recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til at forbinde Marantz
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til at forbinde Marantz

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
RasmusTC Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 16-Juli-2018
Sted: Esbjerg V
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RasmusTC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til at forbinde Marantz
    Sendt: 16-Juli-2018 kl. 13:47
Jeg har en Marantz SR1041 forstærker/tuner og en Maranzt SR1020 cd afspiller og efter en omrokering istuen kan jeg ikke få dem til at spille igen. Husker også jeg  sin tid havde store problemer med at få det til at spille. Manualerne er på Engelsk og er tæt på uforstålige.
Har prøvet alle tænkelige forbindelser, men får kun lavkvalt lyd ud af højre speaker.

Håber en kan hjælpe, er tæt på desperation.



To ride, shoot straight and speak the truth
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2018 kl. 14:18

 Hvordan er enhederne forbundet.? Er der på Reciver valgt det korrekte input, og Analog eller Digitalt.?
Angående højttalerne er forbindelsen til den i orden.? Er der prøvet at bytte om på dem.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
RasmusTC Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 16-Juli-2018
Sted: Esbjerg V
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RasmusTC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2018 kl. 15:43
Jeg har forsøgt både den normale og logiske forbindelse med phonostik, men da det ikke virker har jeg også forsøgt de ulogiske.
Har prøvet at bytte om på højtaler kablerne , men uden effekt.

Kan sende billedernes bagsider, hvis det kan hjælpe??

To ride, shoot straight and speak the truth
Til top
RasmusTC Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 16-Juli-2018
Sted: Esbjerg V
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RasmusTC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2018 kl. 16:36
Forbinder dem med phono kabel og via den analog ind/udgang
Højtalerkabel er Ø 2 x 1,5 og helt nyt
To ride, shoot straight and speak the truth
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2018 kl. 16:49

 Er der fin lyd når der høres radio, eller er der stadig problem med højttalern.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2018 kl. 17:04
Enten er der noget helt galt med udstyret eller så er der noget galt med brugeren.

Du må hellere poste nogle billeder af hvad du har gang i. Det er umuligt at hjælpe med de beskrivelser du har givet her.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2018 kl. 17:19
der findes kun to måder at forbinde en CD afspiller med en forstærker. 

1. Analogt: Med et dobbelt kabel hvor der sidder to phonostik i hver ende.

2. Digitalt: Med et enkelt kabel hvor der sidder et phonolignende stik i hver ende, også kaldet Coaxial
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2018 kl. 18:05

 Der så lige 3. Toslink, nok mere sandsynligt end Coax.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2059
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2018 kl. 19:35
Det er en gammel dreng - ren analog...


Rasmus: Vi kan ikke hjælpe før du svarer på Radiomandens spørgsmål. Er lyden ok fra højttalere, når du spiller radio? Det vil afklare om problemet ligger på forstærker/højttaler siden eller cd-forbindelse/cd-afspiller siden.


Redigeret af miri - 16-Juli-2018 kl. 19:42
miri
Til top
RasmusTC Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 16-Juli-2018
Sted: Esbjerg V
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RasmusTC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2018 kl. 21:19
Jeg får heller ingen radio lyd ud .

Jeg har taget 2 billeder , men kan ikke se hvordan de kan vedhæftes herinde fra min desktop.

Sætter phonokabel i CD indgang på SR1041 og så self. i CD afspilleren SR1020


To ride, shoot straight and speak the truth
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2018 kl. 21:27

 Når der heller ikke fås ordentlig lyd når der bruges Radio, så er problemet i Reciveren. Den ene højttaler udgang er OK og den anden ikke, det tyde på at udgangen er defekt.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
RasmusTC Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 16-Juli-2018
Sted: Esbjerg V
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RasmusTC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2018 kl. 21:42
Hmm ok, undrer mig bare lidt da den så skal være gået i stykker efter jeg har frakoblet og gen-tilkoblet.

Er der en måde hvorpå jeg kan tjekke / fejl søge ??
To ride, shoot straight and speak the truth
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu