recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problem løst - Sonos hakker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Problem løst - Sonos hakker

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
skandshus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2010
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skandshus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2018 kl. 12:29
Oprindeligt skrevet af moremusic moremusic skrev:

Har ikke prøvet at kable en enhed, men kører via en bridge, og det kører klippe stabilt. Har aldrig haft nævneværdige problemer i de 8 år jeg har haft Sonos. Og med over 50 synlige netværk fra min stue, burde det hurtigt vise sig Smile 
Der er masser af dem til salg på DBA til 150-250 kr. Det ville jeg gøre uanset - så kan den nye router koncentrere sig om Fortnite og andet. 

Hvad skulle bridgen lave? Som routeren ikke kan ordne? :)

Til top
kaps Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Februar-2006
Status: Offline
Point: 74
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaps Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2018 kl. 12:34
Har selv tænkt det samme men nu lægger jeg mig fladt ned og køber den og håber det fixer problemet😊
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2018 kl. 14:59
Du skal IKKE købe en bridge. Den fåes heller ikke fra ny længere.. Den er teknisk outdatet.. og har ehller ikke 5ghz som de nyere sonos enheder. Den hedder boost i dag. MEN hvis du kabler en sonos enhed til routeren fungerer den som en boost. 

Ps. Jeg sagde jo du skulle have ny router. Jeg har solgt sonos siden det kom frem, så ved lidt... ;-) 

i 99,9999% fejl med sonos der hakker, falder ud, app svarer ikke osv. er svaret ROUTER, ROUTER & ROUTER!! Og nej den du får fra dit bredbåndsselskab standard er IKKE en god router. Men prøv den bare :-) 
Til top
bas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Status: Offline
Point: 294
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2018 kl. 16:20
Jeg har Sonos på nettet med Kviknet, og det kører klippestabilt.
Kviknet leverer en Inteno router, og den fungerer bare. 
Ja, routeren har meget at sige. 
Jeg har ikke aktier i Kviknet, jeg er bare en
meget tilfreds kunde. 
Til top
bas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Status: Offline
Point: 294
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2018 kl. 16:27
Jeg har så også kabel i den Sonos enhed der er længst væk fra routeren. 
Til top
kaps Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Februar-2006
Status: Offline
Point: 74
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaps Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2018 kl. 16:31
Nuværende router er en techniccolor model EPC 3949

Redigeret af kaps - 04-August-2018 kl. 16:37
Til top
kaps Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Februar-2006
Status: Offline
Point: 74
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaps Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2018 kl. 16:33
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Du skal IKKE købe en bridge. Den fåes heller ikke fra ny længere.. Den er teknisk outdatet.. og har ehller ikke 5ghz som de nyere sonos enheder. Den hedder boost i dag. MEN hvis du kabler en sonos enhed til routeren fungerer den som en boost. 

Ps. Jeg sagde jo du skulle have ny router. Jeg har solgt sonos siden det kom frem, så ved lidt... ;-) 

i 99,9999% fejl med sonos der hakker, falder ud, app svarer ikke osv. er svaret ROUTER, ROUTER & ROUTER!! Og nej den du får fra dit bredbåndsselskab standard er IKKE en god router. Men prøv den bare :-) 

Kører en kablet enhed så lige så godt som en boost for så vil jeg helst købe en enhed mere end en boost😊
Til top
bas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Status: Offline
Point: 294
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2018 kl. 16:57
Artikel om Inteno routeren:

Kan du ikke bare kable en af dine nuværende Sonos enheder? 
Til top
kaps Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Februar-2006
Status: Offline
Point: 74
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaps Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2018 kl. 17:02
Oprindeligt skrevet af bas bas skrev:

Artikel om Inteno routeren:

Kan du ikke bare kable en af dine nuværende Sonos enheder? 

Har kun en som står i stuen. Router er på min søns værelse så han kunne få en sonos one eller 3
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2018 kl. 11:12
ja, præcist som en boost. Men sonos eget mesh netværk er jo ingen hellig gral. Hvis routeren er crap, forbliver det crap. 

Redigeret af Mr. Claude - 05-August-2018 kl. 11:14
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2018 kl. 17:46
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Du skal IKKE købe en bridge. Den fåes heller ikke fra ny længere.. Den er teknisk outdatet.. og har ehller ikke 5ghz som de nyere sonos enheder. Den hedder boost i dag. MEN hvis du kabler en sonos enhed til routeren fungerer den som en boost. 

Ps. Jeg sagde jo du skulle have ny router. Jeg har solgt sonos siden det kom frem, så ved lidt... ;-) 

i 99,9999% fejl med sonos der hakker, falder ud, app svarer ikke osv. er svaret ROUTER, ROUTER & ROUTER!! Og nej den du får fra dit bredbåndsselskab standard er IKKE en god router. Men prøv den bare :-) 

2 ting:
Han kan sagtens købe en bridge. 5ghz behøver ikke at være nogen fordel for Sonos, da 2,4Ghz har RIGELIGT med båndbredde til at streame lossless mv. Desuden har det længere rækkevidde end 5Ghz. Hvis OP bor i et hus, vil jeg faktisk anbefale at han kører 2,4Ghz fremfor 5Ghz til sin Sonos. Og så fås en bridge helt ned til 150 kr - en boost koster 8-900kr fra ny. 

Derudover er ISP’eres routere ikke perfekte, men som den test Nørdoteket lavede viste, behøver de ikke være helt håbløse. 
Men hvis den er gammel og ikke tidssvarende i forhold til husstandens brug, så skal den selvfølgelig udskiftes. 
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2018 kl. 17:49
Oprindeligt skrevet af skandshus skandshus skrev:

Oprindeligt skrevet af moremusic moremusic skrev:

Har ikke prøvet at kable en enhed, men kører via en bridge, og det kører klippe stabilt. Har aldrig haft nævneværdige problemer i de 8 år jeg har haft Sonos. Og med over 50 synlige netværk fra min stue, burde det hurtigt vise sig Smile 
Der er masser af dem til salg på DBA til 150-250 kr. Det ville jeg gøre uanset - så kan den nye router koncentrere sig om Fortnite og andet. 

Hvad skulle bridgen lave? Som routeren ikke kan ordne? :)


Håndtere WIFi til Sonos. Eftersom der er bøvl med at køre Sonos via WiFi, men ikke kablet, så kan en bridge aflaste routeren. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu