recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung HT-P1200 - DIN kabel!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSamsung HT-P1200 - DIN kabel!

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
rktdi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Horsens, DK
Status: Offline
Point: 624
Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung HT-P1200 - DIN kabel!
    Sendt: 25-September-2006 kl. 14:27

hej

har investeret i ovenstående. MEN - det DIN lydtilslutningskabel som er med anlægget (forbindelse mellem DVD/reciever og subwoofer) er kun 2,5 meter langt!

Jeg skal bruge et der er betydeligt længere, kender ikke helt længden men nok ca. det dobbelte! Iflg. Samsung fåes det ikke længere hos dem.

Hvad gør jeg så nu - kan sådan noget købes længere et sted? Kan man evt. få lavet et kabel på bestilling et sted - hvor?

Hvad hedder det kabel jeg skal bruge?

 

mvh René, Horsens



Redigeret af rktdi - 06-Februar-2007 kl. 10:08
Til top
rktdi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Horsens, DK
Status: Offline
Point: 624
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2006 kl. 08:49
det var sq ikke meget hjælp der var at hente herinde....
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2006 kl. 08:57
Hej rktdi -  rolig nu - prøv AV-Connections - som i øvrigt ved sponsor banner reklamere for sin tilstedeværelse i dette forum
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
rktdi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Horsens, DK
Status: Offline
Point: 624
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2006 kl. 18:41

er skam helt rolig, troede bare der var nogen der vidste noget herinde

og har skam spurgt av-connections, de kunne ikke hjælpe

Til top
sojens Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2007 kl. 22:14

Hej rktdi m.fl.

Jeg har brug for at vide om du fandt dette kabel og i bekræftende

fald hvor ??

Jeg har brug for et tilsvarende kabel af nogenlunde dobbelt-længde

 

Søren J
Til top
SamCool Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2007 kl. 22:56

Hej,

Dengang jeg havde dillemaet med at få placeret anlægget med det korte DIN kabel, ledte jeg også som en gal.... uden held... Jeg har nu lært at leve med en alternativ placering af HT-P1200 delene.. 

MEN jeg fik, et eller andet sted fra, info om at man kunne benytte et kabel fra .... Kenwood, JVC eller.... jeg kan skutte huske det.... der bruges til montering af autoradioer... mellem headunit og CD changer..

Det er jo ikke megen hjælp, men jeg tror det er den eneste mulighed...

 

Til top
rktdi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Horsens, DK
Status: Offline
Point: 624
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2007 kl. 10:08

hej hej - lige en update på min kabelmangel

jeg har fået lavet et længere kabel (det originale blev klippet over, og forlænget), ca. 12 meter i alt, blev lavet af Multi Connect på Sjælland - pris ca. 1500 kr...

Det så osse fornuftigt ud lige først, men det viste sig at der var noget støj lige så snart man fik skruet lidt op - en slags "tik - tik - tik - tik" i alle højttalere, blev værre jo mere man skruede op. Værst ved CD / DVD / lyd fra TV, hørtes næsten ikke ved radio... Monterede et par ferritkerner på kablerne, hjalp intet.

Nå det kunne jeg ikke leve med.

Så jeg gik på jagt efter det Kenwood kabel som SamCool omtaler, fra en auto-CD-skifter. Fandt det på Ebay, blev indkøbt til ca. 200 kr., 5 meter langt................. SAMME resultat som med det 12 meter lange kabel!! ARGHHH!

Nu har jeg så bestilt et 3 meter langt kabel fra MK Electronics (Samsungs samarbejdspartner mht. reservedele) pris 500 kr. - det skulle komme i dag, så håber jeg sateme det virker!!! For er faktisk glad for anlægget, nu kom det bare ikke lige til at hænge som jeg havde planlagt.

Nu mangler jeg så bare et 12-15 meters HDMI kabel til TVet...

Pyha en længere historie med mine erfaringer, så kan det være der er nogen der kan spare sig lidt bøvl og nogle penge :-)

 

og hvis nogen mangler et 12 meters eller 5 meters DIN 13-pin kabel, så siger de bare til!!

 

Til top
rktdi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Horsens, DK
Status: Offline
Point: 624
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2007 kl. 09:28

ahhh nu virker det hele igen som det skal.

orig. kabel på 3 meter fra reciever til subw., og et 15 meter HDMI kabel - dejligt at ha vellyd i stuen igen.. Havde helt glemt hvor godt det lyder i surround

Til top
SamCool Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2007 kl. 18:33

Du har da ellers været imponerende ihærdig.

Det undrer med støjen på både dit forlængede kabel, og det Kenwood kabel det lykkedes dig at finde. Havde Multi Connect ingen ide om hvorfor denne støj opstod?

Man kunne jo umiddelbart antage at Samsungs elektronik er så følsomt at den fejler pga. den forøgede signalvej, men det kan vel ikke være rigtigt.

Ærgeligt, for selv om 1.500,- umiddelbart kunne lyde af meget for en forlængelse af kablet, giver det jo langt større fleksitet i placeringen af anlægget, og helt sikkert også noget jeg ville overveje at få lavet.

Til top
rktdi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Horsens, DK
Status: Offline
Point: 624
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2007 kl. 13:46

ja jeg tog en chance, for jeg ku ikke rigtig finde andre der havde forsøgt det samme.

og det havde været fedt hvis det havde virket - men det gjorde det ikke

en erfaring rigere - og nu spiller det jo igen, syns sq det lyder fint til surround

Til top
centric Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 422
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2007 kl. 13:55
rktdi: Det er kablet mellem sub og selve head unit (DVD/display/mv.) du har udskiftet, korrekt?

Har du et link til et ligende kabel som det du har købt? Navn/billede/beskrivelse?

Jeg kun nemlig, som alle andre vel, godt tænke mig et kabel som er nogle meter længere.

Der er nogen der ved hvad længden er på det org. kabel mellem sub og head unit?
Til top
rktdi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Horsens, DK
Status: Offline
Point: 624
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2007 kl. 14:10

hej centric

det er det kabel, korrekt. Og jeg tror lige du skal læse hele min historie, for det har vist sig at jeg IKKE kunne få det til at virke med et kabel der var længere end det originale - som er 3 meter langt. Jeg har købt et der er 5 meter langt, og der er en smule støj på.

Hvis du vil prøve om det 5 meter kabel virker på dit anlæg, kan du få det billigt af mig, ligger bare og flyder.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu