recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 6 ens LG OLED C7 testes for billedretention
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

6 ens LG OLED C7 testes for billedretention

 Besvar Besvar Side  <1 45678>
Forfatter
Besked
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2018 kl. 10:10
Oprindeligt skrevet af JENC JENC skrev:

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:


Tråden bekræfter min påstand om, at en 2- 3 brugere under alle omstændigheder ikke vil have OLED . 

... du lever et liv i fornægtelse...

 
Jeg lever et fantastisk liv med et OLED - uden hensyntagen, og foreløbigt uden det mindste tegn på IR/BI . 
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Basto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-December-2011
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 533
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2018 kl. 14:01
Jeg lever et fantastisk liv uden et OLED -  og foreløbigt uden det mindste tegn på bekymring og søvnløse nætter med bekymring om burn -in

Clap Mvh Michael 
Til top
DaneLaw Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 09-Januar-2018
Sted: København N.
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DaneLaw Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2018 kl. 14:15
Oprindeligt skrevet af GlobulusDK GlobulusDK skrev:

Som sagt: De 20 timer skal deles med det antal timer, man dagligt ser TV
Så simpelt er det næppe' jo ikke bare 1 til 1..på samme led som hvis jeg gik ud og købte en Ford Mondeo og tilmeldte den til 24timer LeMans hvor der køre andre biler og ens nye Modeo brød sammen efter 9 timer med speederen i bund, kunne jeg jo ikke bare konkludere ud fra antal kørte KM i dette ekstrem-løb over hvor længe en Ford Mondeo ville holde i daglig blandet husmoder-gænge, langt fra.

Der er et hav af variabler og det her er og bliver en tortur test for at geare et resultat.. og fred være med dette, men vitalt at man tager det for hvad det er og ikke gør det til noget det ikke er.

Ingen panletech er perfekt, men OLED er anno 2018 den der kommer tættest.. billedkvaliteten og ikke mindst HDR effekten er bare i en klasse for sig når man har sortkontrol på pixelniveau..
LCD IPS/VA har også altid haft deres hæmsko, lightbleeding, blooming, smearing, ghosting, off axis shfting og hip hop og kom herned af mulige defekter kva selve panelstrukturen men sådan er gamet træerne vokser ikke ind i himlen.(desværre)

Men til de priser vi efterhånden ser OLED TV til er det efterhånden en no brainer selvom OLED heller ikke er perfekt og vil være prone for banding, retention, vignetting etc. selvom det er blevet bedre de senere år og vil fortsætte udviklingen men denne konklusion er jo efterhånden åbenlys.. jo ikke for sjov skyld at nærmest hele paletten af marketmaker er hoppet væk fra en årelang highend LCD-produktion og stillet sig i kundekøen hos LG display for at købe WOLEDs (det er jo milliardfirmaer som lever af af det her og med nogle af klodens mest potente TV eksperter på deres lønningsliste og det er jo et næppe et slag Yatzy som ligger til grund for at de har set sig nødsaget til at hoppe ombord hos LG display med milliarder og byttet nærmest hele deres high end segment ud med OLEDs (der er en verden til forskel, selvom Samsung dog også skal roses for det niveau af et LCD TV de har præsteret her i 2018 med Q9)


Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2018 kl. 14:26
Oprindeligt skrevet af Basto Basto skrev:

<span style=": rgb251, 251, 253;">Jeg lever et fantastisk liv uden et OLED -  og foreløbigt uden det mindste tegn på bekymring og søvnløse nætter med bekymring om burn -in</span>
<span style=": rgb251, 251, 253;">
</span>
<span style=": rgb251, 251, 253;">Clap Mvh Michael 
</span>
Det gør vi andre heller ikke os med oled
Til top
Basto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-December-2011
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 533
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2018 kl. 15:18

Hele debatten er ved at løbe af sporet så
Lidt gas(pjat) en grå mandag har vi vist alle brug for 

Wink
 
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2018 kl. 15:41
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Oprindeligt skrevet af JENC JENC skrev:

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Som denne test og tråd viser, så er problemet overvurderet, og ikke købsafgørende . . .

Set gennem dine øjne. 

For mig er den særdeles købsafgørende. Jeg skal ikke have en OLED.

Jeg vil se det mindste burn-in og vil ikke leve med det. 


Tråden bekræfter min påstand om, at en 2- 3 brugere under alle omstændigheder ikke vil have OLED . 


Hvis jeg skulle købe nyt tv i dag, så ville det ikke blive oled
men hvad der sker i fremtiden kan jeg ikke udtale mig om
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2018 kl. 15:47
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Oprindeligt skrevet af JENC JENC skrev:

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:


Tråden bekræfter min påstand om, at en 2- 3 brugere under alle omstændigheder ikke vil have OLED . 

... du lever et liv i fornægtelse...

 
Jeg lever et fantastisk liv med et OLED - uden hensyntagen, og foreløbigt uden det mindste tegn på IR/BI . 
Clap+1
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2018 kl. 15:59
Oprindeligt skrevet af DaneLaw DaneLaw skrev:

Men til de priser vi efterhånden ser OLED TV til er det efterhånden en no brainer selvom OLED heller ikke er perfekt og vil være prone for banding, retention, vignetting etc. selvom det er blevet bedre de senere år og vil fortsætte udviklingen men denne konklusion er jo efterhånden åbenlys.. jo ikke for sjov skyld at nærmest hele paletten af marketmaker er hoppet væk fra en årelang highend LCD-produktion og stillet sig i kundekøen hos LG display for at købe WOLEDs (det er jo milliardfirmaer som lever af af det her og med nogle af klodens mest potente TV eksperter på deres lønningsliste og det er jo et næppe et slag Yatzy som ligger til grund for at de har set sig nødsaget til at hoppe ombord hos LG display med milliarder og byttet nærmest hele deres high end segment ud med OLEDs (der er en verden til forskel, selvom Samsung dog også skal roses for det niveau af et LCD TV de har præsteret her i 2018 med Q9)

Som jeg skrev i et af mine tidligere indlæg vil OLED-skeptikerne ikke nødvendigvis have "vundet" diskussionen selv om det efter nogle år viser sig, at der er generelle BI-problemer med OLED i og med OLED-brugerne til den tid formentlig har haft adskillige gode år til en nu lav pris mens skeptikerne har afventet situationen.

Mht. udskiftning af high-end paletten med OLED:

Sony XF90 koster 12.000 i 55" og 17.000 i 65". ZF9 er ikke prissat endnu men ZD9 koster 35.000 i 65".

Philips PUS9109 koster 19.999 kr. i 55" - ikke langt fra PUS9002 i samme størrelse til 21.999 kr. PUS8503 koster 13.999 kr. i 55".

Samsung QLED er stort set prissat som OLED, bortset fra sidste års modeller.

DETTE ER VEJLEDENDE PRISER! Intet behov for at linke til PriceRunner. I know.

Min pointe er: LCD har stadig et stærkt hold på markedet, ikke blot i den billige ende (hvor OLED ikke kan være med) eller ved de store størrelser (hvor OLED nærmest er ubetalelig), men også i direkte konkurrence (prismæssigt) i high-end segmentet. Jeg ser ikke noget entydigt tegn på, at producenterne alene satser på OLED i deres fineste rækker.

Jeg finder denne artikel interessant: https://www.oled-info.com/displaysearch-oled-tvs-will-see-slow-market-penetration-will-not-become-profitable-lg-until-2019

Kort og godt: At producenterne står i kø hos LG Display er ikke ensbetydende med at LG tjener penge på OLED, så længe priserne stadig er pressede af LCD-markedet. Man kan komme med nok så mange undersøgelser, der viser, at OLED vinder indpas i high-end segmentet, men det er altså ikke der, størstedelen målt på antal findes. Som jeg læser det taber LG store penge i dag og vil fortsat gøre det til næste år, selv efter de har bragt omkostningerne ned. Hvis de kommer ned. Hvor længe kan den model mon holde?

Noget godt er der dog kommet ud af konkurrencen fra OLED: Vi ser flere og flere LCD-modeller med FALD - noget der næsten var umuligt at opdrive for få år siden.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2018 kl. 17:42
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Hvis jeg skulle købe nyt tv i dag, så ville det ikke blive oled
men hvad der sker i fremtiden kan jeg ikke udtale mig om


Jeg har det så lige modsat.
Skulle jeg købe nyt tv i dag, blev det helt sikkert et OLED, men om det vil være det samme om 5 år ved jeg ikke.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
dtomsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Maj-2006
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dtomsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2018 kl. 18:27
Jeg var en af dem, der aldrig sprang på plasma af frygt for burn-in eller retention stærkt påvirket af den oppiskede stemning dengang og producenternes modvilje mod at anerkende det eksisterede (de undsage sig faktisk ansvar direkte i brugermanualerne).

Jeg har nu ejet et LG B6 i snart 2 år.

Selv med et ret heftigt forbrug på 5-6 timer (og tændt cirka det dobbelt med statisk billede) om dagen uden hensyn har jeg ikke set skyggen af burn in eller bare retention.
Vi ser dog sjældent flow-tv i huset, men har ofte Netflix eller KODI menuen stående fast i lang tid (timevis).

Bare lidt anekdotisk erfaring fra en svært tilfreds OLED ejer (og nærmest altid uheldig når det gælder mandagsmodeller og typiske problemer) Wink



Redigeret af dtomsen - 13-August-2018 kl. 18:30
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2018 kl. 19:31
GlobolusDK_ Tror næppe du skal bekymre dig om LG og OLED på hverken den korte eller lange bane . Jeg kunne modsat måske være lidt bekymret for økonomien i Samsungs glimrende (fake)QLED Q9 serie  .Er den event prissat kunstigt lavt for at kunne konkurrere med OLED ? - og sælger den overhovedet ? ? 
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2018 kl. 09:35
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

GlobolusDK_ Tror næppe du skal bekymre dig om LG og OLED på hverken den korte eller lange bane . Jeg kunne modsat måske være lidt bekymret for økonomien i Samsungs glimrende (fake)QLED Q9 serie  .Er den event prissat kunstigt lavt for at kunne konkurrere med OLED ? - og sælger den overhovedet ? ? 

Jeg ville slet ikke være nervøs for Samsung, det er dem der har det smarteste, smarttv

QLED er lige så fake som oled
den diskution har været oppe mange gange
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 45678>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu