recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvordan brænder jeg lettest min film?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvordan brænder jeg lettest min film?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Among Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-September-2010
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Among Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvordan brænder jeg lettest min film?
    Sendt: 02-August-2018 kl. 21:49
Jeg har netop lavet en familie-video i Windows Movie Maker (optagelser fra iPhone og lign.). Hvordan brænder jeg lettest denne video på en dvd, så den kan afspilles i en alm. dvd-afspiller?
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6971
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2018 kl. 06:15
der findes en del gratis software til det.

Der jeg brændte for mange år siden brugte jeg vist nero. 

Windows har indbygget noget brænder software.     


Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4795
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2018 kl. 07:57
Letteste måde (ikke nødvendigvis billigste måde): Anskaf dig et DVD Mastering program, f.eks. Authoring Works 6. Det bruger jeg selv, og det er ligetil og simpelt at anvende...
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2018 kl. 11:14
Eller gratis, med tutorials, Freemake Video Converter http://www.freemake.com/da/free_video_converter/
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2018 kl. 11:16
Kan windows movie maker ikke gøre det direkte? Vælg eksport til dvd eller hvad det hedder.
Jeg har aldrig brugt det, men jeg synes at have set funktionen. 
.....
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2018 kl. 17:23
Generelt er det noget lort at gå fra iphone (som enten gemmer i h.264 eller hevc afhængig af modellen) og så skal konvertere hele skidtet til mpeg2 som i den grad er inferiørt i forhold til de andre Codecs' jeg er klar over man gerne vil kunne afspille det på en fysisk afspiller, men det vil virkelig være en dårlig ide. Der er så meget tab af billedkvalitet at det ser ud af H. til.

Overvej i stedet om ikke du bare skal have det i det format du allerede har fra iphone og så lægge det på en usb-nøgle i stedet. De fleste nyere TV har mulighed for at afspille video direkte fra usb og supporterer også h.264 videofiler.

Men hvis det absolut SKAL gemmes på en dvd, så det kan afspilles i en afspiller, skal du først og fremmest være klar over at det ikke er ligegyldigt hvilke medier du bruger, nogle afspillere kan ikke klare dvd+r andre ikke dvd-r skiver. en stor del kan klare begge, men der er absolut ingen garantier.

Dernæst er der softwaren. et ganske alm brænderprogram laver ikke DVD-fil strukturen som er nødvendig for at kunne afspille i en alm afspiller. men du kan gå ind i "dvd-authoring" kategorien og kigge her https://www.videohelp.com/software
og brænder kategorien også. Der er "masser" af gratis software der også er scoret. bare tjek på hvornår det er blevet opdateret. Men du kører vist med win7 siden du stadig har windows movie maker på din maskine, så det meste burde være kompatibelt.
Til top
melen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 10-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér melen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2018 kl. 19:28
Der er brændnings forbud pga. tørke..... 
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2018 kl. 21:52
@melen - du kunne da lære at stave bare nogenlunde hvis du skal spille sjov.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2018 kl. 22:05
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

@melen - du kunne da lære at stave bare nogenlunde hvis du skal spille sjov.
du må havet fået hedeslag. Siden du skal hakke en ned pga. En stavefejl
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2018 kl. 22:43
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

@melen - du kunne da lære at stave bare nogenlunde hvis du skal spille sjov.


Flot ...
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1935
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2018 kl. 06:27
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

@melen - du kunne da lære at stave bare nogenlunde hvis du skal spille sjov.


Flot ...

Ja - MON ikke! Så var der godt nok MANGE, som skulle stoppe med at skrive her i forummet, hvis denne regel blev indført!LOL
Til top
floe Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 134
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér floe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2018 kl. 15:46
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

@melen - du kunne da lære at stave bare nogenlunde hvis du skal spille sjov.

Hov. Troede kun at det var på Nationen at man kunne tabe en diskussion hvis man laver en stavefejl.
JM.Lab Focal Electra 1007 Be
Thorhauge i270
Theta DSPro Prime
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu