recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Danalock V3 Homekit
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Danalock V3 Homekit

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Giffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-November-2007
Sted: Haderslev, DK
Status: Offline
Point: 1204
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Giffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Danalock V3 Homekit
    Sendt: 15-Juli-2018 kl. 16:21
Andre her der har en Danalock V3 Homekit lås?

Har købt mig sådan en og den virker næsten...
Autolås funktionen er ALT for lang tid om at slå til, jeg skal ret langt væk fra mit hus før den låser (Jeg har sat mit "hjem" op i Home app'en).
Den kan også være "for langsom" når jeg kommer hjem og nogen gange slet ikke registrere at jeg kommer hjem.
Andre der oplever disse problemer?


LG OLED C1 77"
Denon AVR-X2800H
Synology DS916+
ATV 4K 3. gen
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2018 kl. 23:02
har du snakket med danalock om det i stedet for bare at spørge her?

Også selvom de har nedsat bemanding her i sommerferien ser det ud til https://danalock.com/contact-us/
Til top
skandshus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2010
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skandshus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2018 kl. 10:47
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

har du snakket med danalock om det i stedet for bare at spørge her?

Også selvom de har nedsat bemanding her i sommerferien ser det ud til https://danalock.com/contact-us/


+1
Til top
Ehlz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-Januar-2012
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ehlz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2018 kl. 15:18
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

har du snakket med danalock om det i stedet for bare at spørge her?


Må man nu ikke længere spørge andre brugere om deres erfaringer med et produkt før man eventuelt kontakter producenten? 




Redigeret af Ehlz - 16-Juli-2018 kl. 15:19
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2018 kl. 16:35
Man må gerne lære at bruge den inderste del af knoppen selv også! - punkt: noget ser ikke ud til at virke - første man gør: OMG OMG har andre samme fejl? - i stedet for at tage kontakt til producenten og spørge pænt om det kan være rigtigt at der fx er udfald - og i så fald hvad skal man passe på. Det lyder ærligt talt som reelle fejl, og når noget fejler så kontakter man selvfølgelig "producent/forhandler"
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2018 kl. 17:13
Oprindeligt skrevet af Ehlz Ehlz skrev:

Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

har du snakket med danalock om det i stedet for bare at spørge her?


Må man nu ikke længere spørge andre brugere om deres erfaringer med et produkt før man eventuelt kontakter producenten? 


Selvfølgelig må du det. Og når du så har fundet fejlen selv eller ved at kontakte firmaet. Så dele din erfaring herinde. Det er det man bruger et forum til Thumbs Up
Til top
Giffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-November-2007
Sted: Haderslev, DK
Status: Offline
Point: 1204
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Giffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2018 kl. 18:01
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Man må gerne lære at bruge den inderste del af knoppen selv også! - punkt: noget ser ikke ud til at virke - første man gør: OMG OMG har andre samme fejl? - i stedet for at tage kontakt til producenten og spørge pænt om det kan være rigtigt at der fx er udfald - og i så fald hvad skal man passe på. Det lyder ærligt talt som reelle fejl, og når noget fejler så kontakter man selvfølgelig "producent/forhandler"


Så du mener ikke jeg bruger den inderste del af knoppen???
Tak for sviner Angry
Hvis du ikke har noget at bidrage med hvorfor så kommentere?

Jeg har i øvrigt kontaktet Danalock men derfor er der vel ikke noget galt i at høre om andre brugeres erfaringer og evt. problemer, det er vel nærmest det et forum som dette er til for?

Danalock fortæller i dag at det er et Homekit problem som de godt kender til og arbejder på at løse.

LG OLED C1 77"
Denon AVR-X2800H
Synology DS916+
ATV 4K 3. gen
Til top
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 2ben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2018 kl. 22:22
Kan du anbefale danalock Giffel ? Er det nem at installere med eksisterende nøglecylender ?

Mvh. Torben
Til top
Giffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-November-2007
Sted: Haderslev, DK
Status: Offline
Point: 1204
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Giffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2018 kl. 23:09
Oprindeligt skrevet af 2ben 2ben skrev:

Kan du anbefale danalock Giffel ? Er det nem at installere med eksisterende nøglecylender ?

Mvh. Torben


Jeg har Scandi modellen og den er meget nem at installere, tager 5-10 minutter.
Jeg kan ikke anbefale Homekit udgaven lige nu da der er flere uløste problemer bl.a. det jeg skriver om i første post og så er der også problemer med at den går i "baglås" i Home app'en, begge dele er dog noget de arbejder på at løse men der er ingen tidshorisont.

Har i dag installeret en ren Bluetooth udgave og den virker som den skal så den kan fint anbefales herfra Wink

LG OLED C1 77"
Denon AVR-X2800H
Synology DS916+
ATV 4K 3. gen
Til top
Ehlz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-Januar-2012
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ehlz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2018 kl. 22:52
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Man må gerne lære at bruge den inderste del af knoppen selv også! - punkt: noget ser ikke ud til at virke - første man gør: OMG OMG har andre samme fejl? - i stedet for at tage kontakt til producenten og spørge pænt om det kan være rigtigt at der fx er udfald - og i så fald hvad skal man passe på. Det lyder ærligt talt som reelle fejl, og når noget fejler så kontakter man selvfølgelig "producent/forhandler"

Jeg er 100% uenig med dit synspunkt. Et forum svarer ALTID mere objektivt end producenten på eventuelle problemstillinger og samtidig får man ofte hurtigere svar fra et forum.

Derudover kunne det jo være at man helt utilsigtet ovenikøbet blev klogere på produktet ved at dele erfaringen omkring problemet.

Op med humøret.

Ehlz


Til top
Nakamoto Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 29-September-2018
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nakamoto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2018 kl. 12:57
Jeg har problemer med rækkeviden til home hub, låsen mister forbindelsen...

 Er der nogen der ved hvordan denne homekit udgave snakker sammen med Apple TV series 4 som home hub ? Er det via bluetooth eller WiFi?

Og er der nogen der ved hvilken version af bluetooth denne version af danalock anvender?

Jeg overvejer at skifte mit ATV ud med et ATV 4k sam har bluetooth 5.0, men ved ikke om det vil være en forbedring hvis Danalocken ikke anvender BT 5.0
Til top
Giffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-November-2007
Sted: Haderslev, DK
Status: Offline
Point: 1204
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Giffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2018 kl. 14:11
Oprindeligt skrevet af Nakamoto Nakamoto skrev:

Jeg har problemer med rækkeviden til home hub, låsen mister forbindelsen...

 Er der nogen der ved hvordan denne homekit udgave snakker sammen med Apple TV series 4 som home hub ? Er det via bluetooth eller WiFi?

Og er der nogen der ved hvilken version af bluetooth denne version af danalock anvender?

Jeg overvejer at skifte mit ATV ud med et ATV 4k sam har bluetooth 5.0, men ved ikke om det vil være en forbedring hvis Danalocken ikke anvender BT 5.0


Danalock har ikke WiFi og kommunikerer derfor via bluetooth (kan ikke huske hvilken version) og derfor er rækkeviden ret dårlig.

LG OLED C1 77"
Denon AVR-X2800H
Synology DS916+
ATV 4K 3. gen
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu