recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG C7 - 4K materiale hakker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LG C7 - 4K materiale hakker

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Hoth Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-August-2005
Status: Offline
Point: 105
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hoth Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: LG C7 - 4K materiale hakker
    Sendt: 26-Juli-2018 kl. 10:39
Jeg har for nylig købt et LG OLED TV (OLED55C7VAEN), som er tilsluttet den nye 4K boks fra Yousee.
 
Jeg oplever dog, at når udgangssignalet fra TV-boksen fra Yousee er sat til 4K (2160P), så hakker billedet med jævne mellemrum. Dvs, der kommer et meget kort udfald på både lyd og billede. Dette gælder både rene 4K-kanaler (som fx VM-kampene), men også andre kanaler (HD etc).
 
Det er superirriterende - og kan kun løses ved, at jeg sætter udgangssignalet på boksen til 1080P.
 
Jeg har forsøgt alt muligt for at løse dette uden resultat, herunder skiftet 4K boksen fra Yousee og købt nye HDMI-kabler. Og så har jeg flere gange talt med Yousee, der ikke mener problemet er hos dem.
 
Så nu er jeg lidt på bar bund - er der nogen, der ved, hvordan jeg kommer videre herfra? Er det et problem med skærmen - og skal den byttes (er købt hos Power)?
 
BH Kasper
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2018 kl. 11:07
Hej.

De er ærgerligt at du først skriver nu. Hvis du havde skrevet under VM i Forbold ville jeg have forslået dig at prøve at streame en VM kamp i UHD fra BBC i London. Men den mulighed findes ikke længere.

Jeg vil derfor foreslå dig at finde andre kilder til 4K/UHD og prøve.

Det kan måske være Netflix i 4K, Youtube i 4K eller måske en 4K blueray.

Hvis det så kun er Yousee boksen der fejler, må du kontakte Yousee igen.

Hvis Yousee så ikke ønsker eller magter at løse opgaven, findes der heldigvis mange andre muligheder for at modtage TV i dagens Danmark.

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 26-Juli-2018 kl. 11:08
Til top
DanielPT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielPT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2018 kl. 11:47
Men hvorfor sætte den til 4k? Der er jo ingenting der bliver sendt i 4k (ud over VM)
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2018 kl. 11:52
Oprindeligt skrevet af DanielPT DanielPT skrev:

Men hvorfor sætte den til 4k? Der er jo ingenting der bliver sendt i 4k (ud over VM)

Præcis, lad tvet klare konverteringen, det gør LG rigtigt godt!
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2018 kl. 12:47
Oprindeligt skrevet af DanielPT DanielPT skrev:

Men hvorfor sætte den til 4k? Der er jo ingenting der bliver sendt i 4k (ud over VM)

Præcis.

Kunne godt være 4K konverteringen i boksen, som ikke er så god.

Som sagt, sæt boksen til 1080p og lad TV'et stå for konverteringen. Det er det meget bedre til.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2018 kl. 14:35
Trådstarter skriver jo at problemet også var til stede under VM som han jo modtog i 4K, altså ingen skalering.

Syns nu mere det lyder som et antenne kabel/ stik, fordeler, indstråling etc. som er problemet.

Havde selv lidt meget hurtige lyd udfald på mit det ene LG OLED når der var Dolby Digital  i udsendelsen. Alle kanaler havde signal kvalitet på 100%, generelt lå styrke niveauet så på 96-98%. Skiftede min triax linie forstærker ud med en mere prof. Voila ingen lydudfald mere på DD. På udsendelser i stereo f.eks. DR var der aldrig udfald.





Redigeret af Potter - 26-Juli-2018 kl. 14:36
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
aalb1970 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2014
Sted: None
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aalb1970 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2018 kl. 17:43
Ift. opskalering:

Jeg kan ikke se, hvorfor det skulle være bedre at sætte boksen til 1080p output.

Der findes ingen kanaler, der sender i 1080p. Det er enten 720p eller 1080i, hvorfor 1080p indstillingen blot vil introducere et ekstra "led" i konvertering til skærmens native 2160p opløsning. Den mest optimale indstilling er 2160p, så længe Yousee's boks ikke har et source direct mode, dvs. automatisk skift mellem 720p og 1080i afhængig af, hvilken kanal der vises.
Til top
Hoth Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-August-2005
Status: Offline
Point: 105
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hoth Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2018 kl. 20:14
Jeg har desværre ikke en anden 4K-kilde jeg kan teste af med - bortset fra en anden 4K-boks fra Yousee - men når jeg får samme fejl også på denne anden boks, så må det jo enten være TV'et, kablet eller en generel fejl på Yousee-boksen...
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2018 kl. 22:27
Oprindeligt skrevet af Hoth Hoth skrev:

Jeg har desværre ikke en anden 4K-kilde jeg kan teste af med - bortset fra en anden 4K-boks fra Yousee - men når jeg får samme fejl også på denne anden boks, så må det jo enten være TV'et, kablet eller en generel fejl på Yousee-boksen...

Har du noget billedebehandling slået til? Trumotion tror jeg det hedder på LG.
Det skal du nok slå fra.
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2018 kl. 23:13
Oprindeligt skrevet af Hoth Hoth skrev:

Jeg har desværre ikke en anden 4K-kilde jeg kan teste af med -
Download noget til en usb harddisk. Så kan du test med det.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2018 kl. 10:18
Oprindeligt skrevet af Hoth Hoth skrev:

Jeg har desværre ikke en anden 4K-kilde jeg kan teste af med - bortset fra en anden 4K-boks fra Yousee - men når jeg får samme fejl også på denne anden boks, så må det jo enten være TV'et, kablet eller en generel fejl på Yousee-boksen...

Hej.

Så ville jeg prøve med den indlygede YouTube afspiller i dit LG TV.
Jeg har her til morgen lige selv prøvet at se nogle ting i 4K på vores LG OLED B6. 
Da jeg under LG App's valgte YouTube ville den lige opdatere den til den nyeste version. Det tog kun et øjeblik.
Så søgte jeg på '4K ultra hd test' og fandt flere muligheder.

Jeg har tidligere selv fundet nogle 4K videoer på Youtube på min PC. 
Så har jeg valgt kvalitet 2160p og så downloadet dem med et program der hedder: YouTube-dl som køres i en dos prompt.
Dem har jeg så flyttet over på en USB enhed of set på vores LG OLED B6.

Der findes flere muligheder.

Hilsen Carsten. 

Til top
Hoth Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-August-2005
Status: Offline
Point: 105
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hoth Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2018 kl. 11:21
God ide med 4K på en USB samt den indbyggede Youtube-afspiller i LG-tv'et. Men det tester desværre hverken for defekte HDMI-porte eller kabler (selvom jeg også har prøvet 4 forskellige kabler). Men så kan jeg i det mindste teste, om fjernsynet kan håndtere 4K.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu