recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til valg af subwoofer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til valg af subwoofer

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
duus Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-Juli-2018
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér duus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til valg af subwoofer
    Sendt: 20-Juli-2018 kl. 12:40
Hey

Jeg leder efter en ny subwoofer til min anlæg, og er faldet over 2 produkter til nogenlunde samme pris men forskellige egenskaber.

Jeg kigger på disse:

Jeg leder efter noget med masser af power, kontant bas gengivelse og som ikke fylder alt for meget.
Disse 2 synes jeg er kompakte, og har en masse power.

Er der evt. nogen der har erfaring med produkterne?
Lige nu har jeg en cerwin vega ve-28s som levere en lidt mudderet bas, hvor jeg leder efter noget mere kontant punch bas. 

Mit setup er Dali Opticon 6 front højtalere og en Dali opticon center. Marantz sr7009 reciever.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4416
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2018 kl. 12:46
Det bedste (og kedelige) råd er, at du tager ud og lytter til dem. Jeg har ikke hørt Dali, men har hørt Earthquake og den gør det rigtigt godt - specielt størrelsen taget i betragtning.

Hvis du kan låne begge to med hjem ville det være optimalt - man hører rummet mere end man hører subwooferen så at høre dem begge i samme omgivelser er den eneste måde du kan lave en god sammenligning.
Til top
Boffer24 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 885
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Boffer24 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2018 kl. 13:40
Jeg ville gå efter MK MX250. Der kan du få 2 til samme pris som en af dem du kigger på Wink
Til top
Wish Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Juni-2010
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wish Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2018 kl. 18:38
Kig også på Arendal, deres Sub 1 kunne måske være interessant for dig.

Har selv deres Sub 3 og den sparker mås! Big smile

Må indrømme at jeg ikke har været så imponeret over Dali's subs, jeg syns de mangler lidt i forhold til prisen.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2018 kl. 09:05
Jeg er enig i vurderingen af Dali subwoofere. De er ikke dårlige, men til prisen mangler de bare at overbevise.

Jeg vil slå et slag for svs, dem har jeg virkelig været glad for
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2018 kl. 10:31
Sidst da jeg skulle skifte subs lyttede jeg vel til det meste hjemme i egen omgivelser, hvilket man i øvrigt børe gøre, da akustik og de højtalere de skal spille sammen med er en vigtig del af det samlede billede.

Jeg havde også en anden udfordring, og det var den fysiske størrelsen.

Jeg kan godt huske da jeg havde nogle SVS PB 13 Ultra hjemme eller nogle MK X12 m.fl. er du da sindsyg en skideballe jeg fik.Shocked

Så det var bare forfra, og til sidst blev mit valg JL Audio.

Jeg har ikke set, eller hørt noget der kan levere tilsvarende i så små kasser.
Det er faktisk nogle af de mest præcise og hurtigeste af alle taget størrelsen i betragtning. 

Skulle jeg vælge i dag så blev det et umiddelbart et par X12, de skal dog bare ikke placeres i et hjørne hvilket jeg havde mange udfordringer med, men det er en anden snak.

Et godt råd, tag ud og lån nogle med hjem.


Redigeret af Potter - 22-Juli-2018 kl. 10:59
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Wish Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Juni-2010
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wish Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2018 kl. 07:56
Jeg har også haft SVS (PC13 Ultra) og den havde godt med power, men ikke så meget finesse som jeg kunne tænke mig.

De er dog virkelig god value for money.

Det kan være rigtig svært med subwoofers fordi man kan gøre så meget med placering og EQ.

Det afhænger også ret meget af hvor nørdet man er omkring det, det er ikke alle der gider måle-mikrofoner, REW og sub-crawl. LOL
Til top
Hyperman Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 20-Februar-2017
Sted: SG
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hyperman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2018 kl. 10:55
Hej

Jeg har selv været ude og skulle finde mig en sub.
Jeg er endt op med mini me2 og kan kun sige at den har overrasket mig, jeg har 15" i front og 12" i baghøjtaler, så jeg burde jo ikke have en sub ;-)
Jeg har dog endt op med 2 stk, da man kan høre hvor én sub står.
Et review af den

Jeg testede mini me2 hjemme, da returret via hifi-freaks.dk opfordrer til det.

Held og lykke med dit valg
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2018 kl. 11:26
Oprindeligt skrevet af Hyperman Hyperman skrev:

Hej

Jeg har selv været ude og skulle finde mig en sub.
Jeg er endt op med mini me2 og kan kun sige at den har overrasket mig, jeg har 15" i front og 12" i baghøjtaler, så jeg burde jo ikke have en sub ;-)
Jeg har dog endt op med 2 stk, da man kan høre hvor én sub står.
Et review af den

Jeg testede mini me2 hjemme, da returret via hifi-freaks.dk opfordrer til det.

Held og lykke med dit valg

Hvis du kan høre hvor din sub er placeret, og ikke mindst med nogle 15" i fronterne, så er der noget som ikke stemmer med din placering og niveauer.

Mine kan bestemt høres og ikke mindst mærkes, men ikke hvor de er placeret.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2018 kl. 13:10
Oprindeligt skrevet af Boffer24 Boffer24 skrev:

Jeg ville gå efter MK MX250. Der kan du få 2 til samme pris som en af dem du kigger på Wink

Hvor henne? 
Til top
Boffer24 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 885
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Boffer24 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2018 kl. 15:40
I Taastrup 😊
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2018 kl. 17:37
MK MX 250 er et godt valg, men de er ikke små og en placering i et hjørne er bestemt ikke optimalt for dem. 
Der er ikke så brag i dem under 22-25Hz. som med andre typer subs, men de er til gengæld hurtige og nemme at tilpasse. 


Redigeret af Potter - 23-Juli-2018 kl. 17:38
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu