recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til at forbinde Marantz
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til at forbinde Marantz

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2018 kl. 21:48

 Der er jo blevet prøvet begge højttalere på udgangen med lyd fra Radio, og med samme resultat, og de er begge OK på den anden, så det er ikke svært at konkludere at fejlen ligger i udgangen på Reciveren.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
RasmusTC Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 16-Juli-2018
Sted: Esbjerg V
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RasmusTC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2018 kl. 21:55
OK, så må jeg ud og kigge på nyt grej så.

Jeg siger tak for hjælpen
To ride, shoot straight and speak the truth
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2018 kl. 21:59
Oprindeligt skrevet af RasmusTC RasmusTC skrev:

Jeg får heller ingen radio lyd ud .

Jeg har taget 2 billeder , men... Sætter phonokabel i CD indgang på SR1041 og så self. i CD afspilleren SR1020
Glem CD indtil du har fået lyd fra Radio... 
Har du tjekket højttalerkabler / forbindelse ml receiver og højttalere (er de på plads i begge ender)? 
Har du tjekket højttalere (virker de på andet udstyr) 
Har du "masseret" potentiometer/volumen?
Får du "lavkvalt" lyd ud fra venstre, hvis du bytter om?


Redigeret af miri - 16-Juli-2018 kl. 22:03
miri
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2018 kl. 22:18
.... og du har ved et uheld ikke sat knappen på bagsiden med udgang til equalizer til "On"???
miri
Til top
RasmusTC Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 16-Juli-2018
Sted: Esbjerg V
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RasmusTC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2018 kl. 22:28
Jeg har tjekket højtaler kablerne / forbindelsen mellem SR1041 og SR1020, og kan ingen fejl finde der.
Jeg har ikke andet udstyr jeg kan tjekke højtalerne på , men kan muligvis låne en forstærker af lillebror til at teste med.
Har "masseret" volumen uden effekt.
Jep, får den lavkvalte lyd ud i den anden højtaler , hvis jeg bytter rundt


To ride, shoot straight and speak the truth
Til top
RasmusTC Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 16-Juli-2018
Sted: Esbjerg V
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RasmusTC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2018 kl. 22:32
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

.... og du har ved et uheld ikke sat knappen på bagsiden med udgang til equalizer til "On"???


Nej Smile, men har dog afprøvet den mulighed også
To ride, shoot straight and speak the truth
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2018 kl. 23:57
eller er der en "ballance" knap der er drejet ud af center position?
Ning
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2018 kl. 23:59
For mig lugter det mest af at du skal til at købe noget nyt.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2018 kl. 06:44
Du kan hurtigt tjekke forbindelsen på højtalerne. Tag ledningerne ud af forstærkeren, tilslut et 1.5V batteri på + og -  så skal der gerne komme lyd ud af enhederne når strømmen tilsluttes.
 Mvh Frank 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2018 kl. 18:17
Når den ene kanal er “lavkvalt” lyd er det ikke en tape indstilling og når den lavkvalte lyd flytter med over i den anden højttaler, når man bytter om på dem, så er det en defekt i forstærkeren.
At sætte en CD afspiller til en stereoreceiver bær være piece of cake, selv for den utrænede. Er det ikke det, er der noget der er defekt.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
RasmusTC Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 16-Juli-2018
Sted: Esbjerg V
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RasmusTC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2018 kl. 10:34
Jeg lånte en forstærker af lillebror i går og fik det tjekket i aftes. Med en anden forstærker er der ingen problemer og det spiller kanon.

Må nok bare erkende at jeg skal have nyt udstyr.
Valgte i sin  tid ud fra æstetik og mindre lydkvalitet, men nu bytter jeg rundt på det.

Mange tak for hjælpen til jer alle.

To ride, shoot straight and speak the truth
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2018 kl. 11:00
Bare nysgerrig: Prøvede du nogensinde at sætte headphones til...?
miri
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu