recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hub, switch eller router?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hub, switch eller router?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
boom-boom Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-September-2004
Status: Offline
Point: 90
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér boom-boom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hub, switch eller router?
    Sendt: 05-August-2018 kl. 10:38
Min Fibernet udbyder installerer en hurtig forbindelse og jeg opsætter en router i et rum.

Jeg har brug for at kabel forbinde diverse enheder i et tilstødende rum og er i tvivl om hvilken fordeler enhed som vil gøre jobbet bedst: En hub, en switch eller en router opsat som en extender? Planen er at kabel forbinde min router til denne nye enhed.

En hub er jo billig, men så læste jeg at den “taber” for meget når flere enheder tilsluttes?

Hvad er jeg bedst tjent med?

Tak på forhånd for assistancen.Thumbs Up
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2018 kl. 11:21
Hubs holdt man op med at bruge da switche blev billige.

Tag en switch....



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
skandshus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2010
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skandshus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2018 kl. 15:09
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hubs holdt man op med at bruge da switche blev billige.

Tag en switch....



Klaus


"billig"


hvorfor ikke" jeg skal bruge det der fungerer GODT.. i dag i morgen og i overmorgen"?


SKal det være billigt så Aldi. de sælger jævnligt extender's osv.. 


Skal det virke, så betal det tingene kostede og køb noget fra de mere anerkendte mærker uden du vælger "sorter efter pris" :)




Til top
Wish Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Juni-2010
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wish Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2018 kl. 15:23
Alt er selvfølgelig relativt, men der er ingen grund til at hælde en masse penge i en switch, man kan sagtens få en ganske fin og stabil switch til et par hundrede kroner.

Mit råd ville være at lade være med at købe det billigste af det billigste og gå efter et anerkendt mærke, så kan det nærmest ikke gå galt. Smile
Til top
frsch Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-August-2012
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 60
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frsch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2018 kl. 23:53
Netgear producere nogle fine Switche i deres ProSafe serie og de er tilmed billige. 
Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 895
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2018 kl. 11:54
Jeg bruger en 24 ports Netgear gigabit router som jeg købte brugt for 5 år siden,
jeg tror jeg gav 400 for den.

Jeg har en router med wifi stående ved siden af min fiberboks, og derfra trækker jeg et kabel til vores
garderobe som er vores internet-krydsfelt, og der står vores 24 ports switch.
//Guldhammer
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu