recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - KODI kan ikke forbinde til Synology via SMB
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

KODI kan ikke forbinde til Synology via SMB

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Preps Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-December-2004
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 456
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Preps Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: KODI kan ikke forbinde til Synology via SMB
    Sendt: 11-August-2018 kl. 16:35
Jeg er for nyligt løbet ind i problemer med, at Kodi ikke vil forbinde til min Synology nas via SMB.
Det gælder både Kodi på min Shield og RPI3 OSMC.

Jeg kan godt se Synology'en når jeg browser efter shares i Kodi, men når jeg vælger den for at komme videre, får jeg fejlen "Operation not permittet".

Jeg tænker der er nogle tilladelser der er røget, sikkert i fbm. opdateringer på Synology'en, men jeg kan umiddelbart ikke få det til at virke.

Alt har virket fint tidligere og der er ikke ændret noget i mit netværk, fejlen er opstået af sig selv.

Er der andre der oplever samme problem?
Til top
elendil Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2010
Sted: Lille skensved
Status: Offline
Point: 466
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elendil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2018 kl. 16:55
Jeg har ikke dit problem, og kan derfor ikke direkte hjælpe dig.

Jeg kan dog byde ind med, at jeg bruger NFS mellem KODI (17.3) og mine Synology NASer, og det har altid virket fint.

Hvis du mener det er permissions på Synologyen, er det så ikke nemmere at teste med en sambaklient fra computeren og se om du kan forbinde der, og hvis ikke, hvad den siger der er galt?
Til top
Preps Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-December-2004
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 456
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Preps Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2018 kl. 17:07
Oprindeligt skrevet af elendil elendil skrev:

Hvis du mener det er permissions på Synologyen, er det så ikke nemmere at teste med en sambaklient fra computeren og se om du kan forbinde der, og hvis ikke, hvad den siger der er galt?

Tak for input.  

Jeg har ingen problemer med at tilgå den fra en PC med en sambaklient.
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2018 kl. 17:30
Hvilken Kodi version bruger du på Shield? - jeg kender ikke noget osmc, desværre - og hvilken version af Samba kører din Synology....?
miri
Til top
Preps Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-December-2004
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 456
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Preps Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2018 kl. 21:52
Jeg bruger nyeste version tilgængelig v.17.6.
Synologyen står til at acceptere både SMB 1,2 og 3.

Jeg prøver NFS i stedet og ser hvordan det går :-)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu