recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - BoxerTV optag
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

BoxerTV optag

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kdalbjerg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 57
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kdalbjerg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: BoxerTV optag
    Sendt: 03-August-2018 kl. 11:04
Hej

Tidligere har jeg haft parabol, og på min parabol modtager, havde jeg et webinterface, jeg kunne logge ind og sætte den til at optage.

Noget lign. kunne jeg godt tænke mig til BoxerTV, via almindelig luftantenne, som jeg nu er skiftet til.
Alle mine fjernsyn har CI modulet sat i dem, og det ønsker jeg forsat.

Så jeg tænker en box, hvor jeg kan købe et ekstra CI kort af Boxer til.
Og så skal den have et web interface, så jeg kan sætte den til at optage nå jeg ikke er hjemme.

Findes en sådan box, og er det noget i vil anbefale? :)

/Kenneth
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2018 kl. 11:06
du skal bare google: panasonic optager dvb-t2
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2018 kl. 11:32
Hej.

Du skal være klar over at Boxer fra april 2020 går fra DVB-T2 AVC og til DVB-T2 HEVC.
Det er om mindre end to år. Så hvis du investerer i en optager boks vil jeg anbefale dig kun at købe en der kan klare DVB-T2 HEVC.

Hilsen Carsten.
Til top
kdalbjerg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 57
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kdalbjerg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2018 kl. 12:26
Det var meget nemmere i gamle dage, hvor der var et analog signal :)

Men billedet er så også blevet så meget bedre, levede med analog signal da vi var på camping i sommers :)

Tak Carsten for at gøre mig opmærksom på dette, så jeg ikke brænder  en masse penge af på noget, som kun virker i et par år :)


De se ret fede ud de panasonic, hvor langt skal man op i modellerne, før de understøtter HEVC?

Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2018 kl. 18:55
Hej.

Boxers nuværende kontrakt udbøber samtidigt med, at man flytter de øvre TV frekvenser over til brug for mobilt bredbånd. Begge dele sker i april 2020. De nye TV frekvenser har været i udbud. Boxer var den eneste der bød. For mere information vil jeg henvise til  Usuq's indlæg i denne tråd:


Jeg ved ikke helt hvor langt man er kommet, men Rapporten fra det Rådgivende Ingeniør Firma anbefalede, at man i udbudet krævede et skift til DVB-T2 HELV for at skaffe plads til en udbyders fulde kanaludbud. Jeg er også i tvivl, om der stadig udestår tekniske detaljer.

Men en google søgning viser at der findes to Panasonic Blueray Recordere på det tyske marked med HEVC. Forskellen er mulighed for optagelse af 2 eller 3 samtidige kanaler. Her er et link:


Så vidt jeg husker har der været to forskellige sager fremme om importerede Panasonic Blueray Recordere fra Tyskland, inden for de sidste år, her på recordere. Den ene drejede sig om at visse Tyske Panasonic Blueray Recordere ikke dækkede hele UHF båndet, som i øjeblikket bruges i Danmark. Jeg har søgt, men kan ikke finde informationen. Måske andre kan hjælpe?
Den anden var at visse Tyske modeller ikke virkede i Danmark. Men her fik køberen refunderet alle omkostninger da han returnerede den til den Tyske butik.

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 03-August-2018 kl. 19:00
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2018 kl. 22:19
Oprindeligt skrevet af kdalbjerg kdalbjerg skrev:

levede med analog signal da vi var på camping i sommers :)


Hvilket land var det i? Jeg troede alle lande for længst havde droppet det analoge TV signal.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2018 kl. 23:53
Det var en lidt drilagtig situation med nogle Panasonic-recordere indkøbt i Tyskland, som Carsten omtaler.
Problemet var tilsyneladende, at i en periode ændredes specifikationerne på modellerne, idet man uden varsel droppede CATV-frekvenserne i tuneren, så man kun havde VHFIII og UHF, og det er ikke nok til kabel-tv i DK.
Den situation er der ikke med de nye modeller, og det var i øvrigt kun i forbindelse med kabel-tv, at problemet eksisterede.
Det er DMR-UBC90 - DMR-UBC80 - DMR-UBC70, som kan modtage DVB-T2 HD HEVC.
https://www.panasonic.com/de/consumer/home-entertainment/blu-ray-set-top-box/recorder.html
Man har i Tyskland indført den mere effektive HEVC-kompression (sammenlignet med mpeg4), da fx ZDF er begyndt at sende 1080p i stedet for 720p.
Om en recorder indkøbt i Tyskland, passer sammen med Boxer også fremover, ved jeg ikke, om man kan sige med fuldstændig sikkerhed, men jeg vil mene, at det vil fungere.

Til top
kdalbjerg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 57
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kdalbjerg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2018 kl. 22:13
DK.
Jeg kunne ikke for min digital antenne til at virke, måske fordi der var træer hele vejen rundt om vognen, så måtte leve med det gamle kabeltv, som pladsen tilbød, det var analog. :)

Mange tak for jeres svar angående panasonic.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu