recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DR netradio kvalitet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DR netradio kvalitet

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
SHA Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 29-Juli-2018
Sted: Ballerup
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SHA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: DR netradio kvalitet
    Sendt: 29-Juli-2018 kl. 15:50
Hej alle. 

Jeg har læst et sted at DR vil hæve lydkvaliteten på deres internet radio. Den skulle hæves til 192 kbit/s AAC, og 320 kbit/s MP3. 

Er der nogen der ved om det er sket, eller hvornår det kommer til at ske. På nuværende kan jeg kun finde 192 kbit/s mp3 når jeg hører netradio på vores vores Denon n9. 

Rigtig god søndag til alle 🙂
Søren


Redigeret af SHA - 29-Juli-2018 kl. 15:51
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2018 kl. 16:33
Det lyder godt nok voldsomt hvis de skulle gøre det. har ikke selv hørt om det, men det lyder ikke realistisk må jeg erkende. 320kb/s mp3 er transperant "CD-kvalitet" - og det giver slet ikke mening at de skulle vedligeholde et så gammelt format. du kan se hvad de sender med gennem deres App her https://www.dr.dk/tjenester/iphone/radio/about/android21.drxml
192kb/s aac er mere end rigeligt.
Til top
SHA Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 29-Juli-2018
Sted: Ballerup
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SHA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2018 kl. 17:05
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Det lyder godt nok voldsomt hvis de skulle gøre det. har ikke selv hørt om det, men det lyder ikke realistisk må jeg erkende. 320kb/s mp3 er transperant "CD-kvalitet" - og det giver slet ikke mening at de skulle vedligeholde et så gammelt format. du kan se hvad de sender med gennem deres App her https://www.dr.dk/tjenester/iphone/radio/about/android21.drxml
192kb/s aac er mere end rigeligt.

De skriver lidt om det her.. desværre bare ikke præcise tidspunkter. 

http://dr.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/1349/~/er-det-rigtigt%2C-at-der-kommer-bedre-lydkvalitet-på-drs-netradiokanaler%3F



Redigeret af SHA - 29-Juli-2018 kl. 17:06
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2018 kl. 17:14
Til top
SHA Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 29-Juli-2018
Sted: Ballerup
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SHA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2018 kl. 17:15
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2018 kl. 20:13
Dang. 320 kbps til min mega dyre Pioneer-streamer lyder godt.
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2018 kl. 23:45
"Den lydkvalitet, vi fremover sender i på dr.dk og radio-apps, er på 256kbps AAC (øget fra 192kbps). For tredjepartstjenester hæves kvaliteten til 320kbps mp3 efter sommeren 2018."

Så 256 fremover... men hvem/hvad er tredjepartstjenester?? Er det streamingsprodukter som sonos osv?
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2018 kl. 03:31
TuneIn, velsagtens?
Til top
SHA Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 29-Juli-2018
Sted: Ballerup
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SHA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2018 kl. 05:53
jeg har fået svar fra DR. De vil undersøge det. Og vende tilbage når de ved noget mere. Bliver spændende at høre hvad de siger. Men vil tro at “ trejdepartstjenester “ er sådan noget som Tunein, denonradio.com Sonos osv. 
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2018 kl. 15:23
I dag virker DR's kanaler på TuneIn ikke længere på min Pioneer N-50AE

BBC World Service (56 kbps!) virker fint.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2018 kl. 16:05
DR er også død på min PiRadio.

Det samme er direkte links på DR's egen hjemmeside......


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2018 kl. 16:44
Så er det da i det mindste ikke et problem med kun min relativt nye og megadyre streamer.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu