recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 6 ens LG OLED C7 testes for billedretention
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

6 ens LG OLED C7 testes for billedretention

 Besvar Besvar Side  <1234 8>
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2018 kl. 09:06
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Oprindeligt skrevet af GlobulusDK GlobulusDK skrev:

Som det fremgår af testen er den lavet i respons til de mange kommentarer man fik for en tidligere test, som kan ses her: https://www.rtings.com/tv/learn/permanent-image-retention-burn-in-lcd-oled

I den gamle test benyttede man et LG B6. Det, man fandt urealistisk ved testen var, at man anvendte et permanent overlay af logoer med forskellig gennemsigtighed.

Den nye test benytter ikke kunstige elementer men skifter mellem typer af indhold, der burde være repræsentative for almindelig brug.

Der er stadig tale om 20 timer/dag i den nye test, og det kan man så dele med 4 eller 5 få at få et mere realistisk billede af, hvor lang tid der ville være gået ved almindelig brug, dvs. testens nuværende 28 uger kan oversættes til 2+ år i den virkelige verden

Spændende test som jeg har fulgt, men vil du mene at 4x5 timers CNN om dagen er et normalt forbrugsmønster? For den sags skyld 4 timers CNN? 

Hvis jeg skulle se så meget tv med statiske elementer ville jeg under ingen omstændigheder vælge et OLED. Er klar over at man på den måde kan x tiden ud på en længere periode, men et normalt forbrugsmønster vil jeg ikke kalde det. 

Konklusionen må være at hvis man vil se 4 timers tv med breaking news bånd i bunden af billedet 4 timer hver dag i 2+ år bør man vælge andet end OLED. Heldigvis falder jeg uden for den gruppe! Smile

Meget enig - dernæst må et sæt på 1x20 timer være et stressscenarie, mens 5 sæt af 4 timer ikke nødvendigvis er det og derfor aldrig vil være et validt stressscenarie - ihvertfald er de to scenarier vidt forskellige.
Hvad hvis jeg aå kun ser 1 time i det stressscenarie? Er det så 8 år?
Eller en halv time?

Men ja man skal da købe tv efter behov. Nu starter Premier League igen og så kører mit tv fra ca middag til tæt på midnat på samme kanal - jeg er ikke bekymret.

Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2018 kl. 09:10
Oprindeligt skrevet af 0leDK 0leDK skrev:

alle nørderne købte Oled, undtagen Bent han var ......

.


Fornuftig
Kvalitetsbevidst
Ikke underlagt gruppepres

Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2018 kl. 09:13
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Spændende test som jeg har fulgt, men vil du mene at 4x5 timers CNN om dagen er et normalt forbrugsmønster? For den sags skyld 4 timers CNN? 

Hvis jeg skulle se så meget tv med statiske elementer ville jeg under ingen omstændigheder vælge et OLED. Er klar over at man på den måde kan x tiden ud på en længere periode, men et normalt forbrugsmønster vil jeg ikke kalde det. 

Konklusionen må være at hvis man vil se 4 timers tv med breaking news bånd i bunden af billedet 4 timer hver dag i 2+ år bør man vælge andet end OLED. Heldigvis falder jeg uden for den gruppe! Smile

Som sagt: De 20 timer skal deles med det antal timer, man dagligt ser TV.

Hvis vi skal holde os til DK er det nok ikke helt umuligt, at pensionister og andre "hjemmegående" lader et TV køre med TV2 News flere timer om dagen.

Eller måske der lige er en, der har lyst til at se 7 sæsoner af en Star Trek-serie eller 10 sæsoner af Friends på DVD i 4:3-format, hvorved søjlerne i venstre og højre side skånes og der kun slides på firkanten i midten i mange, mange timer over en periode på flere måneder.

Eller hvad med dette eksempel, hvor man genialt (not!) har lagt knapper ovenpå YouTube-videoer i den indbyggede app? https://www.youtube.com/watch?v=29uAtSGFnmg

Det kan være så mange ting. Jeg er selv typen der kan finde på at efterlade mit TV med et statisk billede fordi jeg har sat et eller andet på pause og måske først komme tilbage til det efter en time fordi noget jeg lige skulle ordne ved computeren trak ud.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2018 kl. 09:29
Intet nyt overhovedet - alle paneltyper kan provokeres til burn-in. 
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2018 kl. 09:32
Af samme årsag er mit OLED er så smart indrettet at det beder om at blive slukket efter 4 timer. Man skal således foretage sig noget aktivt for at holde det tændt. Trykke OK på fjernbetjeningen.

Står det på samme billede i mere end 4 min, slår det over på en pauseskræm.
Jeg er SLET ikke nervøs.

Hvorfor forsøge at fremprovokere et problem? 
De skærme bliver mishandlet i en grad, som ikke har gang på jord.

Nu vil jeg tage til Skanderborg og hilse på skovbunden.... Wink


Redigeret af Pede8000 - 11-August-2018 kl. 09:32
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2018 kl. 09:33
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af 0leDK 0leDK skrev:

alle nørderne købte Oled, undtagen Bent han var ......

.


Fornuftig
Kvalitetsbevidst
Ikke underlagt gruppepres


Åhhh det er indbegrebet af navlepilleri - gruppepres? Samme retorik der bruges om applebrugere. Mennesker der ikke er i stand til at tage en selvstændig beslutning.

Fornuft må være en smagssag - jeg selv er lykkelig for at undgå tordenfluer i mine skærme og det er bare forekommende på lcd skærme også idag.
Så for mig er det ikke fornuftigt at vælge lcd når risiko for udyr er høj.

Kvalitet? - ligemeget med argumentation
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2018 kl. 09:59
Kunne være interessant om der er nogen som er gået fra OLED til LED/LCD/IPS. Kender selv kun tilfredse OLED ejer som tidligere havde LCD.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2018 kl. 10:11
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2018 kl. 10:24
Oprindeligt skrevet af GlobulusDK GlobulusDK skrev:

Hehe ... dårlig reklame:

To artikler om samme hændelse:

En anden historie - omend der måske snarere er tale om IR i dette tilfælde:



Igen - hvis du installerer en oled som en info skærm, ja så har du ikke gjort dit hjemmearbejde godt nok eller også er du blevet overbevist af en Elgiganten sælger.

Til det formål findes der nogle rigtig gode lcd skærme.


Redigeret af Bromberg5 - 11-August-2018 kl. 10:26
Til top
Basto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-December-2011
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 533
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2018 kl. 10:27
Jeg sammenligner det lidt med min diesel motor i bilen  
Hvis Jeg vælger kun at køre til købmanden (2 km)  og ikke sørger for at motoren bliver ordentlig varm så syntes motoren ikke det er sjovt i længden   
Men som diesel motor ejer kan jeg glæde mig over den hurtige optræk og man kan køre dejlig langt på literen 
Ergo man ikke få alt 

Mvh Michael 

Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2018 kl. 10:28
Oprindeligt skrevet af 0leDK 0leDK skrev:

Kunne være interessant om der er nogen som er gået fra OLED til LED/LCD/IPS. Kender selv kun tilfredse OLED ejer som tidligere havde LCD.

Kender heller ingen der har taget det skifte - til gengæld kender jeg flere der har haft lcd efter plan,a og hadet det alle dage og kun ventet på der kom en anden teknik en lcd.
Nogen gange tror jeg heller ikke OLED er et direkte tilvalg, men i lige så høj grad et fravalg af lcd.

Husker hvormange der var lykkelige (også på forums som her) for deres plasma og aldrig skulle eje et lcd pga teknikken bag lcd. 
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2018 kl. 10:29
Oprindeligt skrevet af Basto Basto skrev:

Jeg sammenligner det lidt med min diesel motor i bilen  
Hvis Jeg vælger kun at køre til købmanden (2 km)  og ikke sørger for at motoren bliver ordentlig varm så syntes motoren ikke det er sjovt i længden   
Men som diesel motor ejer kan jeg glæde mig over den hurtige optræk og man kan køre dejlig langt på literen 
Ergo man ikke få alt 

Mvh Michael 


Tja det er vel meget rigtig ramt - hvad er mit behov og hvad passer hertil:)

Det gør nemlig ikke benzin bilen til en dårlig bil, men det kan være et dårligt valg (for dig)


Redigeret af Bromberg5 - 11-August-2018 kl. 10:30
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu