recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vejledning til lissau link
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vejledning til lissau link

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Viborg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-August-2008
Status: Offline
Point: 151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Viborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Vejledning til lissau link
    Sendt: 12-August-2018 kl. 20:15
Nogen som har en brugsforvirring til lissau link, Eller ved hvordan det fungere?

Har købt mig et tab lærred hvor der fulgte link med. Men jeg kan ikke få det til at virke. Skal den "programmeres" eller burde det bare virke så snart man sætter det til.

Den er monteret op som det står på boksen. Der sidder en "prog" knap på siden. Men det har jeg ikke haft held med og Google er ikke til meget hjælp.
Til top
kanvas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-November-2005
Sted: Måløv
Status: Offline
Point: 297
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kanvas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2018 kl. 13:32
Det tror jeg godt jeg kan hjælpe dig med.

Har du også en håndsender?
Hvis ja, så skal du trykke på den forsænkede knap bagpå med en spids genstand og vente til lærredet kvitterer. 
Tryk derefter på prog. knappen på linket til lærredet kvitterer.
Så er du kørende Wink

P.S. Check lige at der er et nyt batteri i linket. (mener det er et CR2025)


Redigeret af kanvas - 13-August-2018 kl. 13:41
Yamaha CX-A5100/MX-A5000, Accuphase P-500L, JBL 250ti, JBL LS Center, JBL Control X, Velodyne SPL 1200 ultra, Oppo UDP-203 + Denon 3910 SDI, DVDO VP50, JVCDLA-X7900, Lissau 96" Tab-Tension.

Til top
Viborg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-August-2008
Status: Offline
Point: 151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Viborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2018 kl. 15:46
Det var lige det der skulle til, Tusind tak.

Kan man få den til at køre ned til programmeret stilling? Den kører bare i bundstilling når jeg tænder projektoren 
Til top
kanvas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-November-2005
Sted: Måløv
Status: Offline
Point: 297
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kanvas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2018 kl. 16:06
Nu ved jeg ikke hvad for en fjernbetjening du har men men man plejer at kunne indstill top og bund stop således:

1. Tryk på op og ned knap samtidig indtil lærred kvitterer
2. Indstil top og derefter bundstop
3. Hold midterknap nede indtil lærred kvitterer.

Lærredet er nu indstillet, men husk at justere snorene i siderne så de ikke er for stramme eller løse når lærredet er helt nede. Her skal du lige have endestykkerne af den nederste ramme og få fat i snoren. Snoren løsnes med en finger på de små låse der sidder på rammen.



Redigeret af kanvas - 13-August-2018 kl. 16:43
Yamaha CX-A5100/MX-A5000, Accuphase P-500L, JBL 250ti, JBL LS Center, JBL Control X, Velodyne SPL 1200 ultra, Oppo UDP-203 + Denon 3910 SDI, DVDO VP50, JVCDLA-X7900, Lissau 96" Tab-Tension.

Til top
Viborg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-August-2008
Status: Offline
Point: 151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Viborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2018 kl. 16:15
Jeg har en somfy. Jeg har fået den stillet ind så når jeg trykker "my" går den ned til hvis jeg har indstillet den. 
Mener jeg gjorde det som du beskriver. 
Men hvis jeg trykker på pil ned går den i bund, lige som når jeg starter projektoren nu.
Til top
kanvas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-November-2005
Sted: Måløv
Status: Offline
Point: 297
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kanvas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2018 kl. 16:33
Du skal indstille  top og bund som beskrevet.

Midterknappen My er til at indstille et evt. midterstop og det gør du ved at køre lærredet i den  midterposition du ønsker og så holde MY knappen ned indtil lærredet kvitterer.  Det har du ikke så meget at bruge til medmindre du ønsker at afmaske den nedre del af et 2,35:1 format. (Det bruger jeg den til)

Lissau link vil altid kører til det nederste bundstop svarende til at du bare trykke på ned pil på fjernbetjeningen. 
Ønsker du derefter at lærredet skal køre op til MY position. må du manuelt trykke på midterknappen.


Redigeret af kanvas - 13-August-2018 kl. 16:44
Yamaha CX-A5100/MX-A5000, Accuphase P-500L, JBL 250ti, JBL LS Center, JBL Control X, Velodyne SPL 1200 ultra, Oppo UDP-203 + Denon 3910 SDI, DVDO VP50, JVCDLA-X7900, Lissau 96" Tab-Tension.

Til top
Viborg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-August-2008
Status: Offline
Point: 151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Viborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2018 kl. 16:51
Fedt. Så blev jeg klogere. Tak for hjælpen 
Til top
Viborg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-August-2008
Status: Offline
Point: 151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Viborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2018 kl. 17:50
Nu har jeg rodet med at indstille bundstillingen. Uanset hvad jeg gør så kan jeg ikke få den til at lave et bund stop.
Er der noget jeg glemmer at trykke på. 

Holder op og ned ind indtil den kvittere.
Er der noget jeg skal trykke på når jeg har top position? 
For hvis jeg går ned til ønskede bund stilling og holder midter knap (My) inde. Bliver det top stilling. Så vil den efterfølgende have bund stilling.
Men hvis jeg holder My inde i toppen for at prøve og lave top stilling der går den ud af progamering og kører som normalt.
Håber det er til at forstå 
Til top
kanvas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-November-2005
Sted: Måløv
Status: Offline
Point: 297
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kanvas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2018 kl. 18:27
Min fejl Disapprove Kan godt se at det ikke er forklaret godt nok:

Op/ned stop skal justeres hver for sig.....

1. Kør lærred til øverste position
2. Tryk på op og ned knap samtidig indtil lærred kvitterer
3. Indstil nye øverste stop
4. Hold midterknap nede indtil lærred kvitterer.

5. Kør lærred til nederste position.
6. Indstil nye nederste stop
7. Tryk på op og ned knap samtidig indtil lærred kvitterer.
8. Hold midterknap nede indtil lærred kvitterer.

Pas på med at få trykket på op og ned knap samtidig. Kvitterer lærred ikke med kort op/ned, må der startes forfra.

Og husk at en af fornøjelserne med en hjemmebio er al den tid man bruger for at få den sat op og kalibreret LOL
 



Redigeret af kanvas - 13-August-2018 kl. 18:47
Yamaha CX-A5100/MX-A5000, Accuphase P-500L, JBL 250ti, JBL LS Center, JBL Control X, Velodyne SPL 1200 ultra, Oppo UDP-203 + Denon 3910 SDI, DVDO VP50, JVCDLA-X7900, Lissau 96" Tab-Tension.

Til top
Viborg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-August-2008
Status: Offline
Point: 151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Viborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2018 kl. 20:44
Så lykkedes det. Endnu engang tak for hjælpen Smile

Det gør jeg skam også. Tiden går bare alt for stærkt når man går og hygger med det.
Skal til at lege med akustikken i rummet og finde ud af hvordan jeg gør det bedst. Det er ikke lige min spids kompetence LOL



Redigeret af Viborg - 13-August-2018 kl. 20:44
Til top
OddballDK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-April-2020
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér OddballDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2020 kl. 20:51
Hej alle, lige et followup da jeg har kæmpet med der her.
Soffy har en god guide til indstilling af bundstop her 



Redigeret af OddballDK - 04-April-2020 kl. 20:52
Til top
Andromeda Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 506
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andromeda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2020 kl. 12:18
Mange tak ClapStar
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu