recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Krav til USB Stick - LG B7
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Krav til USB Stick - LG B7

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
danji Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 379
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danji Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Krav til USB Stick - LG B7
    Sendt: 07-August-2018 kl. 09:57
Hej læsere.

Jeg har forsøgt med en standard USB stick til mit LG 55B7v TV for at kunne optage. Den virkede ikke. I følge LGs hjemmeside, burde både USB sticks og HDD virke, men jeg kan ikke finde kravene til dem.

Nogle der har kendskab til USB sticks de ved virker med LG B7? Størrelsen er ligemeget. Skal mest bruge det til at "pause" TV'et med.

På forhånd tak.

Edit: Det skal lige præciseres at optagelse virker, men live optagelse (timeshift) gør ikke.

Redigeret af danji - 15-August-2018 kl. 09:45
Mvh dan.
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2018 kl. 10:08
hvad mener du med standard? Alle USB stik burde virke, dog er det ikke alle filsystemer som virker
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2018 kl. 10:12
Hvordan har du formateret disken? Hvilket filsystem?
Til top
danji Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 379
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danji Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2018 kl. 12:26
Oprindeligt skrevet af JakobSkaarup JakobSkaarup skrev:

hvad mener du med standard? Alle USB stik burde virke, dog er det ikke alle filsystemer som virker


Der står på LGs hjemmeside at der er visse krav til læse og skrive hastigheder. Den jeg tog var en Kingston, men jeg skulede ikke til specs for dette da jeg prøvede den.
Mvh dan.
Til top
danji Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 379
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danji Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2018 kl. 12:26
Oprindeligt skrevet af Ukke Ukke skrev:

Hvordan har du formateret disken? Hvilket filsystem?


Kan ikke huske om det er NTFS eller FAT32, men det er en af dem.
Mvh dan.
Til top
danji Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 379
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danji Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2018 kl. 12:35
Det er en 16 GB Kingston DataTravler SE9 G2 jeg har forsøgt med. Kan se at write speed kun er 15 MB/s, som sikkert er for lidt. Så spørgsmålet er hvor højt man skal op.

Nogen der ved det, eller har en stick de ved der dur? Jeg skal kun bruge den til at optage BoxerTV, men det er muligt TV'et kræver at den understøtter fuld 4K HDR data rate for at virke.

Edit:
Derudover skriver LG at flg ikke vil virke: "For example: those with automatic recognition programs integrated or using their own drivers."

Det er ikke umiddelbart til at se hvilke USB sticks der har dette.

Redigeret af danji - 07-August-2018 kl. 12:48
Mvh dan.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2018 kl. 13:41
TV signalet bliver leveret med maks 15mbit og ikke MB/s - så der er rigeligt med performance. du skal nok prøve at formatere den til enten exfat eller bare gøre det direkte i TV'et. TV apparater er typisk med et eller andet linux baseret operativsystem, og som udgangspunkt er der ingen support for at skrive på en NTFS baseret partition fra sådan et system (det kommer nok på et tidspunkt, men bare ikke out of the boks endnu) -

Min gamle Denver boks lavede en ext4 formatering på en gammel harddisk før den kunne skrive på den. 
Til top
danji Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 379
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danji Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2018 kl. 15:32
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

TV signalet bliver leveret med maks 15mbit og ikke MB/s - så der er rigeligt med performance. du skal nok prøve at formatere den til enten exfat eller bare gøre det direkte i TV'et. TV apparater er typisk med et eller andet linux baseret operativsystem, og som udgangspunkt er der ingen support for at skrive på en NTFS baseret partition fra sådan et system (det kommer nok på et tidspunkt, men bare ikke out of the boks endnu) -

Min gamle Denver boks lavede en ext4 formatering på en gammel harddisk før den kunne skrive på den. 

Nu skriver LG jo selv på deres hjemmeside at det skal være NTFS eller FAT32 (og intet andet). Vil dog også tro jeg har forsøgt at formatere gennem TV'et, kan bare ikke huske om jeg kunne og det ikke virkede eller om det også mislykkedes.

Men jeg skal da gerne lige prøve det efter når jeg kommer hjem....

Redigeret af danji - 07-August-2018 kl. 15:33
Mvh dan.
Til top
Thomas.T Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Juni-2016
Status: Offline
Point: 189
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas.T Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2018 kl. 17:25
Måske har LG brug for mere kapacitet end 16GB.
Jeg prøvede noget tilsvarende for et par år siden. Mit Sony var dog så flink at fortælle, at der skulle bruges mindst 32GB før pause/optag virkede.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2018 kl. 19:13
har den usb 3? Jeg anvender altid usb 3 discs pga højere skrivehastighed som er et must til TV stream.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2018 kl. 21:40
Munch - det er i den grad en skrøne at der er højere hastigheder ved usb3 - desværre er det usb controlleren på den pågældende stick som er udslagsgivende for hastigheden, og lad os bare sige det sådan. - der udvikles ikke nødvendigvis nye ting selvom der kommer nyt på markedet. Producenterne kan sagtens finde på at genbruge gammelt bras, især i de billige segmenter.

Når det så er sagt, så vil jeg sige at hvis Stick'en kun er på 16GB, så er det jo ligefør man ikke engang kan have 1 film liggende. Så det vil da i høj grad være for lidt.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2018 kl. 23:01
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

har den usb 3? Jeg anvender altid usb 3 discs pga højere skrivehastighed som er et must til TV stream.


Det hjælper jo ikke overhovedet hvis der ikke er USB 3 tilslutning på TVet.
Og til trådstarter. 15 MB/s er det samme som 120mb/s, hvilket er rigeligt til optagelse, hvis de opgivne specifikationer vel at mærke holder i praksis.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu