recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ready Player One - ska' man ha' den?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ready Player One - ska' man ha' den?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ready Player One - ska' man ha' den?
    Sendt: 13-August-2018 kl. 20:10
Jeg må indrømme, at jeg ikke kan lade være med at tænke på filmen "Pixels", men har nu set et par trailers for RP1 og den ser egentlig ok ud ... men hvad siger I, som har set den? Går ud fra, at det er et 3D must-buy? Smile
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2018 kl. 13:47
Jeg så den i UHD 2D og synes den var rigtig god og også godt lavet, fed Atmos lyd, så du må se at få opgraderet ;-) Også Atmos på Blu-Ray, det er der heldigvis nogen, der gør :-)
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2018 kl. 14:34
Jeg kunne godt li den - den kan slet ikke sammenlignes med Pixels, som jo er fuldkommen latterlig...

Har man som jeg læst bogen, så vil man undre sig til tider for den adskiller sig en del.

Men fed action film og mange gode referencer til os der voksede op i 80'erne
Til top
Martin Sjøstrand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Marts-2010
Sted: Karlslunde
Status: Offline
Point: 528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin Sjøstrand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2018 kl. 15:25
jeg er 39 år, og er vokset op med Film, Nintendo, Sega, rum-lego osv, og var aldrig det barn der gik ud og sparkede til en bold... med andre ord, i den grad markedet for denne film og popkulturen, men alligevel fangede den mig desværre ikke som jeg havde håbet Ouch

Jeg er filmsamlernørd med over 1.000 blurays og indtil videre 50 UHD skiver.... men på trods, så tvivler jeg på at den her kommer hjem i samlingen, selvom jeg kan sætte flueben ud for mere eller mindre alle finurlige referencer i filmen, og jeg er ellers ikke filmsnob eller svær at imponere, men den her.... meh, desværre. 


Redigeret af Martin Sjøstrand - 14-August-2018 kl. 15:26
Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nitrotg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2018 kl. 16:43
Syntes den var super fed.. fortryder lidt jeg aldrig fik set den i IMAX.. tænker den havde sparket godt røv
Til top
vclarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 738
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vclarke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2018 kl. 20:21
Selvfølgelig skal du det, den er go - dog var jeg så dum at se den i "4D" i Aarhus, det tog desværre lidt fokus fra filmen. Så jeg glæder mig til at se den igen - uden forstyrrelser.
Til top
Bconrad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2006
Sted: Ry
Status: Offline
Point: 616
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bconrad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2018 kl. 20:50
Filmen er god underholdning, men ikke en film der vil gå over i historien. Bogen er til gengæld rigtig god underholdning og helt klart værd at læse, specielt hvis man er lidt nørdet.
Til top
Boddicker Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-September-2014
Status: Offline
Point: 82
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Boddicker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2018 kl. 08:37
Vil give den 4 ud af 6 stjerner. Hvilket er okay for film i denne genre. 

Masser af sjove 80´er 90´er referencer til spil og popkultur og flot lavet. Dog også lidt ujævn og til tider halter historien temmelig meget.

Lyden er dog til UG, masser af demoworthy Atmos scener :-)


Dynaudio SP40-2xREL T7/i-Lyngdorf 1120-LG 77"C3

Til top
Wolff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2008
Status: Offline
Point: 572
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wolff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2018 kl. 10:04
Lidt offtopic: Bogen er MEGET bedre og har en helt anden histore. Det er stort set kun grund premissen med Hallidays jagt, OASIS og karakterene som film og bog har tilfælles.

Men filmen er super flot lavet, og ganske underholdende. Man skal bare ikke forvente at den ligner bogen mht til Nøgler, porte og prøver. Desværre.

Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2018 kl. 10:13
Man får jo helt lyst til at læse bogen nu. I den forbindelse kommer jeg til at tænke på "The Running Man" som var en middelmådig Arnold-film med en helt anden historie end Stephen King's bog, som jeg husker som ganske fremragende.

Men, tilbage på sporet - nogen som har set RP1 i 3D?
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Sool Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sool Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2018 kl. 11:24
Så filmen i weekenden, og er netop begyndt på lydbogen :)

Den er på eReolen (app), som du kan bruge dit bibliotekslogin til.
Til top
Wolff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2008
Status: Offline
Point: 572
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wolff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2018 kl. 12:33
Hvis du har mulighed for det, så snup den engelske udgave i stedet.  Oplæst af Will Wheaton, og han gør det super godt! I modsætning til den danske (i hvertfald den jeg har hørt bidder fra), hvor oplæser har svært ved at holde entusiasmen oppe.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu