den optiske udgang så er det dit anlæg de klarer lyden.
Det lyder som at jeg må erhverve sådan en, kan du huske  hvad du betalte for din og lige et tillægsspørgsmål, hvem sælger dem?

Google er min ven, har fundet en og bestilt den. Bliver spænde at prøve... 
Mvh Frank 


Redigeret af Frank13 - 31-Juli-2018 kl. 20:02
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2018 kl. 20:42
Mvh. JørgenT
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2018 kl. 22:12
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2018 kl. 16:53
Fik tilsluttet en chromecast og må sige at det ikke er den store succes i hjemmet her. Problemet er at når jeg skal bruge den, så skal jeg tage strømmen fra den og sætte den til igen for at min telefon kan finde den. Har tændt for alle tænkelige placerings muligheder på min telefon, så alle i kongeriget bør kunne finde min telefon, bare ikke min chromecast, med mindre jeg hiver strømmen hver gang jeg skal bruge den...Chromecast er stillet så der må deles med andre telefoner end min egen, konens tlf kan heller ikke finde dimsen, er der nogen som har en god ide hvad jeg kan gøre? Lysten til at teste holdbarheden på dimsen med en hammer er mere end tæt på Wink 

Frank
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu