recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - appletV 4K skal ofte genstartes
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

appletV 4K skal ofte genstartes

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
JensJ200 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-September-2012
Status: Offline
Point: 316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JensJ200 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: appletV 4K skal ofte genstartes
    Sendt: 22-Juli-2018 kl. 11:27
Jeg har et LG B7 TV sammen med et AppleTV 4K. Desværre oplever jeg jævnligt, at mit AppleTV 4K taber forbindelsen til TV’et, og jeg derfor skal tage strømmen til AppleTV 4K, før den virker igen.

Jeg har prøvet at sætte mit gamle AppleTV til, og her er der aldrig problemer.

Fejlen er tydeligvis ved mit AppleTV 4K, men hvad i alt verden kan det være? Jeg har nyeste software på den.
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2018 kl. 11:49
Kan desværre ikke hjælpe, men jeg har aldrig haft problemet på min ATV 4K.

Har du slået "match område og billedfrekvens" til i ATV'en?
Til top
jec Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-September-2011
Status: Offline
Point: 362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jec Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2018 kl. 11:55
Oprindeligt skrevet af JensJ200 JensJ200 skrev:

Jeg har et LG B7 TV sammen med et AppleTV 4K. Desværre oplever jeg jævnligt, at mit AppleTV 4K taber forbindelsen til TV’et, og jeg derfor skal tage strømmen til AppleTV 4K, før den virker igen.

Jeg har prøvet at sætte mit gamle AppleTV til, og her er der aldrig problemer.

Fejlen er tydeligvis ved mit AppleTV 4K, men hvad i alt verden kan det være? Jeg har nyeste software på den.

Her lidt læsning:

Måske noget med kablet ?



Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2018 kl. 12:50
Måske du skal skifte HDMI-kablet. Det virker sikkert fint til den gamle ATV, men den skal også kun levere 1080p og SDR fra den. Med din ATV 4K, skal der overføres 2160p og HDR gennem samme kabel. Det kan nemt være den ligger lige på grænsen til at kunne klare den båndbredde det kræver.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12223
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2018 kl. 13:08
Jeg har et lignende problem med min Apple TV 4K. Jeg mener, at det er et kendt problem.

Jeg sender selvfølgelig stadig kun 1080p SDR ud, så det kan dårligt være kablet.

Løsningen for mig har været at lade være med at sende den i sleep-mode manuelt. I stedet lader jeg den falde i søvn af sig selv, og så sker det underligt nok aldrig.
Til top
zabina_m Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-November-2015
Status: Offline
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zabina_m Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2018 kl. 21:40
Døjer også med at mit ATV 4K hele tiden skal genstartes. 
Jeg resetter den ved at holde MENU + HOME knappen nede samtidig ind til lysdioden begynder at blinke.

Men synes generelt der er en del fejl på ATV 4K.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2018 kl. 22:06
Hmm.. Det er ikke noget jeg har oplevet med min ATV 4K, men jeg har så også altid haft den til selv at gå i stand by. Sender også kun 1080p SDR ud, da jeg stadig har min gamle plasma :)

Redigeret af Nagash - 22-Juli-2018 kl. 22:06
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RuneH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2018 kl. 22:43
Yep, det sker også for mig. Og det sker vist for alle med sådan et LG tv. Det er super nederen, men har ikke kunne finde en løsning på det. Mange har fået succes med at skifte HDMI kabel, andre har ikke. Nogle har succes med at skifte HDMI port osv.. 

Det er ikke Apple tv der er problemet. Det er tv'et. Ligesom det har et problem med optisk og sync af lyd. Det har LG indrømmet, men er ikke en fejl de kan rette, og det er ikke en stor nok fejl til man kan få byttet tv'et..

Sgu heldigt det tv har et godt billede! ;)
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
zabina_m Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-November-2015
Status: Offline
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zabina_m Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2018 kl. 05:25
Jeg har godt nok et Samsung tv og HDMI er blevet skiftet.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2018 kl. 07:17
Har aldrig oplevet problemet, min ATV4 køre 4K 60Hz. SDR og køre i gennem min receiver, match af billedefrekvens og dynamisk område er slået til. Det eneste er sort blankering når den skifter i match, som er død irriterende men til at leve med. 

Tv'et er en LG 65 E6


Redigeret af Potter - 23-Juli-2018 kl. 07:17
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2018 kl. 08:46
Prøv at se denne tråd:




Redigeret af Brixen - 23-Juli-2018 kl. 08:51
Venlig hilsen
KB
Til top
JensJ200 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-September-2012
Status: Offline
Point: 316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JensJ200 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2018 kl. 09:14
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu