recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp med Atmos + Marantz
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp med Atmos + Marantz

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Kimosabe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2006
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kimosabe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2018 kl. 10:56
Oprindeligt skrevet af Boddicker Boddicker skrev:

Oprindeligt skrevet af Kimosabe Kimosabe skrev:

ja det har jeg også godt tænkt på med at de skulle være identiske, men det bliver lidt svært. Men dem du linker til kan vel ikke loftmonteres ?

Det gik fint i min stue Wink

Fedt, de ser faktisk rigtig fine ud og til en fornuftig pris. Vi er enige om at prisen på hjemmesiden er for et sæt eller ?
Marantz SR7012, NAD 902, DLS R55, DLS RC55, XTZ 99 W12 DSP, BEOVOX 5000, JAMO A510, BenQ TK800, Rega Planar 3
Til top
soren_b Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 501
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér soren_b Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2018 kl. 11:27
Oprindeligt skrevet af Kimosabe Kimosabe skrev:

Hej Soren_b, tak for gode input. Kan godt lyde lidt som om vi har samme måde at håndtere HI-FI projekter på Smile

Hvor meget effekt har den forstærker du bruger sammen med 7010 ? Jeg tænker egentlig ikke at der er så stort et krav til atmos højttalere, eller ?

Og angående højttalerne, er det meget i tråd med hvad jeg havde tænkt at starte ud med, men jeg er bare i tvivl om man kan hænge alle højttalere nedad uden problemer ? Det udvider jo mine muligheder en del for at lede efter gode og billige brugte væghøjttalere.

Men tak for super gode inputs Clap

Hej igen.

Godt at det kan bruges. jeg kan ikke lige husk watt men det er en helt basis skrabet effektforstærker. Jeg mener at den har 200 pap wattLOL. ala denne:

jeg lavede en hurtig DBA søgning og fandt dette gode bud (Den er vidst også en del bedre end min:https://www.dba.dk/effektforstaerker-nad-902/id-1046997615/

jeg hængte alle mine 4 stk. A510 nedad uden problemer med dette beslag:
Det fungerede fint. Der er også en "lås"med en skrue på beslaget så de ikke bare lige falder nedEmbarrassed
faldt også lige over nogle Art Smile

jeg håber at det kan brugesSmile

\Søren
Til top
Kimosabe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2006
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kimosabe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2018 kl. 12:01
Tongue Mange tak for inputs igen Søren, det kunne meget vel være et bud.

Det ser ihvertfald spændende ud. 
Marantz SR7012, NAD 902, DLS R55, DLS RC55, XTZ 99 W12 DSP, BEOVOX 5000, JAMO A510, BenQ TK800, Rega Planar 3
Til top
Boddicker Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-September-2014
Status: Offline
Point: 82
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Boddicker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2018 kl. 13:41
Oprindeligt skrevet af Kimosabe Kimosabe skrev:

Oprindeligt skrevet af Boddicker Boddicker skrev:

Oprindeligt skrevet af Kimosabe Kimosabe skrev:

ja det har jeg også godt tænkt på med at de skulle være identiske, men det bliver lidt svært. Men dem du linker til kan vel ikke loftmonteres ?

Det gik fint i min stue Wink

Fedt, de ser faktisk rigtig fine ud og til en fornuftig pris. Vi er enige om at prisen på hjemmesiden er for et sæt eller ?

Jeps, det er for et sæt. 

De er ikke alt for tunge, og montering i loftet er let og kan gøres uden beslag så det næsten ser ud som at HT´erne er "klistret" på loftet
 


Dynaudio SP40-2xREL T7/i-Lyngdorf 1120-LG 77"C3

Til top
Random_Hero Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 297
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Random_Hero Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2018 kl. 18:52
Ved ikke om alle dine højt. I 7.1 er fastmonteret, hvis ikke så kunne du jo overveje et 5.1.4 så du slipper for effektforstærker. Blot en tanke. 
Til top
Kimosabe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2006
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kimosabe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2018 kl. 07:57
Oprindeligt skrevet af Random_Hero Random_Hero skrev:

Ved ikke om alle dine højt. I 7.1 er fastmonteret, hvis ikke så kunne du jo overveje et 5.1.4 så du slipper for effektforstærker. Blot en tanke. 

De er ikke fastmonteret, jeg vil bare meget nødigt væk fra 7.1. Jeg er super glad for det Smile

Men ellers en udemærket idé. 
Marantz SR7012, NAD 902, DLS R55, DLS RC55, XTZ 99 W12 DSP, BEOVOX 5000, JAMO A510, BenQ TK800, Rega Planar 3
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2018 kl. 10:12
Er der ikke noget der hedder 7.1.2?
Til top
soren_b Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 501
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér soren_b Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2018 kl. 10:16
Oprindeligt skrevet af Kimosabe Kimosabe skrev:

Oprindeligt skrevet af Random_Hero Random_Hero skrev:

Ved ikke om alle dine højt. I 7.1 er fastmonteret, hvis ikke så kunne du jo overveje et 5.1.4 så du slipper for effektforstærker. Blot en tanke. 

De er ikke fastmonteret, jeg vil bare meget nødigt væk fra 7.1. Jeg er super glad for det Smile

Men ellers en udemærket idé. 

FornuftigtSmile

Jeg startede selv med 5.1.2 men fortrød hurtigt og lavede det om til 7.1.4. Det er et markant løftClap

\Søren
Til top
Kimosabe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2006
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kimosabe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2018 kl. 10:20
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Er der ikke noget der hedder 7.1.2?

Jo det er der. Jeg har bare gentagne gange på diverse forums læst at man skal gå efter 4 lofthøjttalere, da effekten er væsentligt bedre. 

Så jeg har egentlig affundet mig med at skulle have en effektforstærker på for at opnå 7.1.4 nu Smile Især da det lyder som om man kun en gang skal sætte volumen på effektforstærkeren og så derfra styres det fra SR7012 sammen med de andre højttalere. Det havde været den store stopklods, hvis der skulle en større kalibrering til hver gang jeg ville ændre volumen osv.


Marantz SR7012, NAD 902, DLS R55, DLS RC55, XTZ 99 W12 DSP, BEOVOX 5000, JAMO A510, BenQ TK800, Rega Planar 3
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2018 kl. 11:23
Oprindeligt skrevet af Kimosabe Kimosabe skrev:

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Er der ikke noget der hedder 7.1.2?

Jo det er der. Jeg har bare gentagne gange på diverse forums læst at man skal gå efter 4 lofthøjttalere, da effekten er væsentligt bedre. 

Så jeg har egentlig affundet mig med at skulle have en effektforstærker på for at opnå 7.1.4 nu Smile Især da det lyder som om man kun en gang skal sætte volumen på effektforstærkeren og så derfra styres det fra SR7012 sammen med de andre højttalere. Det havde været den store stopklods, hvis der skulle en større kalibrering til hver gang jeg ville ændre volumen osv.


Det betvivler jeg skam heller ikke, men man kunne jo starte der, og så opgradere til 7.1.4, når man får råd til den rigtige effektforstærker :)
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2018 kl. 11:23
Kimosabe.

Du kan bruge enhver forstærker til dine to sidste loftshøjttalere. Det behøver ikke være en effektforstærker, men kan også være en helt almindelig integreret stereoforstærker. Så ind på dba og find en du synes om, til en fornuftig pris. Den kan være langt billigere, end 2000. Og en forstærker på 50-60 watt er rigeligt.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2018 kl. 11:31
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Kimosabe.

Du kan bruge enhver forstærker til dine to sidste loftshøjttalere. Det behøver ikke være en effektforstærker, men kan også være en helt almindelig integreret stereoforstærker. Så ind på dba og find en du synes om, til en fornuftig pris. Den kan være langt billigere, end 2000. Og en forstærker på 50-60 watt er rigeligt.

Nu ved jeg ikke om forstærkeren kan finde ud af det, men hvis den kan, så er det da bedre at finde en rigtig god effektforstærker og så tilslutte den fronterne, og så lade de resterende blive trukket af SR7012. På den måde får han også et gevaldigt løft i stereo og SR7012 skal ikke arbejde nør så hårdt, da det oftest er fronterne der trækker aller mest :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu