recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hjælp til lille hjemme biff
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

hjælp til lille hjemme biff

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
sr7009 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Marts-2015
Status: Offline
Point: 171
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sr7009 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: hjælp til lille hjemme biff
    Sendt: 10-August-2018 kl. 00:38
jeg har et lille værlese på 3 *2 m som jeg godt vil lave hjemme biff i  ..

kan det overhovet lade sig gøre ?  vil det lyder godt ?

hjælp råd søges
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2018 kl. 06:26
alt kan lade sig gøre. 

Men 3x2 meter er ikke meget hvis du skal op opnå noget bio fornemmelse 

Vigtigst for mig er billedet og størrelsen   De bliver et problem hos dig 
Til top
spanky Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 24-August-2010
Sted: Store Heddinge
Status: Offline
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spanky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2018 kl. 10:14
Det kommer jo helt an på dine ambitioner, der er jo nok ingen grund til 7.4.4 med 9 stole derinde 😋

Billed størrelsen er jo bare i forhold til sidde afstanden, så den del tror jeg ikke der er problemer med, lyden kan også sagtens fungerer hvis man begrænser sig lidt, ellers tror jeg det vil drukne i et virvar af lyde. 

Men jeg ville gøre det 😊 der sku nok være plads til 2 stole og måske en sækkestol foran (hvis der er unger der ska se med) om det så sku være projektor eller en stor skærm, det er måske hva man er mest til, og så en fornuftig gang 5.2 lyd. 

Man ska nok også gøre lidt ud af akustikken derinde
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2018 kl. 11:59
Med skærm og stole/sofa er der ikke mere plads. hvis jeg må give et råd, så lad være med at købe dig fattig i forstærkere, højttalere og alt muligt, og bare køb en soundbar i stedet. Alt andet vil overhovedet ikke komme til sin ret i så lille et lokale. - skærm kan man aldrig få for lille ;-)

Her er lidt inspiration til hvorfor en soundbar vil være interessant for dig. https://www.youtube.com/watch?v=uRvoccX05rM

Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2018 kl. 14:59
Hmm på 3 meters afstand er det optimale lærred 110" det giver dig ca 45° betragtningsvinkel.
Men 110" er 243,5 cm bredt, og det er uden ramme. Så du vil nok næppe kunne få større end 90" lærred som ca er 2m bredt.

Omvedt hvis du sidder på 2m afstand så vil du sidde så tæt på at du lige så godt bare kan købe et tv. Men det er måske også ok?
I så fald ville jeg nok indrette bio rummet med 2m afstand. købe et 65" OLED, og anskaffe mig et surround sæt evt et Onkyo Dolby Atmos. Dette kan fås hos av-connection til 7000 kr mener jeg det var.
Så har du kniv skarp billede og rigtig god lyd.

Men hvis det ikke kan blive større så kan man jo lige så godt indstallere et sådan setup i stuen. Hvis den altså er indrettet til det :)
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2018 kl. 16:07
Det er godt nok et lille rum og jeg tror nu også jeg ville fokusere på et stort TV. F.eks. et 75" 4k/HDR.

og en receiver så er du igang for ca. 20.000 kr. En soundbar kunne også være fint alternativ i så lille rum, men dem har jeg ingen erfaring med.

Hvis du går efter et projektor setup så kan det formentlig gøres lidt billigere med f.eks. et fast ramme lærred. Men placerer du lærredet på 2 m væggen, så er det jo dårligt nok større end TVet, og så ville jeg vælge TVet med dets bedre opløsning og HDR.

Og jeg ville også lige checke hvilken størrelse billede projektoren kan levere med så kort afstand til lærredet.
Til top
HomeTheater Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 390
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HomeTheater Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2018 kl. 20:02
Hej
Jeg har en hjemmebio på 210x370,med et lærred på 86" der er ikke plads til mere med ramme. Resten af udstyret er. 
7.1 setup
Marantz 6011
Sony hw40 
Nvidia shield android tv 
Xbox s
Monitor Audio hele vejen rundt. 
Velodyne 12 ultra sub

Alle der ser og hører det, siger WOOW 
Der er kun 2 siddepladser i luksus stole. 
Otto var her og calibrerer det, han syntes også det var godt. 

Det er i Århus  hvis du skal have en demo

Mvh Jesper Sloth 
PanasonicTX-P55VT50, Sony HW40, Yamaha RX-V2900, 2x Nvidia Shield, 2x Nexus Player, Xbox one S, 3x Monitor Audio silver center, Monitor Audio surround, Paradigm ADP150 dipole, Velodyne SPL 1200 Ultra
Til top
sr7009 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Marts-2015
Status: Offline
Point: 171
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sr7009 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2018 kl. 00:09
hey alle :)

rummet er 212 *306   jeg regner med at køe et tv og en stan til at have op af væggen på den lange led    kommer til at side ca 2 meter fra skærmen  

rykker der ind af hensyn til naboer .. håber det kan lade sig gøre at have en lille atmos biff der inde  :)

jeg har :
yamaha 1070 
dali center
s 200 til front


Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu