recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lidt om Panasonic DP-UB820, nu med DV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lidt om Panasonic DP-UB820, nu med DV

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lidt om Panasonic DP-UB820, nu med DV
    Sendt: 06-August-2018 kl. 19:20

Dette er ikke en brugeranmeldelse, men blot lidt indtryk omkring Panasonic DP-UB820.

 

Sagen er den, at jeg et par dage i sidste uge havde en Panasonic DP-UB820 på besøg. Venligst udlånt af en bekendt.

Jeg har jo været interesseret i de nye afspillers HDR-Opitmizer funktion. Funktion måtte jo lige prøves af inden et køb. Nu har min plan ikke været at købe en UB 820, min plan var køb af storesøster UB9000. Dette eftersom UB9000 i højere grad udviser det som jeg betragter som et stykke lækkert AV udstyr.


Omkring UB820 kan jeg sige, at byggekvaliteten ikke lige er min stil, masser af plastic – og ikke så meget andet. Kabinettet er dog pænt forarbejdet. Temmelig almindelig  og velkendt ”Standard Panasonic fjernbetjening”, men den virker tilfredsstillende.

Kun 2 egentlige betjeningsknapper på fronten (On/Off og betjening af disc skuffen). Altså en meget stor afhængighed af fjernbetjeningen.

Der er en meget omfattende menu omkring billede indstillinger, hvoraf mit kendskab til en del af disse, er noget begrænset. Der er altså lidt at sætte sig ind i og øve sig på, for at få det fulde udbytte af mulighederne. Der er såmænd også en indstilling for hvilket TV man har, herunder hvor højt antal ”Nits” dit TV kan modtage og processe. Der findes også en særskilt indstilling for OLED TV.

Panasonic DP-UB820 kan også afspille  dynamiske "Meta Data". Hermed menes HDR10+, og efter en opdatering formentlig i slutningen af oktober, også Dolby Vision. Der findes mig bekendt endnu ikke HDR BD´er i HDR10+.

HDR Optimizer virker. Om man så mener at det er godt eller dårligt er op til den enkelte at afgøre. Man kan dog som oftest se en forskel i billedet, når HDR Optimizer er sat til ”On”. I mine øjne giver det et lidt mere harmonisk billede, og måske endda et lidt mere detaljeret billede i visse sammenhænge. Funktionens brugbarhed synes jeg afhænger en del af det HDR materiale man ser. Der er såmænd også mulighed for at justere på Bl.a. Brightness, Black og White. Det er dog indstillinger som jeg ikke har rodet med, for igen må brugen af disse indstillinger forestiller jeg mig, være afhængig af f.eks. den enkelte film og måden hvorpå den er optaget. Det berømte instruktørens intentioner med filmen.


Kigger vi på afspilning af DVD, BD og UHD BD, så er UB820 efter min ringe mening helt på højde med UB900, som jo er sidste års topmodel hos Panasonic. Afspilleren er jo forsynet med en HCX billede processor, og så går man efter min mening ikke helt galt i byen.

Alt i alt en spændende ny afspiller, i mine øjne meget kvalificeret, og som fungerer fint, og giver et billede på mit OLED TV som jeg er ganske tilfreds med. Og mon ikke byggekvaliteten af afspilleren trods alt vil falde i god jord hos mange.

Enden på øvelsen her blev, at jeg vurderede mit forbrug af BD film m.v., og jeg revurderede mit behov for en ny afspiller. I det mindste i en umiddelbar vurdering. Dette har medført, at jeg har bestilt en Panasonic DP-UB820 hos min forhandler. Afspilleren leveres om 8  - 10 dage.

Jeg afskriver dog bestemt ikke muligheden for senere at bestille en storesøster UB9000.




Redigeret af Hother - 21-August-2018 kl. 17:10
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1317
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bravo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2018 kl. 19:37
når/hvis du bestiller UB9000 - så kan jeg måske have interesse i ub820...
Til top
aalb1970 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2014
Sted: None
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aalb1970 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2018 kl. 18:30
Tak for en fin mini-anmeldelse.

Jeg regner med selv at anskaffe en, når den har modtaget Dolby Vision opdateringen. Håber evt. at kunne få den gjort regionsfri på Bluray og DVD delen, så jeg kan pensionere min gamle Panasonic BD80.
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2588
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2018 kl. 18:49
Tak for at dele dine indtryk, lyder som en fin afspiller.
Tillykke med den. Handshake

Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2018 kl. 19:21
 En brightness og black&White justering har da absolut intet med instruktørers intentioner at gøre. Tværtimod vil det ødelægge intentionerne, at justere på dem
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2018 kl. 20:22
Mange tak for de venlige ordSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
T-1000 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-April-2012
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 296
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-1000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2018 kl. 16:59
Hvor lydløs er den?
Pain can be controlled - you just disconnect it.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2018 kl. 18:30
Oprindeligt skrevet af T-1000 T-1000 skrev:

Hvor lydløs er den?
Det som jeg oplevede med mit hjemmelån, så var afspilleren ganske lydløs.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2018 kl. 18:53
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

 En brightness og black&White justering har da absolut intet med instruktørers intentioner at gøre. Tværtimod vil det ødelægge intentionerne, at justere på dem

Ja piller man der er det jo ligemeget med et kaliberet super tv 
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2018 kl. 10:25
Hvis man har lyst, så kan man læse en ret så omfattende test af afspilleren her:


B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2018 kl. 13:39
Så har jeg hos min forhandler Panasonic Center Rødovre, for her at hente min nye DP-UB820 Blu-Ray afspiller.

Jeg glæder mig til at få pakket den ud, og ikke mindst, at få kigget lidt nærmere på nyheden.

 







Redigeret af Hother - 20-August-2018 kl. 00:40
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2018 kl. 11:38
Jeg har fået kigget lidt nærmere på min nye afspiller.

Jeg må trække en tidligere kommentar lidt tilbage omkring, at det mest er plastic. Så vidt jeg kan bedømme, så er det kun fronten og toppen der er plastic - resten er metal. Nydeligt udført.

Jeg har ikke fået den nye afspiller tilsluttet endnu. Jeg har brugt noget tid på bruger manualen - og fjernbetjeningen. Denne er som tidligere nævnt standard Panasonic, velfungerende og også her nydelig i sin udførelsen. Meeeen for sørensen da en tilbagegang fra min tidligere UB900. For det første er fjernbetjeningen mindre. Dernæst er der, ganske smart, tilføjet nogle knapper for direkte funktioner, som f.eks. "HDR Settings", "Audio" og "Status" m.v. Disse knapper er ret så små og funktions teksten næsten "Afblændet", og dermed svært læselige. Selv "Disc open/Close" er i den nævnte kategori. Ikke så smart i mine øjne. Det er vel i dagligt brug en af de mest benyttede betjenings knapper.



Ingen tvivl om, at jeg vil tilkøbe fjernbetjeningen fra den kommende DP-UB9000. Denne skal så vidt jeg kan bedømme, være tilsvarende den fra min tidligere UB900.


Redigeret af Hother - 19-August-2018 kl. 11:43
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu