recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 6 ens LG OLED C7 testes for billedretention
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

6 ens LG OLED C7 testes for billedretention

 Besvar Besvar Side  <1 5678>
Forfatter
Besked
DaneLaw Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 09-Januar-2018
Sted: København N.
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DaneLaw Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2018 kl. 09:39
Globus det handler jo ikke om hvem der vinder diskussionen.. jo ikke en fløj-krig efter kravlegårdsprincipper a' la rød eller blå stue på line med folketinget, men alene markedssituationen og hvordan OLED står her og alle disse skræmmekampgner som visse individer ofte blæser ud af proportion.

Min pointe var at vejledende TV producenter & brands, som Sony, Phillip, Loeve, Panasonic, B&O og selv qLED aliance stifteren Hisense som jo også her hoppet på OLED vognen, alle disse næppe var gået så hårdt in på LGs WOLED hvis de ikke havde tiltro til teknologien og valgt at skifte nærmest hele deres high end scene ud med OLED paneler.
Jo ikke amatører som smider milliarder og brandnavn i grus uden reel indsigt, tværtimod har disse aktører jo nogle af de ypperste eksperter på området på deres lønningsliste og hele dette felt er jo også kommet til konklusionen at OLED har en billedkvalitet som er i en klasse for sig, og springet var uundgåligt og som med alle nye tech vil der være cons..
En simpel torturtest som rtings' kræver jo ikke en phd, og man kan bide sig i snuden på at det næppe kommer som en overaskelse for ovennævnte aktører.

-og at de store OLED skærme er absurt dyre, skyldes jo produktionsomstændighederne på det nuværende 8.5gen, når LGs nye 15mia 10.5gen OLED fabrikationsanlæg er i drift som vist var planlagt til 2018 (dog nok først i 2019) så er omstændighederne bestemt til stede for en prisrevolution på de større skærme.
Ligesåvel vil vi nok også snart se mindre OLED skærme i sub 55" TV cat. når OLED inkjet printing begynder at indfinde sig fremfor vapor hvor både spild og fejlmargin eftersigende er markant lavere..
Største cons ved WOLED ref TV, er hvor altdominerende LG display er.
Til top
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 609
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JENC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2018 kl. 09:52
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Oprindeligt skrevet af JENC JENC skrev:

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:


Tråden bekræfter min påstand om, at en 2- 3 brugere under alle omstændigheder ikke vil have OLED . 

... du lever et liv i fornægtelse...

 
Jeg lever et fantastisk liv med et OLED - uden hensyntagen, og foreløbigt uden det mindste tegn på IR/BI . 
Fornægtelse ved at sige, at kun 3 brugere ikke vil have OLED. 
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2018 kl. 10:01
JENC_ øhh, du ser spøgelser i mit indlæg - jeg skriver noget helt andet . 
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2018 kl. 10:07
Furry_ VRØVL ! 

Ægte QLED og ægte OLED betinger at lyset styres på pixel niveau. Det gør Samsungs nuværende QLED ikke modsat LG’s nuværende OLED paneler . 
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2018 kl. 10:31
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

GlobolusDK_ Tror næppe du skal bekymre dig om LG og OLED på hverken den korte eller lange bane . Jeg kunne modsat måske være lidt bekymret for økonomien i Samsungs glimrende (fake)QLED Q9 serie  .Er den event prissat kunstigt lavt for at kunne konkurrere med OLED ? - og sælger den overhovedet ? ? 

Jeg ville slet ikke være nervøs for Samsung, det er dem der har det smarteste, smarttv

QLED er lige så fake som oled
den diskution har været oppe mange gange

Det er jo noget sludder???

Mht smart tv, så må det trods alt være en smagssag. Samsung har et godt smart tv, vi bruger det stort set på hele min arbejdsplads, det ændrer ikke på at jeg alligevel foretrækker webos.
Men det må trods alt komme an på smag
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2018 kl. 10:38
@DaneLaw:

1. "Vinder" handler i denne sammenhæng om, hvem der får ret i sidste ende mht om BI er et mere generelt problem eller ej. Af gode grunde vil der gå nogle år før der danner sig et mere klart billede.

2. De forskellige producenter er ikke amatører, nej, men de satser heller ikke hele butikken på een teknologi. Men professionel eller ej og indsigt eller ej, så er der reelt ingen, der med sikkerhed ved, hvor vi er om blot få år eller hvordan markedet vil tage mod de produkter, man satser på.

3. De næste par år vil vise, om OLED kommer ned i en pris, der kan gøre det interessant for den store del af markedet, som er mere fokuseret på pris ifht størrelse end på billedkvaliteten. Dit bud er, at vi kommer til at se skærme <55". Mit bud er, at man snarere vil bruge produktionskapaciteten på de store paneler, hvor der er større profit at hente, mens LCD (med eller uden QD) fortsat vil have <55"-markedet for sig selv. Lige her og nu skal man op i 49" for at få et LG Super UHD. For nogle år siden kunne man få QD i størrelser på 40"-46", men det er slut. Når man end ikke vil udbyde QD ved <49" har jeg ingen illusioner om, at OLED vil blive tilgængelig i disse størrelser. Jo, jeg er godt klar over, at de nye fabrikker vil være mere effektive til at producere de mindre størrelser, men som sagt forventer jeg snarere at de fortsætter med at satse på de store størrelser, hvor der er flere penge at hente per enhed.
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1070
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2018 kl. 11:52
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Furry_ VRØVL ! 

Ægte QLED og ægte OLED betinger at lyset styres på pixel niveau. Det gør Samsungs nuværende QLED ikke modsat LG’s nuværende OLED paneler . 

Som sagt har vi haft diskutionen før, og da teknologien stadig er den samme er der ingen grund til at tage den igen
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1070
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2018 kl. 11:58
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

GlobolusDK_ Tror næppe du skal bekymre dig om LG og OLED på hverken den korte eller lange bane . Jeg kunne modsat måske være lidt bekymret for økonomien i Samsungs glimrende (fake)QLED Q9 serie  .Er den event prissat kunstigt lavt for at kunne konkurrere med OLED ? - og sælger den overhovedet ? ? 

Jeg ville slet ikke være nervøs for Samsung, det er dem der har det smarteste, smarttv

QLED er lige så fake som oled
den diskution har været oppe mange gange


Det er jo noget sludder???

Mht smart tv, så må det trods alt være en smagssag. Samsung har et godt smart tv, vi bruger det stort set på hele min arbejdsplads, det ændrer ikke på at jeg alligevel foretrækker webos.
Men det må trods alt komme an på smag


Nej

Selvfølgelig er der nogen der foretrækker noget andet, nogle gange fordi det er noget andet, og nogle gange at anderledes grunde
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
DaneLaw Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 09-Januar-2018
Sted: København N.
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DaneLaw Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2018 kl. 14:30
Oprindeligt skrevet af GlobulusDK GlobulusDK skrev:

@DaneLaw:

3. De næste par år vil vise, om OLED kommer ned i en pris, der kan gøre det interessant for den store del af markedet, som er mere fokuseret på pris ifht størrelse end på billedkvaliteten. Dit bud er, at vi kommer til at se skærme <55". Mit bud er, at man snarere vil bruge produktionskapaciteten på de store paneler, hvor der er større profit at hente, mens LCD (med eller uden QD) fortsat vil have <55"-markedet for sig selv. Lige her og nu skal man op i 49" for at få et LG Super UHD. For nogle år siden kunne man få QD i størrelser på 40"-46", men det er slut. Når man end ikke vil udbyde QD ved <49" har jeg ingen illusioner om, at OLED vil blive tilgængelig i disse størrelser. Jo, jeg er godt klar over, at de nye fabrikker vil være mere effektive til at producere de mindre størrelser, men som sagt forventer jeg snarere at de fortsætter med at satse på de store størrelser, hvor der er flere penge at hente per enhed.

Hejsa... Du misforstår..det er to forskellige scenarier jeg opridser som begge går både op og ned og køre sideløbende.

op i størrelse kva LG displays massive investeringer i 10.5gen plant.(enorme milliardbeløb som LG smider efter OLED plant foruden opførsler med nogle af de største aktører i Kina, muligvis BOE, men der er vist ikke kommet navn på endnu' over hvilke kinesiske samarbejdspartnere som LG-D er hoppet i seng med fra Kina på den kinesiske fabrik.
så vist både nye 8.5gen plant i Kina foruden det famøse 10.5gen plant i Korea, hvor lønsomheden kva størrelsen af panelet tager et gevaldigt nyk.. tror personligt vi er et år eller to fra at 77/75" er på niveau med nutidens 65" ihvertfald det scenarie som kan udspille sig kva produktions happenguttet, og md 8K OLED 2020/21 kan vi meget vel se endnu et drat på de store OLED panaler.

- og ned i størrelse kva sekundære spillere og indførelse af bla ink jet OLED printing som eftersigende skulle havde langt bedre fejlrater end vapor (fordampning) fx Japanske JOLED ventes at havde deres 5.5gen plant i fuld drift i 2020 med ink jet OLED paneler fra 10" til 32" som skal bruges til alt mellem himmel og jord.

Kinesiske BOE bouncer jo også rundt på de foskellige messer her i 2018 med deres bøjelige OLED som jo netop er lavet via Ink jet OLED printing.

men Ink jet OLED printing har stadig en del udfordringer, iforhold til normen pt af vapor (fordampning) selvom yield procenterne er bedre og mindre spildmatriale, da man ikke spilder matriale på maskeringen, så er koncentrationen og kvaliten stadig ikke på højde med evaporation, men vist kun et spørgsmål om tid før OLED ink jet printing er med på beatet.

Så det er skam begge veje udviklingen går, og som med alle tech' så er der jo løbende en udvikling og de kommende sæsoners WOLED paneler vil jo alt andet lige være endnu mindre prone mod retention, så jeg tror man skal gå væk fra dette "sort vs. hvide" synspunkt hvor man nærmest forventer at lige pludselig så vågner markedet og sanser uhha OLED er skidt (perm-retention over det hele' drama) og så har dem som var kritiske mod OLED vundet og dem som var for OLED tabt, og LCD igen det bedste.. arrh sådan spiller markedet jo ikke... bevares LCD var forrygnde men det er og bliver en døende dino i den nuværende sandwich struktur..


Redigeret af DaneLaw - 14-August-2018 kl. 14:44
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2018 kl. 15:50
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

QLED er lige så fake som oled
den diskution har været oppe mange gange


Men det gør jo ikke din påstand korrekt.
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1070
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2018 kl. 18:44
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

QLED er lige så fake som oled
den diskution har været oppe mange gange


Men det gør jo ikke din påstand korrekt.

Som jeg skriver længere oppe

Som sagt har vi haft diskutionen før, og da teknologien stadig er den samme er der ingen grund til at tage den igen
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2018 kl. 19:01
Hvad fake er der ved OLED?

QLED er en fin teknik, altså rigtig QLED og ikke Samsungs nuværende udgave der ikke er QLED andet end ved navn.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 5678>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu