recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Krav til USB Stick - LG B7
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Krav til USB Stick - LG B7

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
danji Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 379
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danji Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2018 kl. 11:49
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af danji danji skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af danji danji skrev:



 Ellers køber jeg en større stick, som af en anden grund heller ikke virker.

 
Hvad med at købe en 2½" harddisk, den er langt billigere målt pr. GB, og den virker.
 
Flemming


Gælder det også når man sammenligner med en stick på 64 GB eller under? Jeg ville jo mene at en stick til et par hundrede skulle være nok. Jeg kan ikke finde en USB HDD til den pris.

 
Her er en til 329,- https://www.edbpriser.dk/produkt/toshiba-canvio-basics-441342/, og du er sikker på den virker.
 
Flemming


Mange tak. Det tror jeg er den billigste løsning der ser ud til at opfylde LGs specificationer.
Mvh dan.
Til top
danji Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 379
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danji Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2018 kl. 11:51
Men måske er 100,- ekstra for en SSD løsning bedre givet ud:

Intenso Premium Edition USB 3.0 128 GB.

Behøver ikke så meget plads, da jeg ikke skal bruge det til decideret optagelse, men til timeshift.

Redigeret af danji - 09-August-2018 kl. 11:51
Mvh dan.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2018 kl. 13:51
Gentegne skrivninger og sletninger på en SSD disk kan forkorte dens levetid væsentligt.
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Warren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-November-2006
Status: Offline
Point: 783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Warren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2018 kl. 14:43
Oprindeligt skrevet af danji danji skrev:

Oprindeligt skrevet af Warren Warren skrev:

Denne virker:


Har selv en i 32GB mener jeg den er på. Har et B7v 65.

Vil tro denne ssd også virker, men har ikke prøvet:
findes også i 500GB.



Hej Warren. Tak for links. Kan du bekræfte at denne FLASH stick virker både til almindelig optagelse OG til live optagelse? I følge manualen (som jeg netop har fundet frem til) virker live optagelse ikke med flash USB, som Sandisk Estreme Pro Flash Drive jo er. Samsungen virker sikkert fint, men prisen er nogså noget højere.

Denne usb stick virker kun til optagelse. Ikke til live optagelse/pause. Jeg har lige testet.
Til top
danji Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 379
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danji Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2018 kl. 16:17
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:


Gentegne skrivninger og sletninger på en SSD disk kan forkorte dens levetid væsentligt.
 
Flemming


Jo, jo. Men er det ikke i størrelsesordenen 100,000 write cycles? Hvis jeg laver live optagelse og vi antager at jeg fylder hele disken på 1 time, så har jeg til 100,000 timer = over 10 år :)
Mvh dan.
Til top
danji Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 379
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danji Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2018 kl. 16:18
Oprindeligt skrevet af Warren Warren skrev:


Denne usb stick virker kun til optagelse. Ikke til live optagelse/pause. Jeg har lige testet.


Tak for feedback. Så er tingene jo som det står i manualen.

Jeg satser på en Intenso SSD.
Mvh dan.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2018 kl. 22:40
@danji - det er ikke 100000 write-reads per bit, men derimod 10000 - til gengæld kommer du ikke i nærheden af det i din levetid, hvis du kobler den til et TV og bruger den som lager.
Til top
danji Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 379
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danji Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2018 kl. 09:47
Det var lige godt #¤"#%#¤.

Live optagelse virker heller ikke med Intenso SSD. Teknisk set er det jo ikke en USB HDD. Jeg troede ikke TV'et kunne se forskel på USB HDD og USB SSD. Jeg må forsøge mig med en HDD.
Mvh dan.
Til top
mino Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-April-2005
Sted: Hvidovre
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mino Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2018 kl. 10:56
Oprindeligt skrevet af danji danji skrev:

Det var lige godt #¤"#%#¤.

Live optagelse virker heller ikke med Intenso SSD. Teknisk set er det jo ikke en USB HDD. Jeg troede ikke TV'et kunne se forskel på USB HDD og USB SSD. Jeg må forsøge mig med en HDD.


Som nævnt tidligere, så fungere en SSD/Flash baseret USB harddisk for mig.

Mener det er sådan en her : https://www.edbpriser.dk/produkt/freecom-mssd/
Kan tjekke senere hvis det ønskes.
Til top
danji Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 379
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danji Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2018 kl. 13:02
Oprindeligt skrevet af mino mino skrev:

Oprindeligt skrevet af danji danji skrev:

Det var lige godt #¤"#%#¤.

Live optagelse virker heller ikke med Intenso SSD. Teknisk set er det jo ikke en USB HDD. Jeg troede ikke TV'et kunne se forskel på USB HDD og USB SSD. Jeg må forsøge mig med en HDD.


Som nævnt tidligere, så fungere en SSD/Flash baseret USB harddisk for mig.

Kan tjekke senere hvis det ønskes.


Du må da gerne lige bekræfte at den enhed virker til dit 2016 LG (med Live Optagelse, ikke kun optagelse). Men når min Intenso ikke virker til 2017 LG OLED så holder jeg mig til HDD til mit næste forsøg.

Redigeret af danji - 15-August-2018 kl. 13:02
Mvh dan.
Til top
mino Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-April-2005
Sted: Hvidovre
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mino Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2018 kl. 22:33
den virker skam, og linket er korrekt. 
Til top
danji Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 379
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danji Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2018 kl. 09:29
Det var mærkeligt. Jeg har ingen forklaring på hvorfor en Intenso SSD så ikke virker. Nogen der er USB ekspert og kan forklare forskellen?

Tjekkede lige min gamle WD Passport (som er over 10 år gammel). Det er en USB HDD, den virker også helt fint live optagelse.

@mino: Tak for forslaget, men det er lidt dyrt da jeg bruger det meget sjældent. Men måske andre vil sætte pris på en verificeret enhed.
Mvh dan.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu