recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kort "anmeldelse" af min nye Epson TW5650
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kort "anmeldelse" af min nye Epson TW5650

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
hunterSEG Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-November-2011
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 193
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunterSEG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kort "anmeldelse" af min nye Epson TW5650
    Sendt: 07-August-2018 kl. 16:40
Så har jeg skiftet min gode og dejlige BenQ w1070 ud med en Epson TW5650 (HC 2150).

Købte ny i stedet for en ny pære til 1070. Et eller andet skal man jo bruge sine penge på.

Har kun set på den nye et par aftner, men her mine umiddelbare subjektive vurderinger.

Lys output: Epson har godt nok meget mere lys, hvilket også var en af hovedgrundende til jeg valgte den frem for de andre, jeg havde i kiggerten. 

Fan noise: I ECO er den mere stille en 1070. Langt fra lydløs (Placeret i loft over sofa). I normal mode larmer den noget mere. Faktisk så meget, at jeg blev i tvivl om det var en keeper. Dog skal jeg kun køre i ECO mode, så har valgt det er ok. 

Brightness og Contrast: Meget bedre. Dog har min 1070 også rundet de 5.500 timer, og er ikke blevet kaliberret i meget lang tid. 

Detaljer i billedet: Meget bedre. Hænger nok sammen med ovenstående samt det mere lys.

Placering: Var bange for at jeg ikke kunne placere den tæt på loftet, grundet den måde billedet bliver skudt ud på. Er vidst beregnet til at stå på en hylle i midten af billedet. Har et 120" lærred. Det er dog gået fint. Billedet er nu lidt længere oppe, og beslaget er vinklet lidt mere ned ad, end på 1070.

Valgte ikke 4K, da jeg synes Full HD fungere fint. Jeg er super tilfreds. Glæder mig til at spille Alien Isolation på min PS3 igen, hvis jeg da tør.

Det var vidst bare det. 
Så skal jeg bare finde ud af hvad jeg skal gøre med den køre BenQ w1070. Mangler du eller en ven en, så kan vi nok finde en god pris. Den skal have en ny pære, helst inden den springer kan jeg læse.


Redigeret af hunterSEG - 07-August-2018 kl. 16:44
Til top
sbndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 588
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sbndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2018 kl. 21:22
Hvad vil du gætte på den W1070 skal koste? 
Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub
Til top
hunterSEG Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-November-2011
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 193
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér hunterSEG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2018 kl. 23:32
Tak for henvendelse. Pris kan jeg ikke rigtig finde ud af, men skal nok snart vende tilbage.
Til top
hunterSEG Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-November-2011
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 193
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunterSEG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2018 kl. 23:42
Så har jeg tænkt.

1.500 kr for BenQ w1070. 

Til top
sbndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 588
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sbndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2018 kl. 09:04
Og - hvis du ved det - skal man skifte blot pæren, som jeg kan se fås til fornuftig pris eller er det den store udskiftning til et par tusinde? 
Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub
Til top
hunterSEG Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-November-2011
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 193
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunterSEG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2018 kl. 13:54
Så længe pæren ikke er sprunget skulle det være nok at skifte pæren, vil jeg mene. Har ikke læst op på det, da det ikke er noget jeg vil gå i kast med.

Kan se løs original pære kosten ca. 950 kr.

Original pære i uoriginalt hus ca. 1150 kr.
Til top
hunterSEG Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-November-2011
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 193
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunterSEG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2018 kl. 13:56
Tag eventuelt en snak med Hessi fra tråden under denne her. Han er vidst ved at skifte pære og ved sikkert mere om det.
Til top
hunterSEG Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-November-2011
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 193
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunterSEG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2018 kl. 13:50
#sbndk

er du i tænkeboks, ellers så sætter jeg den til salg bredt.
Til top
sbndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 588
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sbndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2018 kl. 00:53
Gør bare det :)

Men tak for svar. 
Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu