recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Beolab 4000 højtaler til sluttet Beomaster 5000
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Beolab 4000 højtaler til sluttet Beomaster 5000

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Klochmann Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 09-August-2018
Sted: Foldby
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Klochmann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Beolab 4000 højtaler til sluttet Beomaster 5000
    Sendt: 10-August-2018 kl. 07:29
Hej Forum
Jeg har et beosystem 5000 som jeg har haft siden den kom i handelen i begyndelsen af 80erne.
Efter at det har været sat lidt (til side) i nogle år har jeg nu renoveret det med nyt gummi og andet, og det virker super fint igen.
Men jeg har ved samme lejlighed købt et sæt Beolab 4000 højtalere og her opstår mit problem.
Som jeg læser det så skulle jeg kunne tilslutte dem i de 2 jackstik som sidder i bunden af stikhullet under de normale højtale stil. der står de er til pre-amp.
jeg har købt AV-LINPL8-S: AV-advance Line-in via Powerlink adapter, til at sætte imellem, men det virker ikke.
Er der noget jeg har misforstået.
håber der er nogen som kan hjælpe mig.

På forhånd tak

Finn Klochmann Hansen




Redigeret af Klochmann - 10-August-2018 kl. 07:33
Finn Klochmann Hansen
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2018 kl. 09:55

Hej Klochmann

'AV-advance Line-in via Powerlink adapter´
Anvendes til Beolab 3, Beolab 6002 og Beolab 8002 og levere et venstre signal, da disse
BeoLab højttaler afspiller det stereo højre / venstre kanal LINE IN signal der tilføres i indstilling L.

Pre-Out Phono out på BeoMaster 5000, er for tilslutning af en stereo forstærker og giver mulighed
for niveau regulering, er beskrivelsen for denne R-L udgang.

Jeg forstår godt du du har fokuceret på denne RCA Pre-Out udgang, og måske vil det også virke
med de rigtige kabler. ???

Til et sæt BeoLab 4000 skal indgangs signalet være på et reguleret lavspændings niveau =
PowerLink. BeoMaster 5000 leverer allene på de 2 polet DIN out et almindeligt højttaler signal.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2018 kl. 10:20
Hej Finn

Alt du har brug for er et almindeligt phono kabel fra pre-out på beomaster 5000 til Line in på beolab 4000 og så sætte omskifteren på på højttaleren på Line.



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Klochmann Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 09-August-2018
Sted: Foldby
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Klochmann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2018 kl. 10:27
Hej Klaus
Længe siden.
Det vil sige et Phono stik til hver højtaler skulle kunne gøre det uden at jeg mister noget?

Finn
Finn Klochmann Hansen
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2018 kl. 10:28
Jep, længe siden,
Jep, phonokabel, ikke andet.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Klochmann Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 09-August-2018
Sted: Foldby
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Klochmann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2018 kl. 10:32
Ok, så er 300kr. til stik smidt ud af vinduet.
jeg finder nogle phono stik som er lange nok.

Finn
Finn Klochmann Hansen
Til top
Klochmann Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 09-August-2018
Sted: Foldby
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Klochmann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2018 kl. 09:45
Det virker.
Tak for hjælpen.Big smile
Finn Klochmann Hansen
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu