recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til valg af subwoofer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til valg af subwoofer

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2018 kl. 21:21
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af Hyperman Hyperman skrev:

Hej

Jeg har selv været ude og skulle finde mig en sub.
Jeg er endt op med mini me2 og kan kun sige at den har overrasket mig, jeg har 15" i front og 12" i baghøjtaler, så jeg burde jo ikke have en sub ;-)
Jeg har dog endt op med 2 stk, da man kan høre hvor én sub står.
Et review af den

Jeg testede mini me2 hjemme, da returret via hifi-freaks.dk opfordrer til det.

Held og lykke med dit valg

Hvis du kan høre hvor din sub er placeret, og ikke mindst med nogle 15" i fronterne, så er der noget som ikke stemmer med din placering og niveauer.

Mine kan bestemt høres og ikke mindst mærkes, men ikke hvor de er placeret.
Jeg endte med at placere min sub midt imellem fronterne. Ellers var stereo billedet skævt. Men hvad ved bønder om agurkesalat.
Til top
duus Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-Juli-2018
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér duus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2018 kl. 20:11
Tak for de mange svar.
Jeg har lige nu en minime 12 v2 hjemme, den kom på bud så det var oplagt.
Jeg synes den er fed, og har en god lyd. Dog er jeg lidt forvirret over tilslutning og indstilling. Jeg forstår ikke hvorfor det er nødvendigt med en Y splitter i stedet for bare højre eller venstre. Og så er jeg forvirret over den volume/gain knap der skal indstilles efter hvor mange mV ens reciever laver ud af Sub out kanalen. Jeg har en marantz sr7009 og synes ikke at kan finde noget nogen steder der fortæller mig det.
Og så forstår jeg ikke helt hvordan jeg skruer op og ned for den.

Er der nogen der kan kaste lys på det?

Jeg henter en Dali k-14 F i starten af næste uge og prøver dem samtidigt.
Til top
Hyperman Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 20-Februar-2017
Sted: SG
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hyperman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2018 kl. 22:36
Jeg koblede minime til sr7010 og lavede kalibrering, før kalibrering skulle jeg skrue volume op/ned på MiniMe-P12-V2 så status bar blev grøn, jeg husker ikke nogle indstillinger ang mV.
Til top
duus Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-Juli-2018
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér duus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2018 kl. 18:44
Hvilken status bar? det eneste der lyser på min minime er power rød eller grøn
Til top
Hyperman Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 20-Februar-2017
Sted: SG
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hyperman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2018 kl. 20:47
På tv, fra forstærker kalibrering, dvs at målemicrofon skal på ;-)
Til top
duus Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-Juli-2018
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér duus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2018 kl. 10:44
Ahh. det var snedigt :)

Oplever du at din giver en svag hyle lyd fra forstærkeren når den er tændt uden at spille?
Min har en sådan lyd. Jeg har spurgt earthquake og de svare sådan:

"Den lyd du høre er nok fra den elektroniks transformer. De har det med at at lave lyde nå de er tændt."
Til top
Hyperman Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 20-Februar-2017
Sted: SG
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hyperman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2018 kl. 11:19
Jeg har ingen forstyrrelser nu, hverken når den er slukket eller tændt og ingen output. 
Men på det første kabel for lyn test havde jeg problemer, jeg mener at det var brum, men efter skift til ordentligt kabel, absolut ingen problemer ;-)

Når der ikke er koblet kabler til subwoofer og den er tændt, skal der ikke være nogen lyd, hvis du har hyletone der, så må det være subwoofer der har et problem.

Jeg bruger dobbelt skærmet kabel, hvor jeg selv har sat stik på ;-)
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2018 kl. 11:24
Det er din SMPS forsyning der hyler, sikkert et dårlig Kina produkt.Smile

Men SMPS begynder normalt først at hyle når kondensatoren/ lytterne bliver tørre og ændre værdier. Men en ringe konstruktion kan nu også medføre hylen.   

4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Random_Hero Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 297
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Random_Hero Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2018 kl. 15:43
Fik du hentet den Dali k-14 F og testet den op imod minime? 

Har du set Arendal har flere? De har fået god ros i de test jeg har læst. 
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2018 kl. 16:19
Arendel sub 2 tæver Dali k14 Sønder og sammen. Jeg har hørt dem i samme rum.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu