recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mediacenter til bilen - børne venligt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mediacenter til bilen - børne venligt

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2018 kl. 19:39
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Oprindeligt skrevet af tf-uno tf-uno skrev:

Hansie# Har du selv børn..? for der går lige nøjagtig 5 min så skal man skrue op, eller vil de hellere se prinsesse film, cirkus osv. :)

Claus_jac - det kunne jo også være passageren omme foran der styrede det ;) 

Dr ramasjang giver mig heller ikke rigtig muligheder for at styre det omme for fra. 

Ja har haft mange ture med barn på bagsædet 

Og løst med film som jeg starter op 

Så har det været større bærn, end 1 og 3 år! Med så små børn kan du ikke fastholde dem til en hel film.
Til top
PeterDKM Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 01-Juni-2009
Status: Offline
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PeterDKM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2018 kl. 20:12
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2018 kl. 20:21
hmmm vi kører mange lange ture med børn på 4 og 1 år. Der har aldrig været en film vist under køreturene, men samtaler om køer, biler, lastbiler busser osv. Har aldrig haft problemer med det. Vi leger og synger til gengæld helt vildt. Er kæresten med, læses der også historier for ungerne i bilen.....
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2018 kl. 21:22
Oprindeligt skrevet af tf-uno tf-uno skrev:

Jeg prøvede lige med Kore appen - den kan faktisk streame youtube osv...  Tak for tippet :)
Hvis man blot tilføjer de lokale filer til favoritter kan de også vælges i appen..

Tror jeg prøver med KODI igen :) tak..
Hvis du knytter de lokale filer som fx film eller serier, hvor der scannes, så du får oplysninger og billedinformation, som du også kan anvende fra Kore! Med Kodi 18 alfa er det muligt, at køre et Netflix plugin (plugin er også alfa - og naturligvis er abonnement krævet), og du kan også her vælge direkte fra Kore! DR plugin giver i øvrigt adgang til Ramasjang. Det tror jeg ikke andre systemer kan gøre efter.... 

Redigeret af miri - 12-August-2018 kl. 21:25
miri
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2018 kl. 21:24
hvorfor ikke lade dem selv styre skærmen/tablet ?

Det kan de sagtens selv finde ud af.
Til top
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2018 kl. 21:55
Oprindeligt skrevet af tf-uno tf-uno skrev:

Hansie# Har du selv børn..? for der går lige nøjagtig 5 min så skal man skrue op, eller vil de hellere se prinsesse film, cirkus osv. :)

Claus_jac - det kunne jo også være passageren omme foran der styrede det ;) 

Dr ramasjang giver mig heller ikke rigtig muligheder for at styre det omme for fra. 


Jeg har selv børn på 7 og 10 og har være turen igennem. Jeg synes at det er ok at de får lov at styre selv - jeg vil nu synes at en på 1 ikke burde sidde med en tablet.
De kan også blive utålmodige af ikke selv at få lov at styre, og på Ramasjang kan de også spille og bruge hjernen lidt mere aktivt.
Det med lyden styrer du med godkendte høretelefoner, der er begrænset til 85 db - så får de ikke høreskader.
jeg har også brug lydbøger over bilens anlæg, det fungerer også godt.
Men jeg vil da også anbefale at bruge playlister via VLC eller andet, så de kan se Gurli Gris eller Brandmand Sam i en køre.
For at du kan styre det, skal du alligevel køre ind til siden eller bruge en co-driver.  Det er både uforsvarligt og ulovlig at sidde og styre det mens du kører - det svarer til promillekørsel...
Til top
tf-uno Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 407
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tf-uno Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2018 kl. 08:50
Det er sjovt de små internet politi folk altid kommer frem ved sådan spørgsmål, man må ikke dit og dat.! Kan vi ikke blot holde os til emnet..?

Jeg arbejder videre med en kodi løsning og bruger Kore app som remote.

Tråd kan lukkes her.
Mit MCE
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=138010&title=diskret-51-setup
Til top
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2018 kl. 08:54
Oprindeligt skrevet af tf-uno tf-uno skrev:

Det er sjovt de små internet politi folk altid kommer frem ved sådan spørgsmål, man må ikke dit og dat.! Kan vi ikke blot holde os til emnet..?

Jeg arbejder videre med en kodi løsning og bruger Kore app som remote.

Tråd kan lukkes her.


Hejsa
Jeg synes du har fået mange brugbare, konstruktive og alternative forslag- hvorfor ikke forholde sig til det?

Formaninger skyldes måske at mange af os i trafikken ser mange uopmærksomme billister der bruger tid på telefonen...De er vel også reelt nok at forholde sig til om man anbefaler en løsning der kan betjenes lovligtWink
Til top
Henrik K Kristensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik K Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2018 kl. 22:00
Vi har lige kørt 3.000km i sommerferien.

Min løsning var at jeg havde downloaded en ordentlig mændge serie-afsnit og film fra Netflix på 2 iPads.
Netflix-appen kan de betjene i forvejen.

Det virkede perfekt - både til køreturen og under ferien.
Mere kompliceret ville jeg ikke gøre det, download-funktionaliteten er jo lavet til det samme... Tongue
Samsung UE55F8005 - Samsung BD-F7500 - Yamaha RX-V475 - Jamo S 626/62
Til top
Juleulven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 482
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juleulven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2018 kl. 17:50
Samsung Media Harddrive:
2½" 1TB Harddisk med Accesspunkt og Batteri (USB-Lader)
Herefter IPAD med et medie afspilnings produkt
Husk og konverter FILM til acceptabelt format.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2018 kl. 18:51
Oprindeligt skrevet af Henrik K Kristensen Henrik K Kristensen skrev:

Vi har lige kørt 3.000km i sommerferien.

Min løsning var at jeg havde downloaded en ordentlig mændge serie-afsnit og film fra Netflix på 2 iPads.
Netflix-appen kan de betjene i forvejen.

Det virkede perfekt - både til køreturen og under ferien.
Mere kompliceret ville jeg ikke gøre det, download-funktionaliteten er jo lavet til det samme... Tongue

Nemlig.  Hvorfor gøre det svære end det er 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu