recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - WIFI i nyt hus - men må ikke sættes op i loftet!!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

WIFI i nyt hus - men må ikke sættes op i loftet!!

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Dovenlas Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 176
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dovenlas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2018 kl. 09:11
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Glem ubiquiti.

Køb Dart Vaders servietholder ( https://www.recordere.dk/2015/09/asus-klar-med-den-ondeste-router/ ) - eller lignende - og placer den på øverste hylde i det af de fire skabe overfor trappen, der er tættest på den grønne stjerne.


Klaus

Det kunne selvføgelig være en mulighed, man kunne jo starte med Yousee router, og se hvad den kan og så opgraderere derfra...men så skal jeg have coax / strøm oven på skabet, så er det vist nemmere med en ny router og bare en data udtag + strøm på skabet..... den kiggere jeg lige videre på - tak


Redigeret af Dovenlas - 08-August-2018 kl. 09:12
Til top
Dovenlas Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 176
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dovenlas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2018 kl. 09:20
Oprindeligt skrevet af Clemen Clemen skrev:

Kig på ubnt nano ap, de kan designes så de falder ind i overfladen, og de er ikke særligt store.



De er meget seje, men jeg tror ikke at jeg får lov til at lave så stort et hul i loftet ;) 
Til top
Branchekender Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2014
Status: Offline
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Branchekender Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2018 kl. 09:57
Oprindeligt skrevet af Dovenlas Dovenlas skrev:

Jeg havde tænkt Ubiquiti 2 x AP Light + router/switch & cloud key..så den verden ville jeg gerne blive i, nemt for mig at supporterer fremadrettet.


Jeg har lige sat sådan en her op derhjemme: https://www.bedresignal.dk/grandstream-access-point-gwn7600.html
Jeg lagde den på et skab i køkkenet, så den er slet ikke synlig.

Den ligner til forveksling en Unify model, men Grandstream modellerne har et par fordele. Først og fremmest kører de selvfølgelig PoE, og man kan selvfølgelig slukke for lyset.

Grandstream modellerne har indbygget controller, så man kan koble flere enheder sammen uden brug af en cloudkey, som kendes fra Unify.

Grandstream har også MESH indbygget, så man kan koble flere enheder sammen uden at skulle trække kabler over alt og så kan det hele styres via den indbyggede cloudløsning. Alt kan styres fra cloud'en - opsætning af SSID'er, begrænsninger af hastigheden per SSID, tænd og sluk for SSID afhængig af tidspunkt på dagen, opsætning af vouche, opsætning af portal (til hoteller/free wifi).

Opsætningen er skide nem, og hvis man skal sætte flere AP'er op på en gang, så er det faktisk blot klik, klik og klik, så er det hele sat op og linket sammen.

Hvis du vil lære med om Grandstream produkterne, så kig på YouTube: https://www.youtube.com/user/GrandstreamNetworks/videos


Til top
Wolff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2008
Status: Offline
Point: 572
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wolff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2018 kl. 10:55
Oprindeligt skrevet af Branchekender Branchekender skrev:

Jeg har lige sat sådan en her op derhjemme: https://www.bedresignal.dk/grandstream-access-point-gwn7600.html
Jeg lagde den på et skab i køkkenet, så den er slet ikke synlig.

Den ligner til forveksling en Unify model, men Grandstream modellerne har et par fordele. Først og fremmest kører de selvfølgelig PoE, og man kan selvfølgelig slukke for lyset.

Grandstream modellerne har indbygget controller, så man kan koble flere enheder sammen uden brug af en cloudkey, som kendes fra Unify.

Unify kører også POE, og man kan også slukke lyset. Man behøver desuden hverken cloudkey eller controller kørende 24/7. Blot til opsætning.

Bare lige for at få det på det rene :) 
Til top
skandshus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2010
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skandshus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2018 kl. 11:11
Oprindeligt skrevet af Dovenlas Dovenlas skrev:

Hej alle sammen,

Jeg har trevlet det meste igennem herinde og en masse andet, da jeg har fået en "sjov" opgave med at projekterer WIFI i et nyt hus :)

MEN da de er overfølsomme over for ting der hænger i loftet......(Så min første plan (de grønne stjerner) blev forkastet) skal jeg finde på noget som kan gemmes væk nede langs fod panelerne.   

PT er der planlagt data udtag ved de røde krydser.

Jeg havde tænkt Ubiquiti 2 x AP Light + router/switch & cloud key..så den verden ville jeg gerne blive i, nemt for mig at supporterer fremadrettet.

Jeg har kigget på inwall, men er meget i tvivl om hvordan de performer og deres dækning og hvor mange? så tænkte jeg på at monterer AP light på væggen nede ved fodpanelet, men det er der mange meninger både for og i mod?

Grund plan er 14,5 m x 8,5 m


Så er der nogen som har været rodet ud i noget lignede ?

Alt input værdsættes :)

Tak
/D












Monterer du nede ved væggen ved gulvet så gå efter IN-wall AC Modellen, så er du fint kørende.

Til top
Dovenlas Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 176
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dovenlas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2018 kl. 11:19
Hej igen, 

Nu prøvede jeg at sætte nogle inwall in ( virtuelle i Unifi controller) det er måske en smule overkill...men de vil have god dækning, og det er nu jeg kan bede om flere stik :)

Hvad siger I ? Er jeg ude i det totalt overdrev ?

/D




Til top
Dovenlas Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 176
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dovenlas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2018 kl. 11:21
Oprindeligt skrevet af skandshus skandshus skrev:

Oprindeligt skrevet af Dovenlas Dovenlas skrev:

Hej alle sammen,

Jeg har trevlet................





Monterer du nede ved væggen ved gulvet så gå efter IN-wall AC Modellen, så er du fint kørende.


Det har jeg lige prøvet i et simuleret miljø, men gik måske lidt over gevind :)
Til top
Dovenlas Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 176
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dovenlas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2018 kl. 11:23
Oprindeligt skrevet af Branchekender Branchekender skrev:

Oprindeligt skrevet af Dovenlas Dovenlas skrev:

Jeg havde tænkt Ubiquiti 2 x AP Light + router/switch & cloud key..så den verden ville jeg gerne blive i, nemt for mig at supporterer fremadrettet.


Jeg har lige sat sådan en her op derhjemme: https://www.bedresignal.dk/grandstream-access-point-gwn7600.html
Jeg lagde den på et skab i køkkenet, så den er slet ikke synlig.

Den ligner til forveksling en Unify model, men Grandstream modellerne har et par fordele. Først og fremmest kører de selvfølgelig PoE, og man kan selvfølgelig slukke for lyset.

Grandstream modellerne har indbygget controller, så man kan koble flere enheder sammen uden brug af en cloudkey, som kendes fra Unify.

Grandstream har også MESH indbygget, så man kan koble flere enheder sammen uden at skulle trække kabler over alt og så kan det hele styres via den indbyggede cloudløsning. Alt kan styres fra cloud'en - opsætning af SSID'er, begrænsninger af hastigheden per SSID, tænd og sluk for SSID afhængig af tidspunkt på dagen, opsætning af vouche, opsætning af portal (til hoteller/free wifi).

Opsætningen er skide nem, og hvis man skal sætte flere AP'er op på en gang, så er det faktisk blot klik, klik og klik, så er det hele sat op og linket sammen.

Hvis du vil lære med om Grandstream produkterne, så kig på YouTube: https://www.youtube.com/user/GrandstreamNetworks/videos




Den kigger jeg lige på - den kunne måske også være en mulighed, da den ser udtil at være rimelig kraftig.. tak

Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2018 kl. 14:19
Det virker som ret mange accesspunkter. Jeg dækker et toplans-hus på 150 kvm med ét Unify AC Lite accesspunkt placeret ved ydervæg i bryggers, ca. midt på husets længdeakse. Det har ikke givet udfald endnu og der er endda en smule dækning på husets modsatte terrasse (ikke meget, men lidt ;) ).
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Online
Point: 8549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2018 kl. 15:16
Vi har et Unify AP Long Range placeret på 1. sal i vores 140 kvm hus. Det dækker fint.
Til top
Lars_M Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-November-2011
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 177
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2018 kl. 16:47
Oprindeligt skrevet af Dovenlas Dovenlas skrev:

Oprindeligt skrevet af Clemen Clemen skrev:

Kig på ubnt nano ap, de kan designes så de falder ind i overfladen, og de er ikke særligt store.



De er meget seje, men jeg tror ikke at jeg får lov til at lave så stort et hul i loftet ;) 

Kan se de er lavet sådan at de kan monteres i loftet med en meget lav dybde. Såfremt de får lavet gipslofter med dobbelt lag (standard), kunne man så ikke lave en løsning, hvor man monterer AP i den inderste plade? Så ville yderside AP være næsten i niveau med gipsloftet. Så ville det ikke syne af så meget når det ikke længere stikker 'ud'.

Ville selv kunne acceptere noget lignende - kh arkitekten ;)
LG 50PK760N, Marantz NR-1403, Creek Evolution 5350, Aune X1 Dac, Elac BS-203.A, XTZ 99W10.16, Audiovector center plus diverse bokse..
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4933
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2018 kl. 22:40
Oprindeligt skrevet af Dovenlas Dovenlas skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Glem ubiquiti.

Køb Dart Vaders servietholder ( https://www.recordere.dk/2015/09/asus-klar-med-den-ondeste-router/ ) - eller lignende - og placer den på øverste hylde i det af de fire skabe overfor trappen, der er tættest på den grønne stjerne.


Klaus

Det kunne selvføgelig være en mulighed, man kunne jo starte med Yousee router, og se hvad den kan og så opgraderere derfra...men så skal jeg have coax / strøm oven på skabet, så er det vist nemmere med en ny router og bare en data udtag + strøm på skabet..... den kiggere jeg lige videre på - tak
YouSee's router er ikke til noget.

Jeg ville også prøve som Klaus foreslår, da den sikkert vil kunne dække det hele og klare behovet de næste 10 år.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu