recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Wi-Fi password
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Wi-Fi password

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JensJ200 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-September-2012
Status: Offline
Point: 316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JensJ200 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Wi-Fi password
    Sendt: 05-August-2018 kl. 11:03
Vi er en familie, som har rigtig mange enheder på vores Wi-Fi, hvilket også er grunden til vi har investeret i et komplet Ubiquiti UniFi setup, som kører rigtig godt.

Vi har naturligvis et kompleks Wi-Fi password, så alle og enhver ikke bare kan hacke sig ind på vores Wi-Fi. 

Men vi har også mange Airplay, Chromecast og Sonos enheder, som børnene og jeg selv også har stor glæde af, at venner også bruger. Derfor udleverer vi ofte vores Wi-Fi password til venner.

Er det et sikkerhedsmæssig problem, at samtlige af vores venner altid er på vores Wi-Fi, og burde jeg lave en speciel gæstekonto til dem?

Hvis jeg laver en specielt gæste konto, vil gæster så stadig kunne bruge Airplay, Chromecast og Sonos?

Jeg synes selv jeg har et ok overblik over vores Wi-Fi i Unifi controlleren, så jeg overvejer at lade være med at bruge en gæstekonto, men blot skift vores Wi-Fi password ca. en gang om året. Lyder det som en god løsning?
Til top
Wish Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Juni-2010
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wish Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2018 kl. 12:32
Jeg er ret sikker på at et gæste-netværk kan give udfordringer med Airplay og den slags, men jeg er ikke bekendt med Ubiquiti.

Selv er jeg ikke paranoid over wi-fi sikkerhed og mener at hvis man bruger et ikke helt hjernedødt password, så er man rimelig godt kørende.

Den største risiko er nok i virkeligheden at en af de enheder som er på netværket falder i de forkerte hænder og bliver misbrugt, men det er svært at sikre sig imod.
Til top
jec Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-September-2011
Status: Offline
Point: 362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jec Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2018 kl. 13:08
Et gæste netværk vil typisk operere i et andet IP segment, og alene tillade gæsten at forbinde med internettet og ikke med de lokale klienter.

Men for hver WLAN gruppe, kan du oprette op til 4 trådløse netværk med hvert sit SSID/password.

Det betyder at familen kan bruge det oprindelige SSID/password, og så kan gæster anvende et andet netværk med eget SSID/password.
Så kan du med passende intervaller ændre gæste-password, uden at det påvirker familiens klienter.

(side 8,  Settings > Wireless Networks)

Jens
Til top
skandshus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2010
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skandshus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2018 kl. 15:02
Oprindeligt skrevet af JensJ200 JensJ200 skrev:

Vi er en familie, som har rigtig mange enheder på vores Wi-Fi, hvilket også er grunden til vi har investeret i et komplet Ubiquiti UniFi setup, som kører rigtig godt.

Vi har naturligvis et kompleks Wi-Fi password, så alle og enhver ikke bare kan hacke sig ind på vores Wi-Fi. 

Men vi har også mange Airplay, Chromecast og Sonos enheder, som børnene og jeg selv også har stor glæde af, at venner også bruger. Derfor udleverer vi ofte vores Wi-Fi password til venner.

Er det et sikkerhedsmæssig problem, at samtlige af vores venner altid er på vores Wi-Fi, og burde jeg lave en speciel gæstekonto til dem?

Hvis jeg laver en specielt gæste konto, vil gæster så stadig kunne bruge Airplay, Chromecast og Sonos?

Jeg synes selv jeg har et ok overblik over vores Wi-Fi i Unifi controlleren, så jeg overvejer at lade være med at bruge en gæstekonto, men blot skift vores Wi-Fi password ca. en gang om året. Lyder det som en god løsning?


Hvis dine tanker går på at skifte wifi koden 1 gang om året, så spilder du din tid hvis du jagter noget der skal have en "effekt" :)


Du kan godt lave et gæste net og samtidig få Airplay til at virke
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu