recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Design tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Design tv

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Knisse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-November-2007
Status: Offline
Point: 355
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Knisse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Design tv
    Sendt: 16-August-2018 kl. 19:31
Hej,

Jeg leder efter et TV som ikke er den standard sorte kasse, men noget andet i størrelsen 37-40". Indtil videre har jeg kig på Beoplay V1 efter have gået udenom Samsungs Serif og deres 'the frame' modeller. Ligeledes er jeg ikke den største fan af B&O horizon, og Loewe siger mig intet.

Det eneste der holder mig tilbage er at V1 ikke er helt billigt.

Findes der andre? Ellers bliver det nok V1.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2018 kl. 21:26
V1 er en ret gammel model, som ikke er tidssvarende på nogen måder ud over designmæssigt. Får du den til en god pris?
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Knisse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-November-2007
Status: Offline
Point: 355
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Knisse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2018 kl. 21:40
Nix, også derfor jeg er lidt tøvende. Brugt priserne er forholdsvist høje. Efter en del søgninger på nettet kan jeg bare ikke finde et alternativ. V1 tilbyder et okay billede, med god lyd og godt design. De fleste sorte kasser jeg har set har ikke det samme lydbillede ud af boksen - så er man nødt til købe en soundbar hvilket ikke er en løsning jeg ønsker. Det eneste der ærgre mig er blot at jeg køber noget som -med det samme- er forældet, som du også selv er inde på.

Jeg er forholdsvist ligeglad med om jeg har state-of-the-art, men synes det er ærgerligt at købe noget som er direkte forældet.


Redigeret af Knisse - 16-August-2018 kl. 21:42
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2018 kl. 21:59
V1 er forældet billedmæssigt.....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Knisse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-November-2007
Status: Offline
Point: 355
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Knisse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2018 kl. 22:19
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

V1 er forældet billedmæssigt.....

Klaus


Det tror jeg du har helt ret i, men betyder det andet end at den sorte farve ikke står som skarpt som på nyere modeller? At gengivelsen af farverne ikke er ligeså skarpe som vist man havde et ultrahd megahd tv?

Eller er vi ovre i faktiske problemstillinger såsom at visse streaming tjenester ikke virker? at fremtidigt Appletv ikke fungerer til?

Eller i 'medium' problemstillinger såsom at Appletv's '4k' tilbud ikke ville kunne anvendes, hvis jeg skulle vælge at ville opgradere mit appletv på et tidspunkt?
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2018 kl. 08:15
TV'et har hverken 4K eller HDR, men HDMI-standarden vil være bagudkompatibel i al forudsigelig fremtid, så hvis du ikke bekymrer dig om de to nævnte mangler, så burde du ikke ende ud med, at indhold fra eksterne dimser ikke kan afspilles. ATV 4K og film købt gennem denne vil fint kunne afvikles på fuld HD-skærme.

V1 har de tunere, som du lige nu kan have brug for, men mangler naturligvis HEVC og vil ikke kunne afvikle mediefiler af nyere format hvis du sætter dem til via USB.

Men jeg synes virkelig, at +14.000 kr. for et 6 år gammelt TV i fuld HD er en fuldstændig urealistisk høj pris. Selvom det er dårlig stil, så ville jeg skambyde de V1, som er til salg. De er prissat alt for højt. Ja ja, buhu, køber har givet 30.000 kr. for det, men sådan er det at købe TV.

Redigeret af Torben Rasmussen - 17-August-2018 kl. 08:19
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2018 kl. 09:57
kostede 21.999 for 40” iflg jer selv. Vil også mene 2-3000 er mere realistik pris for et 6 år gammelt TV
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2018 kl. 10:14
Oprindeligt skrevet af Knisse Knisse skrev:

Jeg er forholdsvist ligeglad med om jeg har state-of-the-art, men synes det er ærgerligt at købe noget som er direkte forældet. 
Du skriver intet om hvordan du modtager TV signal, så er det egen antenne (DVB-T(2), kabel-TV eller andet?
Hvis det er Egen antenne med DVB-T, skiftes der IGEN kodning/modulation i april 2020, så vil kræve ny ekstern tuner Dead


Redigeret af JørgenT - 17-August-2018 kl. 10:14
Mvh. JørgenT
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2018 kl. 10:43
kender flere der har købt et standard sort plastik tv og fået lavet en rammer hos en lokal snedker, så det passer til den stil man eftersøger. Hvis du kigger efter et brugt tv til 14 k, kan man sige, at de ret en del kroner til finerarbejde...
Til top
Knisse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-November-2007
Status: Offline
Point: 355
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Knisse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2018 kl. 11:03
@Torben

Prisen er en smule lavere end 14.000, men ikke meget. Problemet er bare, som denne tråd også illustrer - der finders ikke mange alternativer i forhold til det jeg ønsker.

@JørgenT

Det bliver aldrig egen antenne, lige nu har jeg faktisk kun AppleTV og streamer derfra (enten DR2, film fra appletv). I fremtiden bliver det måske også kabel-tv.

@aerik Tak for at du nævner muligheden, det er dog desværre ikke noget jeg ønsker.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2018 kl. 11:26
Hvad er det, du gerne vil have?

B&O V1 er der også bare en sort eller hvid kasse?
Til top
Knisse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-November-2007
Status: Offline
Point: 355
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Knisse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2018 kl. 11:37
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Hvad er det, du gerne vil have?

B&O V1 er der også bare en sort eller hvid kasse?


Ja, det er også en hvid/sort kasse. Det har du helt ret i. Det jeg søger er et design alternativ til det klassiske TV fladskærms design. Her er et billede af et KLASSISK fladskærms tv i mine øjne.



Det jeg søger er noget andet som passer designmæssigt i en stue, uden at det bliver centerpunktet - som JEG mener at et klassisk fladskærm tv bliver.
Eksempler på dette: B&O V1, B&O Horizon, Samsung Serif etc.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu