recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Køb, salg, bytte
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - S:Denon PMA 1560
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

S:Denon PMA 1560

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
bhaldborg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-Juni-2012
Sted: Thisted
Status: Offline
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bhaldborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: S:Denon PMA 1560
    Sendt: 07-August-2018 kl. 14:22

Seriøse bud overvejes, skambud og useriøse bytteforslag frabedes tak

byder runde start på 500

er blivet updater med Upgrade Kit Audio Capacitors

Specifications

Power output: 150 watts per channel into 8? (stereo)

Frequency response: 20Hz to 20kHz

Total harmonic distortion: 0.004%

Input sensitivity: 0.2mV (MC), 2.5mV (MM), 150mV (line)

Signal to noise ratio: 77dB (MC), 95dB (MM), 110dB (line)

Output: 150mV (line), 1V (Pre out)

Dimensions: 434 x 185 x 438mm

Weight: 17.5k

Der er kommet nye 4 ladelytte i

spiller som en  hel ny






Redigeret af bhaldborg - 10-August-2018 kl. 21:50
Venlig Hilsen

Brian Haldborg

mit Setup

Vincent SV-237 mkll Klasse-A hybrid integreret forstærker - Vincent CD-S1.2 Hybrid HDCD Player -Audiovector M3 Signature
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1306
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2018 kl. 17:03
En lige lovlig positiv beskrivelse, både på den ene og den anden måde.
Til top
bhaldborg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-Juni-2012
Sted: Thisted
Status: Offline
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bhaldborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2018 kl. 17:09
hvad er der galt
Venlig Hilsen

Brian Haldborg

mit Setup

Vincent SV-237 mkll Klasse-A hybrid integreret forstærker - Vincent CD-S1.2 Hybrid HDCD Player -Audiovector M3 Signature
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2018 kl. 17:18
High end, Well det er øjnene der ser det, min PMA 920 ovre på garageloftet er den også High end?
Den er cirka lige så gammel - 1988 mod 1990 for PMA 1560.

200W, ja, afhængigt af målemetoden. Denon bruger selv 2x 150 W i specs.

Det er en rigtig fin sag, som har godt med kræfter, men med snart 30 år på bagen lurer alle mulige fejl lige om hjørnet. Defekte udgangsrelæer og udtørrede kondensatorer.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1306
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2018 kl. 18:49
Hvad Klaus allerede har nævnt. Og så skal nu nok lige tjekke op på, hvad de normalt sælges for.
Til top
bhaldborg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-Juni-2012
Sted: Thisted
Status: Offline
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bhaldborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2018 kl. 18:50
okShocked
Venlig Hilsen

Brian Haldborg

mit Setup

Vincent SV-237 mkll Klasse-A hybrid integreret forstærker - Vincent CD-S1.2 Hybrid HDCD Player -Audiovector M3 Signature
Til top
bhaldborg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-Juni-2012
Sted: Thisted
Status: Offline
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bhaldborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2018 kl. 19:06
hvad er dit bud Wacko


Venlig Hilsen

Brian Haldborg

mit Setup

Vincent SV-237 mkll Klasse-A hybrid integreret forstærker - Vincent CD-S1.2 Hybrid HDCD Player -Audiovector M3 Signature
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2018 kl. 20:54
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

High end, Well det er øjnene der ser det, min PMA 920 ovre på garageloftet er den også High end?
Den er cirka lige så gammel - 1988 mod 1990 for PMA 1560.

200W, ja, afhængigt af målemetoden. Denon bruger selv 2x 150 W i specs.

Det er en rigtig fin sag, som har godt med kræfter, men med snart 30 år på bagen lurer alle mulige fejl lige om hjørnet. Defekte udgangsrelæer og udtørrede kondensatorer.


Klaus

Nu har alder jo ikke meget med "High-end" at gøre. Og nej, din PMA 920 er heller ikke high-end. Det var en budget/mellemklasse forstærker i sin tid. Til gengæld var PMA 1560 én af Denons største integrerede i den periode. 

Til sælger:
Med det sagt, så har modellen nogle skavanker, som først viser sig efter et årti, som KlausDM også er inde på. Hvis den ikke har været serviceret af en fagmand, så vil dette typisk betyde en kraftig reduktion af brugtprisen. 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2018 kl. 22:51
Oprindeligt skrevet af Ukke Ukke skrev:

Og nej, din PMA 920 er heller ikke high-end.

Der er jeg godt selv klar over. Da jeg købte den var den i øvre halvdel af “rugbrød med leverpostej” segmentet.

Derfor er den også sjov at trække frem i debatten en gang i mellem. 

Jeg har eksempelvis fået sammenlignet den med en Naim forstærker der til trods for en meget højere pris og nogle usandsynligt store påståede effektopgivelser, stort set ikke har større kondensatorkapacitet (plus cirka 20%) end min gamle forstærker.

Eller fået den defineret som en ordentlig “moppedrengsforstærker”, fordi den har samme effekt som en Marantz SR7011, der åbenbart kan styre selv de sværeste game B&W højtttalere - noget jeg ikke ville udsætte min gamle forstærker for.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2018 kl. 07:46
@KlausDM
Ikke fordi, at salgstråden skal spammes, men det kan da ikke være producenten du har dine oplysninger fra "Jeg har eksempelvis fået sammenlignet den med en Naim forstærker der til trods for en meget højere pris og nogle usandsynligt store påståede effektopgivelser, stort set ikke har større kondensatorkapacitet (plus cirka 20%) end min gamle forstærker".
Der findes vel ikke en eneste Naim forstærker, der ikke har været testet fra hoved til r.., og ikke en eneste har svigtet på det lovede, snarere tværtimod.
Men du må da meget gerne, via producentens oplysninger og test referencer, give konkrete eksempler på uhyrlige effektopgivelser.
Hvis der tages udgangspunkt i din PMA 920, hvor effekten oplyses til 115 watt / 8 Ohm, og en NAP250DR hvor effekten angives til 80 watt/ 8 Ohm med en 400VA ringkerne ( og testet til 89 watt, 8 Ohm ) ser jeg ingen uhyrlige effektopgivelser, og det gælder for hele Naims setup. 


Redigeret af JeTex - 08-August-2018 kl. 07:46
Til top
sbndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sbndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2018 kl. 12:26
Bare kig i DBA efter en PMA 1560, hvis man har 5000 spir man ikke ved hvad man skal gøre af *fnis*
Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub
Til top
hifreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2006
Sted: Græsted
Status: Offline
Point: 754
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hifreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2018 kl. 17:34
Oprindeligt skrevet af sbndk sbndk skrev:

Bare kig i DBA efter en PMA 1560, hvis man har 5000 spir man ikke ved hvad man skal gøre af *fnis*
Nu tror folk på DBA også at de kan tage røven på all  samt at de tror det de ligger inde med er guld Wink
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu