recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Audio Return
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Audio Return

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
kaka100 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-August-2018
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaka100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Audio Return
    Sendt: 15-August-2018 kl. 19:30
Jeg har en Marantz SR7009 og en Panasonic TV (WT50)

Jeg har altid kunnet bruge audio return chanel til at afspille TV lyd gennem Receiveren Marantz SR7009
For nogle dage siden var jeg nød til at afbryde strømmen i flere omgange mens TV og receiver var i Standby.
Nu kan jeg ikke overføre TV lyd til min Marantz SR-7009 mere, billedet på TV går ud og det vises Marantz Logo på TV.
Jeg har gået manualen igennem og har indstillet Marantzen som det er beskrevet uden held. Er det nogen der ved hvad jeg gør forkert??
Til top
Hajsa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-November-2009
Status: Offline
Point: 318
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hajsa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2018 kl. 22:19
Har du prøvet med et andet hdmi kabel?
Til top
kaka100 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-August-2018
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaka100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2018 kl. 22:46
nej det har jeg ikke.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2018 kl. 22:51
Hvis billede gpr ud og der vises Marantz logo, er det fordi tv skifter over på den indgang Marantz’en er sat til.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
danji Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 382
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danji Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2018 kl. 13:28
Måske du har fået aktiveret noget HDMI CEC? Forsøg at slå det fra i TV'et og/eller forstærkeren.
Mvh dan.
Til top
thxtex Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thxtex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2018 kl. 14:50
Synes jeg har måtte lave noget factory reset på grund da jeg havde et lignende problem.
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2018 kl. 16:09
Hvis du skifter TV til at vise dine sædvanlige TV kanaler og vælger TV lyd på forstærkeren, virker det så?Hvis ikke, så prøv at slukke og tænde for HDMI CEC på forstærkeren. Hvis det ikke hjælper, så prøv samme nummer på TV'et. Jeg slås med HDMI CEC dagligt og jeg tror Marantz generelt er dårligt til det. Havde mindre problemer med Yamaha og aldrig problemer med Onkyo. Det kan dog også skyldes de tilsluttede enheder.
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
kaka100 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-August-2018
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaka100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2018 kl. 16:59
Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

Hvis du skifter TV til at vise dine sædvanlige TV kanaler og vælger TV lyd på forstærkeren, virker det så? Nej det hjælper ikke Hvis ikke, så prøv at slukke og tænde for HDMI CEC på forstærkeren. Det har jeg prøvet uden resultat. Hvis det ikke hjælper, så prøv samme nummer på TV'et. Jeg kan ikke se hvor i TV Menu jeg skal lave dette?? Jeg slås med HDMI CEC dagligt og jeg tror Marantz generelt er dårligt til det. Havde mindre problemer med Yamaha og aldrig problemer med Onkyo. Det kan dog også skyldes de tilsluttede enheder.
Jeg prøver at lege videre med det.
Til top
kaka100 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-August-2018
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaka100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2018 kl. 17:00
Oprindeligt skrevet af thxtex thxtex skrev:

Synes jeg har måtte lave noget factory reset på grund da jeg havde et lignende problem.
Factory reset ved Receiver?
Til top
kaka100 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-August-2018
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaka100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2018 kl. 17:10
Oprindeligt skrevet af danji danji skrev:

Måske du har fået aktiveret noget HDMI CEC? Forsøg at slå det fra i TV'et og/eller forstærkeren.
Jeg har slået det fra ved receiver, men hvordan jeg skal gøre det med TV er jeg ikke klar over.....
Til top
kaka100 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-August-2018
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaka100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2018 kl. 17:14
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvis billede gpr ud og der vises Marantz logo, er det fordi tv skifter over på den indgang Marantz’en er sat til.


Klaus

Det har du ret i, men det burde den ikke gøre fordi jeg har ikke ændret på indstillinger, det er lidt besunderligt at en strømafbrydelse kan føre til dette. (Ok 2-3 strøm afbrydelse mens det hele var i standby)
Til top
kaka100 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-August-2018
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaka100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2018 kl. 17:40
En lille tilføjelse til det udfordring jeg har med lyden:

Når jeg tænder for TV så tænder receiver kort tid efter og TV lyden forsvinder med det samme. Ca. 5 sekunder efter forsvinder TV billedet også og det bliver logoet Marantz vist på skærmen. Nu har jeg hverken lyd eller billede fra fjernsynet.
Ved at trykke på TV knappen ved TV-fjernbetjeningen få jeg mit TV bilede tilbage igen dog uden lyd. Når jeg slukker for receiveren kommer lyden tilbage gennem fjernsyn højttalere.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu